Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Eğitsel Nöromitler
Date
2022-03-01
Author
Çağıltay, Kürşat
Tunga, Yeliz
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
509
views
0
downloads
Cite This
URI
https://www.nobelyayin.com/egitimsel-sinirbilim-18236.html
https://hdl.handle.net/11511/97085
Relation
Eğitimsel Sinirbilim
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
Eğitsel Nörobilim/Nöroteknoloji Araştırma Projesi
Çağıltay, Kürşat; Çelik, Berkan(2016-12-31)
projenin amacı ODTÜ Eğitim Fakültesinde de eğitsel Nörobilim/Nöroteknoloji konusunda çalışmaları başlatmak, bu konuda eğiticileri bilgilendirmek ve bilinçlendirmek için araştırmalar yapmaktır. Eğitimcilerin konu hakkında bilgilenmeleri geleceğin bilim insanları olacak öğrencileri de bu alana yönlendirilmesine neden olacaktır.
Eğitsel Neurobilim deney uygulaması geliştirilmesi ve öğretmenlerin Nöromit algıları Araştırma Projesi
Çağıltay, Kürşat; Kaplan, Göknur(2017-12-31)
Önerilen projenin amacı dünyada olduğu gibi ODTÜ Eğitim Fakültesinde de eğitsel Nörobilim/Nöroteknoloji konusunda çalışmaları başlatmak, konu ile ilgili teknoloji geliştirip ülke için öncü olmak, bu konuda eğiticileri bilgilendirmek ve bilinçlendirmek için araştırmalar yapmaktır. Eğitimcilerin konu hakkında bilgilenmeleri geleceğin bilim insanları olacak öğrencilerin de bu alana yönlendirilmesine neden olacaktır.
Design and development issues for educational robotics training camps
Üçgül, Memet; Çağıltay, Kürşat; Department of Computer Education and Instructional Technology (2012)
The aim of this study is to investigate the critical design and development issues for educational robotics training camps. More specifically, the purpose of the study is to explore and describe critical design issues for educational robotics training camps, illustrating how each factor affects robotic camps and enlightening how these factors should be implemented for the design of a robotic training camp. For this purpose, two robotic training camps were organized with elementary school students. Thirty ch...
Eğitsel Veri Madenciliği Ve Öğrenme Analitikleri
Güyer, Tolga; Yurdugül, Halil; Yıldırım, İbrahim Soner (Anı Yayıncılık, 2020-10-01)
Son dönemde internete dayalı uzaktan öğretim gibi yöntemlerin yaygınlaşması, özellikle e-öğrenme alanında bahsi geçen gelişmeler ışığında bazı yeni tekniklerin kullanılmasını beraberinde getirmiştir. Bu yöntem ve tekniklerin önemli bir kısmı doğal olarak bilgisayar bilimlerinden aktarılmıştır. Bu kitabın başlığını oluşturan iki ana kavram da, bilgisayar bilimlerinin farklı alanlarında çok çeşitli uygulamaları olan iki yaklaşımın, eğitim bilimlerine birer eğitim teknolojisi olarak kazandırılmaları akademik h...
The effect of instructional comics on sixth grade students' achievement in heat transfer
Özdemir, Ertuğrul; Eryılmaz, Ali; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2010)
The purpose of this study is to investigate the effects of instructional comics on sixth grade students' achievement in heat and temperature. The population of the study was all of the sixth grade students in public elementary schools in Yüzüncü Yıl district. The sample of the study was 113 sixth graders from three public elementary schools in Yüzüncü Yıl district. In the beginning of the matter and heat chapter of science and technology course, the implementation started with the pretest. Then, a series of...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
K. Çağıltay and Y. Tunga,
Eğitsel Nöromitler
. 2022.