Türkiye’de Yükseköğretimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetlerinin Mevcut Durumu

2021-10-14
Özel, Dilara
Dökmeci, Merve
Gökalp, Gökçe
Dikmen-Yıldız, Pelin
Akkuş, Mustafa
Üniversitelerimizde öğrencilerin üniversite yaşamına uyumunu; kişisel, sosyal ve akademik gelişimini desteklemek; psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri sunmak üzere çeşitli birimler faaliyet göstermektedir. Türkiye’de bu tür birimlerde sunulan hizmetler ve yaşanan sorunlar üzerine çeşitli çalışmalar bulunmakla birlikte (örn. Erkan, Cihangir-Çankaya, Terzi ve Özbay, 2011) tüm üniversitelerdeki güncel durumu ele alan bir çalışma bulunmamaktadır. 207 üniversitede örgün eğitimde 4 milyona yaklaşan açık ve uzaktan öğretim ile 8 milyonu aşan öğrenci sayısı (YÖK, 2021) düşünüldüğünde, ilgili kurumsal ve ulusal politika geliştirme süreçlerine altyapı oluşturmak üzere, ulusal düzeyde bir tarama çalışması yürüterek mevcut durumun tespit edilmesi değer taşımaktadır. Nitekim YÖK 2019 yılında, üniversitelerdeki gençlerin ruh sağlıklarının farklı açılardan ele alınması, sorunlarının çözümüne yönelik kısa ve uzun vadeli eylem planlarının oluşturulması için çalışmalar başlatmıştır (Hürriyet, 06.09.2019). Ayrıca, pandemi süreci öğrenciler için başa çıkmaları gereken birçok yeni psikolojik ve akademik zorluğu ortaya çıkartmıştır. Bu durumda psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetlerine olan ihtiyacın artarak devam edeceği öngörülebilir. Bu çalışmada, Türkiye’de bulunan 207 üniversite’nin web siteleri taranıp içerik analizi yapılarak psikolojik danışmanlık ve rehberlik birimlerinin güncel durumunun ulusal düzeyde tespit edilmesi amaçlanmaktadır
5. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı

Suggestions

Türkiye’de Lisansüstü Eğitimde Öğrenciyi Okulda Tutma: Örgütsel Faktörlerin Lisansüstü Eğitim Mezuniyetindeki Rolü
Ertem, Hasan Yücel; Gökalp, Gökçe (2020-07-01)
Lisansüstü eğitim, kendi uzmanlık alanlarında bir kariyer takip etmeleri doğrultusunda öğrencileri yönlendirir. Bu bağlamda, lisansüstü eğitim öğrenciler için cezbedici olmaktadır. Fakat öğrencilerin lisansüstü eğitimi tamamlamamalarına sebep olan belli etkenler vardır. Bu çalışma, yüksek lisans ve doktora eğitimlerinde öğrencilerin mezuniyet durumlarını kontrol etmeyi ve lisansüstü eğitimde mezuniyet oranlarına etki eden örgütsel faktörleri araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma deseni ilişkisel tarama olup i...
Engaging with the past in Turkey: An action research
Sarıoğlu, Senem; Atakuman, Çiğdem; Department of Settlement Archaeology (2022-3)
How we engage with the past is deeply related to our understanding of the self and the world. Thus, people’s engagement with archaeological narratives is needed to be understood better. This study aims to explore how we can create more engaging archaeological narratives and how different archaeological narratives influence people’s perceptions of time and identity. This study used action research as the methodology because of the need for experimenting with different archaeological narratives. The site chos...
Türkiye madencilik endüstrisinde ileri teknoloji uygulamaları
Ünal, Erdal; Ünal, Ahmet; Güyagüler, Tevfik; Tutluoğlu, Levent; Özkan, İhsan; Ergür, M. Kemal; Özel, Reha; Önder, Y. Ümit; Kara, Dinçer; Turhan, Hülya; Altay, H. Hüseyin; Aydoğan, Orhan(1994)
Bu projenin amacı, açık ocak işletmeciliği sırasında bozulan arazilerin yeniden düzenlenmesi ve iyileştirilmesi konusunda kömür madenciliğimizdeki mevcut durumun ve uygulamaların ortaya çıkartılması; gelişmiş ülkelerde kullanılan yöntem ve teknolojinin incelenmesi, bunlarin ülkemiz şartlarında uygulanabilirliğinin araştırılması ve kömür endüstrimiz için arazi ıslahı önerileri geliştirilmesidir. Mevcut durumun değerlendirilmesi için TKİ'deki bilgi birikimi ve ilgili dokümanlar incelenmiş, yapılan uygulamala...
Türkiye’de Yüksek Öğretimin Uluslararasılaşması Kapsamında Üniversite Öğrencilerinin Erasmus Değişim Programı’na Katılım Kararını Belirleyen Etkenlerin ODTÜ Örneğinde İncelenmesi.
Zırh, Besim Can(2017-12-31)
Bu proje Türkiye yüksek öğretim sisteminin uluslararasılaşması doğrultusunda önemli bir eşik olan Erasmus Değişim Programı’na katılımının 10. Yılında üniversite öğrencilerinin katılım konusunda karar alma sürecini etkileyen etkenlerin ODTÜ örneğinde incelenmesini amaçlanmaktadır.
Türkiye’de Ekonomik Faaliyetlerin Mekânsal Dağılımı Ve Rekabetçi Yapısı
Öz, Özlem (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2004-12)
Bu makale, Türkiye örneğinde ekonomik faaliyetlerin mekânsal dağılımı ile uluslararası rekabet gücü arasındaki ilişkiyi irdelemektedir. Bu amaç doğrultusunda, ilk olarak Türkiye’de ekonomik faaliyetlerin mekânsal dağılımının genel görünümü ve tarihsel gelişimi üzerinde durulmaktadır. Ardından, Türkiye’nin rekabetçi yapısının mevcut durumu ve tarihsel gelişimi özetlenmektedir. Rekabet gücü ve mekânsal dağılım arasındaki ilişkinin niteliğini anlama çabası izleyen bölümün ana temasını oluşturmaktadır. Sonuç bö...
Citation Formats
D. Özel, M. Dökmeci, G. Gökalp, P. Dikmen-Yıldız, and M. Akkuş, “Türkiye’de Yükseköğretimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetlerinin Mevcut Durumu,” presented at the 5. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı, İstanbul, Türkiye, 2021, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/99816.