Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Hedefli Motivasyon Akımları ve Bireysel Farklılıklar: Bir Yol Analizi
Download
index.pdf
Date
2021-09-01
Author
Demir Ayaz, Aycan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
138
views
45
downloads
Cite This
Hedefli motivasyon akımları, motivasyon araştırmacıları tarafından çalışılmakta olan yeni bir kavramdır. Önceki çalışmalar, bu akımların yapısını açıklamaya odaklanırken, gücünü ve uzun vadeli sürdürülebilirliğini etkileyen bireysel farklılık faktörleri henüz yeterince araştırılmamıştır. Bu çalışmanın amacı, Türk yükseköğretim bağlamında İngilizce öğrenenlerin hedefli motivasyon akımı eğilimleri, öz-düzenleme stratejileri kullanımları, dil öğrenme çabaları, ideal ikinci dil benlikleri ve görselleştirme becerileri/vizyonları arasındaki yapısal etkileşimleri ortaya çıkarmaktır. Çalışma 305 katılımcı ile yürütülmüş ve nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Veriler, değişkenlere ait ölçüm araçlarının bir araya getirilmesiyle hazırlanan bir nicel ölçüm aracı kullanılarak toplanmıştır. Bulgular, görselleştirme becerisinin, ideal ikinci dil benliğinin, dil öğrenme çabasının ve öz-düzenleme stratejileri kullanımının hedefli motivasyon akımları deneyimi üzerinde doğrudan veya dolaylı etkileri olduğunu göstermiştir. Bu nedenle, bu bireysel farklılık faktörlerinin, yordama güçlerine bağlı olarak, hedefli motivasyon akımlarının sürdürülebilirliğini açıklamaya yardımcı olabilecekleri sonucuna varılmıştır. Bu bulgulara dayanarak, öğrenenlere vizyon belirleme ve vizyon sürdürme etkinlikleri sağlamak, onları öğrenme sürecinde çaba sarf etmeye teşvik etmek ve bazı dış müdahaleler yoluyla öz-düzenlemeyi öğretmek, hedefli motivasyon akımlarının gücünü ve sürdürülebilirliğini artırmak için önerilmektedir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/101008
Journal
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Drrgisi
Collections
Department of Foreign Language Education, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Riskli Sürücü Davranışlarının Transteorik Model Temelinde İncelenmesi: Bir Grup Karşılaştırması Çalışması
Kaçan, Bilgesu; Erkuş, Uğur Uygar; Fındık, Gizem; Öz, Bahar (2018-10-01)
Dünya Sağlık Örgütü tarafından hız sınırını aşmak, alkol kullanmış olarak araç kullanmak, emniyet kemeri kullanmamak ve dikkati dağılmış olarak araç kullanmak riskli sürücü davranışları olarak belirtilmiş davranışlardır. Bu riskli davranışların Türk toplumunda hangi aşamada olunduğunun belirlenmesi ve değiştirilmesi trafik güvenliği açısından önem taşımaktadır. Mevcut çalışmada değişim için öngördüğü aşamalar ile yarar sağlayabileceği düşünülen Transteorik Modelkullanılara...
Benlik kurguları ve mutluluk: deneysel bir hazırlama çalışması
Koydemir , Selda; Mısır, Selin (Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, 2015-11-01)
Bireysel farklılıkları açıklamada kullanılan kavramlardan benlik kurguları durumsal olarak uyandırılabilmekte ve belirli bir benlik kurgusu baskın hale getirilebilmektedir. Bu çalışma da bağımsız benlik kurgusu ve karşılıklı-bağımlı benlik kurgusunun Türkiye’den seçilen bir örneklemde farklı kültürlerde başarıyla uygulanan deneysel hazırlama (priming) yöntemleri ile belirgin hale getirilip getirilemeyeceği ve belirgin hale getirilen bu benlik kurgularının öznel iyi oluş olarak kavramsallaştırılan mutlu...
Akıllı Ortamlarda İnsan Bilgisayaretkileşimi
Günel Kılıç, Banu(2013-12-31)
Bu proje, çok kipli algılayıcılar aracılığıyla çevreden bilgi toplayarak ortamdaki insanların varlığına tepki veren akıllı bir yardımcı geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu akıllı yardımcı ortamdaki insanları takip edecek, basit sözlü komutlarına yanıt verecek ve otomatik olarak insan-insan ve insan-bilgisayar etkilişimi hakkında rapor hazırlayacaktır. Projenin amaçları bu akıllı ortamı ve yardımcıyı yaratmak, gereken algoritmaları geliştirmek, toplanan bilgiyi birleştirmek ve geliştirilen fonksiyonların gösteri...
Attention mechanisms for semantic few-shot learning
Baran, Orhun Buğra; Cinbiş, Ramazan Gökberk; İkizler-Cinbiş, Nazlı; Department of Computer Engineering (2021-9-1)
One of the fundamental difficulties in contemporary supervised learning approaches is the dependency on labelled examples. Most state-of-the-art deep architectures, in particular, tend to perform poorly in the absence of large-scale annotated training sets. In many practical problems, however, it is not feasible to construct sufficiently large training sets, especially in problems involving sensitive information or consisting of a large set of fine-grained classes. One of the main topics in machine learning...
Yerel Voksel Ağları Ile Beyin Verisi Üzerinden Bilişsel Süreçlerin Modellenmesi Ve Otomatik Olarak Tanınması
Öztekin, İlke; Yarman Vural, Fatoş Tunay; Aksan, Emre; Velioğlu, Burak; Afrasiyabi, Arman; Alkan, Sarper(2015)
Yapay zeka konusunda çalışan araştırmacılar, insan zekasınından esinlenerek, insan zekasına benzeyen yapay sistemleri geliştirmeye çalışmaktadır. Temel amaç insan gibi düşünen, insan gibi öğrenen ve problem çözebilen makinalar yapabilmektir. Bu sistemlerle ilgili yazılım ve donanımları geliştirebilmek üzere birçok matematiksel yöntem ve algoritmalar geliştirilmiştir. Bu yöntemler sayesinde nesneleri algılama, tanıma, sınıflama ve öğrenme gibi önemli bilişsel süreçlerin matematiksel modelleri oluşturulmuştur...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Demir Ayaz, “Hedefli Motivasyon Akımları ve Bireysel Farklılıklar: Bir Yol Analizi,”
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Drrgisi
, vol. 5, no. 2, pp. 663–676, 2021, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/101008.