Hindistan’da Uygulanan Bütünleştirilmiş Bir Anne-Çocuk Sağlık ve Eğitim Hizmetleri Programı: Bir İnformal Okul Öncesi Eğitim Örneği

2022-07-01
Demirtaş İlhan, Seden
Erden, Feyza
Yalçın, Fatma
Başta gelişmekte olan ülkeler olmak üzere düşük sosyoekonomik düzeylerdeki aileler için yüksek kaliteli ve kapsayıcı okul öncesi eğitim sağlamak, çözülmesi gereken bir sorun olmaya devam etmektedir. Bu bağlamda, farklı ülkelerden çocukların bütünsel gelişimi, esenliği ve akademik başarılarına katkıda bulunan uygulamaların araştırılması ve bunların tüm yönleriyle tartışılması, gelişmekte olan ülkelerin bu yeni uygulamaları dikkate alarak yerel uygulamalarına kültürel uyarlamalar yapmalarını sağlayabilir. Mevcut çalışmanın odağı Hindistan'daki nüfusun ihtiyaçlarını karşılayan alternatif bir erken çocukluk eğitimi programı olan Bütünleştirilmiş Çocuk Gelişim Hizmetleri (Integrated Child Development Services- ICDS)’ni alan uzmanları ve öğretmenlere tanıtmaktır. ICDS, 1975 yılında yürürlüğe girmiştir ve erken çocukluk bakımı ve gelişimi için dünyanın en büyük anneçocuk sağlık ve eğitim hizmetlerinin bir arada sunması nedeniyle diğer programlardan farklı bir modeldir. Hindistan'ın öncü programı olarak kabul edilen ICDS, Anganwadi Merkezleri (AWC) aracılığıyla 0-6 yaş arasındaki çocuklara, hamile kadınlara ve emziren annelere eğitim ve sağlık hizmetlerini bir arada vermektedir. Bu çalışma; ICDS'yi erken çocukluk eğitimi profesyonellerine, öğretmenlere ve politika yapıcılara tanıtmayı amaçlamaktadır.
Ege Eğitim Dergisi

Suggestions

Hindistan’da Uygulanan Bütünleştirilmiş Bir Anne-Çocuk Sağlık ve Eğitim Hizmetleri Programı: Bir İnformal Okul Öncesi Eğitim Örneği
Demirtaş Ilhan, Seden; Erden, Feyza; Yalçın, Fatma (2022-07-01)
Başta gelişmekte olan ülkeler olmak üzere düşük sosyoekonomik düzeylerdeki aileler için yüksek kaliteli ve kapsayıcı okul öncesi eğitim sağlamak, çözülmesi gereken bir sorun olmaya devam etmektedir. Bu bağlamda, farklı ülkelerden çocukların bütünsel gelişimi, esenliği ve akademik başarılarına katkıda bulunan uygulamaların araştırılması ve bunların tüm yönleriyle tartışılması, gelişmekte olan ülkelerin bu yeni uygulamaları dikkate alarak yerel uygulamalarına kültürel uyarlamalar yapmalarını sağlayabilir...
Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Türkiye’de Yükseköğretime Erişimi ve Yükseköğretim Düzeyindeki Deneyimleri
Kondakçı, Yaşar; Kaya Kaşıkcı, Sevgi; Keleş, Elif(2018-12-31)
Göçmen ve mültecilerin eğitim deneyimleri sosyal bilimlerin değişik alanlarında geniş bir şekilde çalışılmış olmasına rağmen yükseköğretim düzeyinde konu nispeten daha az çalışılmıştır. Yükseköğretim düzeyinde, mülteciler eğitim yaşamlarının önemli bir kısmını başka bir ülkede geçirdiklerinden, geldikleri ülkelerin eğitim sistemine erişimleri, hakim uygulamalara alışmaları ve yeni sistemde bir başarı yakalamaları zorlu olmaktadır. Bu çalışma göçmen, sığınmacı ve mültecilerin yükseköğrenime erişimleri ve yük...
Erken çocukluk eğitimine Küba perspektifinden alternatif bir bakış: kendi çocuğunu eğit programı
Yalçın, Fatma; Erden, Feyza (2017-07-01)
Ortaokul Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematik Derslerinde Alternatif Öğretim Yaklaşımlarının Kullanımına İlişkin İnançlarının İncelenmesi
Şahin, Elvan; Aytekin, Emine; Işıksal Bostan, Mine(2017-12-31)
Alan yazını öğretmenlerin ve ööğretmen adaylarının fen ve matematik öğretiminde yeni yaklaşımlara ilişkin inançları ve hazır bulunuşluklarına dair kısıtlı bir literatür olduğunu göstermektedir (Isiksal-Bostan, Sahin, & Ertepinar, 2015). Bu araştırmanın amacı Işıksal-Bostan, Şahin ve Ertepınar (2010) tarafından kullanılan ‘Öğretim Yaklaşımlarına İlişkin Öğretmen İnanışları’ ölçeğinin 2013 yılında revize edilen ortaokul fen ve matematik öğretim programları doğrultusunda güncellenmesi ve geçerlilik ile güveni...
Pre-service early childhood educators’ working with families self-efficacy in relation to taking a parent education course
Işıkcı, Gözdenur; Demircan, Hasibe Özlen; Department of Early Childhood Education (2018)
The current study aims to investigate the content of Parent Education course given at universities and to examine the effects of Parent Education course on pre-service early childhood education teachers’ working with families self-efficacy. 223 senior pre-service early childhood education teachers from 8 universities were involved in the study. Data was collected in the fall semester of 2017-2018 academic year before and after participants took Parent Education course. Syllabuses of Parent Education course ...
Citation Formats
S. Demirtaş İlhan, F. Erden, and F. Yalçın, “Hindistan’da Uygulanan Bütünleştirilmiş Bir Anne-Çocuk Sağlık ve Eğitim Hizmetleri Programı: Bir İnformal Okul Öncesi Eğitim Örneği,” Ege Eğitim Dergisi, vol. 23, no. 2, pp. 210–228, 2022, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://dergipark.org.tr/tr/pub/egeefd/issue/71484/933369.