Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Türkiye’de Yükseköğretime Erişimi ve Yükseköğretim Düzeyindeki Deneyimleri
Date
2018-12-31
Author
Kondakçı, Yaşar
Kaya Kaşıkcı, Sevgi
Keleş, Elif
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
398
views
0
downloads
Cite This
Göçmen ve mültecilerin eğitim deneyimleri sosyal bilimlerin değişik alanlarında geniş bir şekilde çalışılmış olmasına rağmen yükseköğretim düzeyinde konu nispeten daha az çalışılmıştır. Yükseköğretim düzeyinde, mülteciler eğitim yaşamlarının önemli bir kısmını başka bir ülkede geçirdiklerinden, geldikleri ülkelerin eğitim sistemine erişimleri, hakim uygulamalara alışmaları ve yeni sistemde bir başarı yakalamaları zorlu olmaktadır. Bu çalışma göçmen, sığınmacı ve mültecilerin yükseköğrenime erişimleri ve yükseköğrenim deneyimlerinin incelenmesini ve bulundukları topluma entegrasyonlarında yükseköğretimin oynadığı rolün ortaya çıkarılmasını amaçlamaktadır. Çalışma bir olgubilim çalışması olarak desenlenmiştir. Çalışmanın katılımcıları Van Yüzüncüyıl Üniversitesi'ne devam eden Suriyeli sığınmacı öğrenciler arasından seçilecektir. Elde edilen bulgular hem Suriyeli öğrencilerin eğitim deneyimlerinin ortaya çıkarılmasına hem de Türkiye'nin Suriyeli öğrencilere yönelik olarak izlediği eğitim politikasının değerlendirilmesine yardımcı olacaktır.
Subject Keywords
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/59666
Collections
Department of Educational Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İlköğretim matematik öğretmenlerinin doğru denklemleri ve grafikler konusundaki yansımalarının pedagojik içerik bilgilerine etkisi üzerine bir çalışma
Işıksal Bostan, Mine(2013-12-31)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin yansımalarının pedagojik içerik bilgilerine yönelik öğrenmelerini nasıl etkilediğini incelemektir. Daha özelde ise amaç, ilköğretim matematik öğretmenlerinin sekizinci sınıf düzeyinde teknoloji destekli sınıf ortamında doğru denklemleri ve grafikler konusunun öğretimine dair yansımalarının öğretmenlerin pedagojik alan bilgisine yönelik öğrenmelerini nasıl etkilediğini ortaya koymaktır.
Sosyal Ağların Eğitime Etkisinin 3-Ö (Öğretim-Öğretmen-Öğrenci) Boyutuyla İncelenmesi
Delialioğlu, Ömer; Aşkun, Cengiz Savaş(2015-12-31)
Önerilen araştırmanın amacı sosyal ağların öğretim-öğretmen-öğrenci boyutuyla bütünsel olarak ele alıp incelemek ve bu ortamların eğitimi nasıl etkilediğini anlamaktır. Elde edilecek bulgulara dayanarak öğretmenlere bu ortamları derslerinde nasıl kullanabilecekleriyle ilgili yöntemler sunmak ve hem öğretmen hem de öğrencilere karşılaşabilecekleri olası sorunlarla ilgili pro-aktif çözüm önerileri sunmaktır.
İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmen Adaylarının Sürdürebilirlik Bilincinin İncelenmesi
Öztekin, Ceren; Şen, Mehmet(2017-12-31)
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin ve fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilirliğin üç bileşeni (çevresel, sosyal, ekonomik) ve bu bileşenlerin etkileşimi hakkındaki bilgi ve farkındalık düzeyi ile sürdürebilir kalkınma hakkında ne kadar bilinçli, bilgili olduklarını, tutumlarını ve davranışlarını ortaya çıkarmak üzere planlanmıştır. İki aşamadan oluşan çalışmada öncelikle eğitim alanında sıkça kullanılan çizim tekniğinden faydalanılarak ilköğretim öğrencileri ve fen bilgisi öğretmen adaylarına, s...
MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN KİMLİĞİ GELİŞTİRME SÜRECİ VE BU SÜREÇTE ÖĞRETMEN EĞİTİM PROGRAMININ ROLÜ
Haser, Çiğdem; Arslan, Okan(2016-12-31)
Öğretmen kimliğinin öğretmenin sınıf içi davranışlarına yön verdiği ve öğretmen eğitimi programlarındaki tecrübelerin öğretmen kimliği üzerinde önemli etkileri olduğu alanyazında sıklıkla dile getirilmektedir. Bu nedenle, bu çalışmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematik öğretmen kimlikleri ve geliştirdikleri bu matematik öğretmen kimliklerinde öğretmen eğitim programının etkileri araştırılacaktır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar matematik öğretmen eğitimi programlarının öğretmen adaylarının ma...
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Çevre ve Alan Konusuna Yönelik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Işıksal Bostan, Mine(2018-12-31)
Bu çalışmanın amacı, mikro-öğretim yöntemi çerçevesinde ortaokul matematik öğretmen adaylarının alan ve çevrenin ilişkisine dair pedagojik alan bilgilerini incelemektir. Bu kapsamda öğretmen adaylarının izleyecekleri öğrenci düşünüşü içerikli video durumlarına yapacak oldukları yorumlar pedagojik alan bilgileri açısından incelenecektir.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Y. Kondakçı, S. Kaya Kaşıkcı, and E. Keleş, “Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Türkiye’de Yükseköğretime Erişimi ve Yükseköğretim Düzeyindeki Deneyimleri,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59666.