Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı Sistemini Genişletmek: Aile“Bağlılığı, Ortaklığı, Katılımı ve Eğitimi”

2018-12-01

Suggestions

Okul Öncesi Eğitimin Niteliğine Bir Bakış: Aileler, Öğretmenler ve Çalışma Koşulları ile İlgili Sorunlar
Çobanoğlu, Rahime; Yıldırım, Ali; Çapa Aydın, Yeşim (Ani Publishing and Consulting Company, 2020-4-30)
The present study attempts to reveal the problems related to the quality of early childhood education (ECE) regarding structural features and educational process based on qualitative data. The study was conducted in public pre-primary schools in Ankara. Seven female early childhood teachers selected through maximum variation sampling method were interviewed in this phenomenological research. These teachers' classrooms were also observed during one school day to support interview findings. Content analysis w...
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıkları, Tutumları ve Deneyimlerinin Resimli Hikâye Kitabı Seçme Yeterliliklerini YordamaDüzeyi
Altun, Dilek (2018-10-01)
Hikâye dinleme ve okuma, çocukların hem ev içi hem de okul öncesi eğitim kurumlarında gelişimlerinin eğlenerek desteklendiği önemli etkinliklerden biridir. Çocuklara sunulacak zengin içerikte, kaliteli çocuk kitapları çocukların gelişimlerini desteklemek adına büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle, okul öncesi öğretmenlerinin piyasada yayınlanan kitaplar arasından çocukların gelişim düzeylerine uygun kitapları seçmeleri önem taşımaktadır. Öğretmen adaylarının okuma tutumları ve alışkanlıklarına bağlı olarak k...
Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejilerine Ve Disiplin Problemlerine Karşı Tutumları.
Olgan, Refika(2010-12-31)
Öğrencilerin sınıf içerisindeki problem davranışlarını engellemek amacıyla eğitimciler ve araştırmacılar yıllar süren çeşitli araştırmaların yardımıyla düzenli bir sınıf atmosferi oluşturmaya çalışmaktadırlar. Öğretmenlerin tutum ve yaklaşımları öğrencilerin davranışları üzerinde direkt etkilidir. Bu nedenle, her bir öğrencinin davranışını tek tek düzeltmeye çalışmaktan ziyade eğitimciler kabuledilebilir sınıf davranışlarını model olarak, açıklayarak ve örnek uygulamaları yaparak öğrencilerinin benimsemeler...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Etik Sorumlulukları Hakkında Algı Ve Görüşlerinin İncelenmesi.
Olgan, Refika(2013-12-31)
Mesleki etik kavramı günümüzde nadiren sorgulanan bir kavramdır. Farklı toplum yapıları ve kültürler göz önüne alındığında, farklı etik kurallarının oluşturulması ve kullanılması mesleki ve kültürel ön yargılara karşı ahlaki bir durumun ortadan kaldırılması demektir (Coombe & Newman, 1997). İşte bu noktada, kişinin erken yaş dönemlerinden itibaren kendi toplumunun geliştirdiği etik kurallar doğrultusunda yetişmesi ve ahlak gelişiminin desteklenmesi, ileriki dönemlerde karşılaştığı ikilemler karşısında probl...
Okul Öncesi Eğitim Ortamında Çocuklarla Birlikte Tasarım Temelli Bir Araştırma Üzerine Bir Pilot Çalışma: Reggio Emilia Yaklaşımı
Büyükçınar, Ayça; Özemir, F. Pınar (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2022)
Çalışmada, Türkiye’de okul öncesi eğitimde yaygın uygulanan çocuk merkezli eğitim yaklaşımlarından biri olan Reggio Emilia’ya odaklanılmaktadır. Çocuklar, okul öncesi eğitim ortamını günlük yaşamlarının bir parçası olarak çeşitli etkinlikler ve oyun ile deneyimlerler. Çocukların perspektifleri, kendi deneyimlerini, algılarını ve anlayışlarını temsil etmesi sebebiyle önemlidir. Çalışma, katılımcı tasarım araştırmalarının yürütülmesinde araştırma ortakları olarak okul öncesi eğitim ortamında çocuklarla iş bir...
Citation Formats
H. Ö. Demircan, “Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı Sistemini Genişletmek: Aile“Bağlılığı, Ortaklığı, Katılımı ve Eğitimi”,” İlköğretim online, pp. 1–19, 2018, Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/42905.