Bilgisayar kontrollu KAM (Softcam)

Download
1994
Anlağan, Ömer
Kılıç, Engin S.
Özgüven, Hasan Nevzat
Platin, Bülent Emre
Kırımlıoğlu, Savaş Sedat
Köksal, Ömer
Bu çalışmada, içten yanmalı motorlarda kullanılan pistonların etek kısmındaki ovaliteyi işleyecek bir sistem tasarlanmış ve geliştirilmiştir. Piezo-elektrik genleşici (PEG) ve kesme takımını bünyesinde taşıyan; standart bir torna tezgahının kalemliğine uyarlanabilen bir aparatın tasarımı ve imalatı gerçekleştirilmiştir. Bu aparata takılan piezo-elektrik genleşici, piezo-elektrik denetleyici (PED) tarafından kontrol edilir. Deney örneğini çeviren fener mili üzerindeki dönel çözümleyici, örnek parçanın dönel konum bilgisini kontrol karlına yollamakta; yine bu karta aktarılan, işlenmesi arzu edilen profil verileri ile birlikte kesme işlemi gerçekleştirilmektedir. Elde edilen profillerde görülen hata miktarları, torna mili hızı ve takını hareket genliğiyle orantılıdır. 75 ve 150 devir/dakika hızlarda yapılan deneylerde hatalar çok küçük olmuştur. Bu hızlarda hata oranlan yaklaşık %2-3 civarındadır. Ancak, mil hızı arttıkça hata oranı yükselmiştir. 350 devi r/dakika'da yaklaşık %15 olan hata oranı, 850 devir/dakika mil hızında yaklaşık %25 mertebelerine ulaşmıştır.

Suggestions

Development of a computer program for the analysis of fatigue crack growth
Dalgıç, Ali Murtaza; Bilir, Ömer Gündüz; Kadıoğlu, Suat; Department of Mechanical Engineering (2002)
In this study, a computer program is developed for fatigue crack propagation analysis of metal alloys and random fiber composites. The developed program takes the fatigue crack propagation experiment data in the form of crack length vs. number of cycles from the user. The user also, selects the crack geometry and defines loading conditions of the test specimen. Developed program analyze the experimental data and evaluates crack growth rate and stress intensity range. For the calculated or ready crack growth...
Bilgisayar destekli motor tasarımı
Bayka, Demir(1994)
Bu projede bilgisayar destekli motor tasarımı için gerekli modüler paket yazılımların geliştirilmesi için iki aşamalı bir çalışma yapıldı. Birinci aşamada Diesel ve benzınli motorların termodinamik çevrimlerinin sımülasyonu için yazılımlar geliştirilmiştir. İkinci aşamada da, motor parçalarının tasarımı için, birinci aşamadaki programlarla entegre olarak çalışan ve sonlu elemanlar tekniğini kullanan bir yazılım hazırlandı. Termodinamik çevrimlerin sımülasyonu için hazırlanmış olan programların içindeki yanm...
Elektronik Ortamda Öğrenci Ders Değerlendirmesi Uygulaması: ODTÜ Örneğinde Öğretim Elemanlarının Görüşleri
Çapa Aydın, Yeşim(2014-12-31)
Bu çalışmada, öğretim elemanlarının elektronik ortamda öğrenci ders değerlendirmesi uygulamasına yönelik görüşlerinin alınması amaçlanmaktadır. Çalışmada öğretim elemanlarının görüşleri özellikle şu alanlarda incelenmeye çalışılacaktır: (a)öğretim performansının doğru bir şekilde değerlendirilmesi bakımından öğrencilerin yetkinlik durumu; (b)öğrenci ders değerlendirme anketi uygulamasına öğretim elemanları tarafından verilen önem ; (c)öğrenci ders değerlendirme anketinin elektronik ortamda uygulanmasının uy...
High-performance readout circuit for resonator-based MEMS accelerometer using digital control loop
Ali, Muhammad; Akın, Tayfun; Department of Electrical and Electronics Engineering (2022-11)
This study proposes a new digital control loop-based compact readout circuit for a resonant MEMS accelerometer providing high performance with reduced temperature and power supply dependence while utilizing low processing power. The readout circuit utilizes a charge-sensing pre-amplifier stage that converts the small motional current to readable voltage, which is then converted to the digital domain using a 16-bit ADC to perform the amplitude and frequency extraction in the digital domain. A Proportional In...
Tam derinlikli esnek üstyapıların destek vektör makineleri yöntemiyle sonlu elemanlar modellemesi
Pekcan, Onur (null; 2018-09-26)
Bu çalışma kapsamında, Destek Vektör Makineleri (DVM) tekniği yardımıyla tam derinlikli esnek üstyapıların sonlu elemanlar yöntemiyle modellenmesinde, güvenilir ve hızlı çalışan bir yaklaşım sunmaktayız. Tam derinlikli esnek üstyapı modeli, doğal zemin ve üzerindeki asfalt kaplamanın eksenel simetrik olarak tasarlanması ile elde edilmektedir. Modellemede asfaltın elastik, doğal zeminin ise doğrusal olmayan (iki taraflı doğrusal) malzeme davranışına sahip olduğu kabul edilmektedir. DVM yöntemi ise, sonlu ele...
Citation Formats
Ö. Anlağan, E. S. Kılıç, H. N. Özgüven, B. E. Platin, S. S. Kırımlıoğlu, and Ö. Köksal, “Bilgisayar kontrollu KAM (Softcam),” 1994. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://app.trdizin.gov.tr/publication/project/detail/TmpFMk56Yz0.