Towards Hands-On Computing in Design: An Analysis of the Haptic Dimension of Model Making

Download
2011
Zaman, Çağrı Hakan
Özkar, Mine
Çağdaş, Gülen
Tasarımın erken veya kavramsal aşamalarında maketle çalışmak, nesne-beden ilişkisini düşünmeye ve üç boyutlu değerlendirmeye olanak sağlar; görme, dokunma ve hareketleri de içeren mekan algısını devreye sokarak tasarım sürecini zenginleştirir. Mimari tasarımın erken aşamalarının sayısal ortama taşınması, tasarım ve üretim süreçlerinin hızlanıp bütünleşmesiyle giderek yaygınlaşırken, elle çalışmanın getirdiği kazanımların yeni ortamlarda nasıl sürdürülebileceği sorusu ortaya çıkmaktadır. Üç boyutlu algının görsel algıyı desteklerken yaratıcı düşünceyi de tetiklediğini gösteren çalışmalar, elde maket yapmanın tasarımcıya ve tasarıma bilişsel düzeyde katkı koyduğunu varsaymamıza kaynak olmuştur. Çalışmamızda, bilişsel kazanımların ortamlar arasındaki sürekliliğinin sağlanmasına yönelik bir amaç güdülmüş, maket yapımında gözlemlenen bir dizi el hareketinin sayısal ortama tercümesi konusu ele alınmıştır. Sınırlı bir örneklem ile çalışılarak üç boyutlu eskiz maket yapımında gözlemlenen temel el hareketleri çözümlenmiş, bunların sayısal ortama aktarımında kullanılabilecek soyut bir dağarcık yaratılması ve bu dağarcığın öğelerinin işlenmesine yönelik hesaplama yöntemleri tartışılmıştır.

Suggestions

Tasarımda Çocuk Temsilleri Üzerine Bir Derleme Çalışması
Süner, Sedef; Erbuğ, Çiğdem (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2018)
Tasarımcılar için kullanacı imgeleri, tasarım sürecinde dolaylı ya da doğrudan, açık veya örtük biçimlerde referans olmaktadır. Tasarlanan ürünün kimler tarafından kullanılacağını tahayyül etmek, tasarlama eylemini somutlaştırmakta ve tasarım kararlarını meşrulaştırmakta bir aracı haline gelir. Söz konusu kullanıcı grubu, tasarlama eylemini yapanın imgelemiyle örtüştükçe, bu kullanıcıların gerçek hayat deneyimlerine temas eden anlamlı ve isabetli ürünler geliştirilebilmesi olasılığı artar. Çocuklar için ürü...
Towards more inclusive engagements: Mapping the experiential realities of inclusivity in architectural education
Demirel , Abdullah Eren; Erkılıç, Mualla; Department of Architecture (2022-7-28)
With the growing multi-layered and diverse structure of contemporary societies, the notion of inclusivity has become more influential and critical in shaping many fields, including the design of human environments. Based on the conceptual ground of equity, diversity and accessibility, the emphasis is on equal opportunity for diverse individuals to achieve their full potential in life. The complexity and plurality of related concepts and parameters in the studies of inclusivity - built environment relationsh...
Virtual Space as a Public Sphere: Rethinking the Political and Professional Agenda of Spatial Planning and Design
Barlas, Mehmet Adnan; Çalışkan, Olgu (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2006)
Even we have not been able to recognize its whole transformative effects within ten to fifteen years, relatively a short period of time for human civilization; communication systems (internet, wireless application protocols, teleconference systems etc.) and simulation technologies have radically shifted the conventional understanding of space concept. In the societies that succeeded to integrate technology into everyday life, sociospatial practices in relational terms are currently defining new platforms to...
Tasarım Eğitimi Projelerinde Tasarım Araştırmasının Fikir Geliştirmeyle Bütünleştirilmesinde Eğitimcilerle Öğrenciler Arasındaki İşbirliği
Eren, Gizem Hediye; Korkut, Fatma; Burgazlı, Levent (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2016)
Tasarım eğitimi projelerinin erken aşamalarında gerçekleştirilen tasarım araştırması, öğrencilerin tasarım problemlerini yaratıcı bir şekilde ele almaya hazırlanmasında önemli bir rol oynar. Bir eğitim projesinde tasarım süreci, öğrencilerin eğitimcilerle birlikte katettikleri bir süreç olmasına rağmen tasarım araştırması ve fikir geliştirme ile ilgili yöntemler, daha çok öğrencilerin kullanımına yöneliktir; eğitimciler ve öğrenciler arasındaki iş birliğinin etkisi ve rolü çoğunlukla ihmal edilir. Acemi tas...
Feedback motion planning of a novel fully actuated unmanned surface vehicle via sequential composition of random elliptical funnels
Özdemir, Oğuz; Ankaralı, Mustafa Mert; Department of Electrical and Electronics Engineering (2022-12-27)
This thesis proposes and analyzes a motion planning and control schema for unmanned surface vehicles that fuses sampling-based approaches’ probabilistic completeness with closed-loop approaches’ robustness. The Proposed schema is based on the sequential composition of elliptical funnels, and it consists of two stages: tree generation and motion control. For validation of the approach, we carried out experiments using both simulation and physical setup besides the mathematical analysis. In order to have a co...
Citation Formats
Ç. H. Zaman, M. Özkar, and G. Çağdaş, “Towards Hands-On Computing in Design: An Analysis of the Haptic Dimension of Model Making,” ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, vol. 28, no. 2, pp. 209–226, 2011, Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: http://jfa.arch.metu.edu.tr/archive/0258-5316/2011/cilt28/sayi_2/209-226.pdf.