Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Sayısal Tasarım Ve Üretim Araştırmaları Labaratuarı.
Date
2009-12-31
Author
Sorguç, Arzu
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
143
views
0
downloads
Cite This
Günümüzde tasarım ve üretim araç ve ortamlarının sürekli ve hızlı değişim ve gelişimi, etkisini tüm alanlarda göstermekte ve tasarım ile uğraşan bütün bilgi alanlarında paradigmayı değiştirmektedir. Çok yakın bir zamana kadar hem akademik çevrelerde hem de uygulamada sanal ortamın ve araçlarının ne olduğu tartışılır ve anlaşılmaya çalışılırken, bugün pek çok yenilikçi tasarımcı bu ortamları kullanarak düşünmekte, sorgulamanın yerini uygulama almaktadır. Tasarım eğitimi de bu gelişmelere paralel olarak değişmekte ve sayısal tasarım ve üretim teknolojileri eğitim programlarında ağırlığını her geçen gün arttırarak yer almaktadır. Sonuç ürün yerine süreç ürün kavramı eğitim için de yeni bir açılım yaratmıştır. Bu bağlamda, üretim de farklılaşmış, kullanıcı odaklı üretimler, hızlı modelleme araçları, bilgisayar destekli üretim ve bu üretim için ara yüzlerin oluşturulması ve geliştirilmesi, eğitimci, araştırmacı ve tasarımcıların ortak hedefi haline gelmiştir. Süreç-ürün paradigmasının sayısal tasarım ve üretimle birlikte mimari tasarım problemlerinin ele alınışını nasıl değiştirdiği, sayısal ortamın salt bir sunum ortamı olmaktan çıkıp bir üretim ortamına dönüştüğü son yıllarda birçok önemli mimari proje ile de gözlemlenmektedir. Bu araştırma ve çalışmaların ortaya koyduğu önemli sonuçlardan birisi tasarım sürecinin disiplinler arası bir nitelik taşıdığı ve tasarımcının düşünme biçiminin de sayısal ortam ve araçları ile birlikte evrildiği ya da evrilmesi gerektiğidir. Bu dönüşüm eğitimin ilk yıllarından itibaren sayısal ortama dair farkındalık ve bu ortamın araçları ve gelişen teknolojileri izleme becerisinin kazanılması ile gerçekleştirilebilir. Bu bağlamda, bu proje de sayısal tasarım ve üretim araçlarının eğitim ile bütünleştirilmesi ve bunun için gereken alt yapı ve uygun mekan modellerinin araştırılması ve uygulanması hedeflenmektedir. Bu bağlamda, ODTÜ Mimarlık Fakültesi'nde, yukarıda teknolojik boyutu vurgulanan mimari tasarım alanında dünyada gelişen teknolojileri izleyebilecek, yeni yöntem ve süreçler geliştirebilecek araştırmalara ve araştırmacıların yetiştirilmesine olanak verecek, uygulama da bu teknolojileri kullanabilecek yetkinliğe sahip bir formasyonun oluşturulması için “Tasarım Araştırmaları” genel başlığı altında “Sayısal Tasarım ve Üretim Araştırmaları” gerçekleştirmeye yönelik bir ortam ve bir eğitim araştırması hedeflenmektedir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/58895
Collections
Department of Architecture, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Sayısal Tasarım Araçlarının Kışı mı Geliyor?
Sorguç, Arzu; Yetkin, Ozan (2020-10-24)
Dijital medyanın çekiciliği ve artan kullanımı ile hesaplama ve bilgi teknolojilerinin kullanılabilirliği, tasarım sürecini ve yapım eylemini değiştirmektedir. CAD ve CAM mimari tasarımın erken aşamalarından başlayarak, mimari tasarımı ve tasarım eğitimini sorgulamaya zorlayan paradigmatik bir değişime sebep olmaktadır. Bugün, neredeyse tüm üniversitelerde, hesaplamalı veya dijital tasarım ve ilgili teknolojiler müfredatlara dahil edilmektedir. Öğrenciler üniversiteye gelmeden önce bile bu teknolojilerle ta...
Elektronik Öğrenme Tasarım İlkelerinin EEG Verileri ile Doğrulanması: Deneysel Çalışma
Yıldırım, İbrahim Soner; Özkurt, Tolga Esat(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı çoklu ortam, bitişiklik, kanal, fazlalık, tutarlılık ve kişileştirme ilkeleri kullanılarak üniveriste lisans düzeyindeki Fizik dersine yönelik tasarlanan elektronik öğrenme materyallerinin etkilliğinin EEG verileri vasıtasıyla dikkat, ilgilenme, ilgi, heyecan duyma, alaka, rahatlama ve gerilim düzeyleri üzerinden doğrulamaktır. Deneysel araştırma deseninin kullanılacağı çalışmada, her bir tasarım ilkesi için deney ve kontrol gruplarında bulunan toplam 30 öğrenciden EEG cihazı ile verile...
A Hermeneutical Sketch Of Design Computation
Gürer, Ethem; Özkar, Mine; Çağdaş, Gülen (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2015-6-15)
Günümüzde sayısal tasarım düşüncesi, mimari tasarımda önemli bir kabul görmektedir. Yeni tasarım araç ve ortamlarının üretimini destekleyen sayısal teknoloji alanındaki gelişmeler, bu kabulü desteklemektedir. Bu durum, bir yandan yeni tasarım araç, yöntem ve ürünlerinin geliştirilmesinde önemli bir artış sağlarken, diğer yandan, sayısal tasarımda yapma ve düşünme kavramları arasındaki ilişki üzerinden yeni tartışmaları da beraberinde getirmektedir. Yapma ve düşünme arasındaki temel ilişki, bu çalışmanın ana...
Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?
Çağıltay Ercil, Nergiz; Çağıltay, Kürşat (2002)
"Tekrar kullanılabilen öğrenme nesneleri" çevrimiçi eğitim dünyasında nesne tabanlı yaklaşımların kullanılması açısından önemli bir gelişmedir. Aynı şekilde, sayısal kütüphane çalışmaları da "sayısal nesneler" olarak adlandırılan nesne tabanlı yaklaşımlardan etkilenmektedir. Bu çalışmanın temel amacı tekrar kullanılabilen öğrenme nesneleri çerçevesinde her iki alandaki gelişmelerin kesiştiği noktayı incelemek ve bu gelişmeler ışığında sayısal kütüphanelerin çevrimiçi eği-tim açısından önemini irdelemektir.
Active vibration control of smart structures
Ülker, Demet Fatma; Yaman, Yavuz; Nalbantoğlu, Volkan; Department of Aerospace Engineering (2003)
The purpose of this thesis was to design controllers by using H^ and yn control strategies in order to suppress the free and forced vibrations of smart structures. The smart structures analyzed in this study were the smart beam and the smart fin. They were aluminum passive structures with surface bonded PZT (Lead-Zirconate-Titanate) patches. The structures were considered in clamped-free configuration. The first part of this study focused on the identification of nominal system models of the smart structure...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Sorguç, “Sayısal Tasarım Ve Üretim Araştırmaları Labaratuarı.,” 2009. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/58895.