Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Elektronik Öğrenme Tasarım İlkelerinin EEG Verileri ile Doğrulanması: Deneysel Çalışma
Date
2016-12-31
Author
Yıldırım, İbrahim Soner
Özkurt, Tolga Esat
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
314
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı çoklu ortam, bitişiklik, kanal, fazlalık, tutarlılık ve kişileştirme ilkeleri kullanılarak üniveriste lisans düzeyindeki Fizik dersine yönelik tasarlanan elektronik öğrenme materyallerinin etkilliğinin EEG verileri vasıtasıyla dikkat, ilgilenme, ilgi, heyecan duyma, alaka, rahatlama ve gerilim düzeyleri üzerinden doğrulamaktır. Deneysel araştırma deseninin kullanılacağı çalışmada, her bir tasarım ilkesi için deney ve kontrol gruplarında bulunan toplam 30 öğrenciden EEG cihazı ile veriler toplanılacaktır. Elde edilen veriler ile daha önce başarı testleri ile etkililiği ortaya konulan kuramların doğrulanması sağlanarak, başarıya neden olan aracı değişkenler sinirbilim yardımyla ortaya konulacaktır.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
,
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/59740
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Dijital Teknolojilerle Desteklenmiş Sergi Sistemlerinin ODTÜ Arkeoloji Müzesi’nde Uygulanması
Atakuman, Çiğdem; Işıtman, Ödül; Sakarya, İlham; Erdem, Deniz(2017-12-31)
Bu projenin amacı, ziyaretçilerin ilgi ve merakını uyandıracak nitelikte bilgi panolarıyla desteklenen bir etkileşimli dijital sergi teknolojisinin geliştirilerek, ODTÜ Arkeoloji Müzesi’nde uygulanmasını sağlamaktır. Günümüzde müze, sadece eserlerin sergilendiği bir alan olmaktan çıkmış, arkeolojik yöntemlerle üretilen bilginin toplumla diyaloğa açıldığı bir etkileşimli öğrenme ve düşünme alanı olmuştur. Bu gelişmenin en önemli ayaklarından biri dijital teknolojilerin etkileşimli öğrenme alanında kullanılm...
Ortaokul Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematik Derslerinde Alternatif Öğretim Yaklaşımlarının Kullanımına İlişkin İnançlarının İncelenmesi
Şahin, Elvan; Aytekin, Emine; Işıksal Bostan, Mine(2017-12-31)
Alan yazını öğretmenlerin ve ööğretmen adaylarının fen ve matematik öğretiminde yeni yaklaşımlara ilişkin inançları ve hazır bulunuşluklarına dair kısıtlı bir literatür olduğunu göstermektedir (Isiksal-Bostan, Sahin, & Ertepinar, 2015). Bu araştırmanın amacı Işıksal-Bostan, Şahin ve Ertepınar (2010) tarafından kullanılan ‘Öğretim Yaklaşımlarına İlişkin Öğretmen İnanışları’ ölçeğinin 2013 yılında revize edilen ortaokul fen ve matematik öğretim programları doğrultusunda güncellenmesi ve geçerlilik ile güveni...
Okuma ve Soru Yanıtlama Sürecinde Oluşan Düşünme Süreçleri ve Beyin Aktivasyonları Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Disiplinler Arası bir Çalışma
Cedden, Gülay; Yağcıoğlu, Süha; Eken, Aykut; Çakar, Tuna(2015-12-31)
Bu projenin amacı, okuduğunu anlama kapsamında öğrencilere verilen doğrudan çıkarım ve üst düzey becerileri ölçen açık uçlu ve çoktan seçmeli soruların beyin faaliyetlerini nasıl değiştirdiği incelemektir. Bu anlamda okuduğunu anlamaya yönelik metinlere dayanan ve metin içinde doğrudan verilen bilgilerin ayırt edilmesi ile kapalı anlamların ayırt edilmesine yönelik hazırlanan çoktan seçmeli ve yanıtı sınırlandırılmış açık uçlu sorular uyarıcı olarak kullanılacak, deneysel desende beyin faaliyetleri EEG yö...
Erken Çocukluk Döneminde Aktif Öğrenme Ortamlarının Yaratılması
Sevimli Çelik, Serap; Demircan, Hasibe Özlen(2018-12-31)
Bilgisayar, video oyunları, televizyon, apartman hayatı ve okula servis ile ulaşım sonucunda aktif olmayan bir yaşam biçimi sürdüren günümüz çocukları için okul öncesi eğitim kurumları günlük hareketi desteklemede önemli bir role sahiptir. Okul ortamında fiziksel gelişimi desteklenen çocukların ileriki yaşamlarında fiziksel olarak daha aktif ve sağlıklı bir yaşam sürdürdükleri ve spora katılımlarının hareketsiz bir yaşam sürdüren çocuklara oranla daha yüksek olduğu vurgulanmaktadır (Gallahue & Ozmun, 2006)....
Sahanın “Sıcak Gündeminde” Sosyal Bilimcinin Deneyimleri: Niteliksel Araştırmalar ve Özdüşünümsellik
Rittersberger, Helga İda(2015-12-31)
Alan araştırması deneyimleri üzerine yürütülmesi önerilen bu proje, araştırmacı ve araştırılan kişi arasındaki güç ilişkisinin toplumsal hareketler bağlamından etkilenip etkilenmediğini, etkilendiyse bunun araştırmacının deneyimine yansımalarının ne olduğunu düşünümsel metodoloji çerçevesinde anlamak amacı taşır. Bu amaçla, beklenmedik şekilde gelişen ve gündelik hayata yansımaları olan toplumsal hareketler süresinde niteliksel araştırma yürüten sosyal bilimcilerin deneyimlerine ulaşılmaya çalışılacaktır. ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
İ. S. Yıldırım and T. E. Özkurt, “Elektronik Öğrenme Tasarım İlkelerinin EEG Verileri ile Doğrulanması: Deneysel Çalışma,” 2016. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59740.