Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Sarsılan Örgütsel Güvenin Onarılması: Toyota Vaka Örneği.
Date
2013-12-31
Author
Wasti Pamuksuz, Syeda Nazlı
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
1
views
0
downloads
Bu çalışmanın amacı “otomotivde kalite” dendiği zaman ilk akla gelen markalardan olan ve 2009 yılında dünyanın bir numaralı otomobil üreticisi unvanını kazanan Japon firması Toyota'nın 2006-2007 döneminde yaşadığı “gaz pedalı sorunu”nun ayrıntılı bir incelemesini yapmaktır. Gaz pedalı sorununun ölümlü kazalara sebep olduğu iddiası yazılı ve görsel basında yaygın şekilde yer almış, Toyota bunun sonucunda dünya çapında 8 milyondan fazla aracı bakım için çağırmak durumunda kalmıştır. Toyota içinden ve dışından bazı uzmanlar kazaların pedalda oluşan çok spesifik bir aşınma ve nem oranı kombinasyonundan olduğunu ve standart üretim testlerinin bu kombinasyonu test etmediğini belirterek Toyota'nın tamamen hatalı olmadığını iddia etmişlerdir. Ancak daha sonra bozulan gaz pedalının üreticisi (CTS) belirlenmiş, bu tedarikçiyi Toyota onayladığı için sorumluluğu kabul etmek durumunda kalmıştır. Bu çapta bir imaj zedelenmesi sonucunda Toyota firmasına duyulan müşteri güveninde sarsılma yaşanmaması imkansızdır. Firmaların güven onarmaları konusundaki akademik yazın kısıtlı ve daha çok da kuramsaldır. Ayrıca bu konudaki az sayıdaki çalışmanın büyük çoğunluğu halkla ilişkiler ve iletişim yazınında yer almakta, toplam kalite yönetimi, güven ve stratejik yaklaşım unsurlarını içermemektedir. Toyota'nın itibarını onarmak ve sorunu gidermek için yaptığı hamlelere zaman akışı ve etki-tepki yaklaşımıyla incelenmesinin stratejik yönetim, örgüt kuramı ve iletişim yazınına katkıda bulunacağı kuşkusuzdur. Kısaca belirtmek gerekirse çalışmanın temel araştırma soruları şöyledir: 1. Olayların patlak vermesi ve Toyota'nın verdiği tepkilerin ayrıntılı bir tarihsel çizgisini oluşturmak. 2. Toyota'nın “en kaliteli üretici” imajının olaylardan ne kadar aşındığının bir değerlendirmesini yapmak. 3. Toyota'nın itibarını onarmak için yaptığı hamleleri tarihsel çizgiye oturtup etki-tepki zincirini oluşturmak. 4. Toyota'nın güven onarım faaliyetlerinin günümüzdeki (ex post) değerlendirmesini yapmak. 5. Bu aşamaların dünyada ve daha sonra Türkiye içinde farklılık gösterip göstermediğini araştırmak.
Subject Keywords
İşletme
URI
https://hdl.handle.net/11511/59484
Collections
Department of Business Administration, Project and Design