Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Çoklu Zeka Kuramının 12.sınıf Öğrencilerinin Alkoller Konusunu Anlamaları Üzerindeki Etkisi.
Date
2011-12-31
Author
Geban, Ömer
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
199
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/59618
Collections
Department of Secondary Science and Mathematics Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Çoklu Zeka Alanlarına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Fizik Başarılarına Etkisi
Gürçay, Deniz; Eryılmaz, Ali (2005-01-01)
Bu çalışmanın amacı Çoklu Zeka Kuramına dayalı öğretim ve geleneksel öğretirnin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin fizik başarılarına etkisinin saptanmasıdır. Bu amaçla ölçme aracı olarak Çoklu Zeka Anketi (ÇZA), ve Coulomb kanunu konusunda Çoktan Seçmeli Fizik Başan Testi (ÇSFBT) kullanılmıştır. Çalışma Sincan ilçesi normal devlet okullarındaki 268 lise dokuzuncu sınıf öğrencisine uygulanmıştır. ÇZA ve ÇSFBT ön-test olarak deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Daha sonra deney gruplarındaki öğrencilerin s...
The effect of multiple intelligences based instruction on 9th graders chemistry achievement and attitudes toward science
Bilgin (Köken), Elmas; Geban, Ömer; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2006)
The main purpose of the study was to compare the effectiveness of multiple intelligences theory based instruction (MITBI) and traditional science instruction (TSI) on 9th grade students’ understanding of chemical bonding concept and attitudes toward chemistry. In the study, 50 ninth grade students from two classes of Genç Osman high school in Ankara were used. 25 of the students were assigned as experimental group and the other 25 as control group. They were instructed by the same teacher. The study was con...
Çoklu Bellek Sistemleri Bakış Açısı ile Nörogelişimsel Bozuklukların, Stres ve Ergenlik Dönemi ile İlişkili Psikopatolojilerin İncelenmesi: Bir Derleme Çalışması
Konaç, Aslı; Ünal, Çağrı Temuçin (ODTÜ- AYNA Klinik Psikoloji Destek Ünitesi, 2022-2)
Bu derleme çalışmasının amacı, belirli psikopatolojilerin incelenmesinde ve tedavisinde daha etkili seçeneklerin geliştirilmesine katkı sağlayabileceği düşünülen çoklu bellek sistemleri teorisini klinik psikoloji alan yazınına tanıtmaktır. Öncelikle psikopatolojinin tanımına ve disiplinler arası çalışmaların günümüzdeki önemine yer vererek başlayan çalışma, devamında çoklu bellek sistemlerini ve bu sistemlerin gelişimsel süreçte takip ettiği basamakları açıklamaktadır. Son olarak stres temelli bozukluklar, ...
The Effect of multiple intelligences based instruction on students's achievement in basic compounds of living organisms concepts and attitude toward biology
Şakir, Tuncay; Geban, Ömer; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2013)
The main purpose of this study was to compare the effectiveness of multiple intelligences based instruction (MIBI) over traditionally designed instruction on ninth grade students’ achievement in the unit of basic compounds of living organisms concepts and attitude toward biology as a school subject. In addition, the effect of gender difference on achievement in the unit and attitudes toward biology were investigated. Students’ science process skills were also investigated. 59 ninth grade students from two d...
Çoklu zekâ kuramı öğretmen rolüne ilişkin görüşler ve düşünceler
Çakır, Özlem; Kazak, Sibel; Yayla Yürük, Nejla; Sungur, Semra (1999-03-20)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ö. Geban, “Çoklu Zeka Kuramının 12.sınıf Öğrencilerinin Alkoller Konusunu Anlamaları Üzerindeki Etkisi.,” 2011. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59618.