Öğretmen Adaylarının Ders Kitabı Kullanımıyla İlgili Görüşleri

2006-06-01
Bu çalışmanın amacı fizik, kimya ve biyoloji öğretmen adaylarının ders kitabı hakkındaki görüşlerini belirlemek ve uygulama derslerinde ders kitabını nasıl kullandıklarını incelemektir. Çalışmaya Eğitim Fakülteleri’nin fizik, kimya ve biyoloji eğitimi programlarında öğrenim görmekte olan 125 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen çoktan seçmeli sorulardan oluşan “Ders Kitabı Kullanımı Anketi” ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler veri toplamak için kullanılmıştır. Verilerin analizi, öğretmen adaylarının ders kitaplarını uygulama derslerinde fazla kullanmadıklarını ortaya çıkarmıştır. Öğretmen adayları, ders kitaplarını fazla kullanmamalarının temel nedeninin ders kitaplarını yeterli bulmamaları olduğunu ifade etmişlerdir.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Suggestions

Öğrencilerin Bilim İnsanı ve Mühendise Yönelik Algıları ile STEM Mesleklerine yönelik İlgileri
Çakıroğlu, Jale; Çetinkaya Aydın, Gamze; Öztekin, Ceren(2018-12-31)
Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin STEM meslek alanlarına ilgisini ve aynı zamanda mühendislik ve bilim insanlarına karşı algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Öncelikle, öğrencilerin STEM mesleklerine olan ilgisi ölçek yardımıyla incelenecek, daha sonra eğitim alanında sıkça kullanılan çizim tekniğinden faydalanılarak katılımcılardan bir bilim insanı ve bir mühendis çizmeleri istenerek çizimlerini açıklamaları istenecektir. Toplanacak verilerden elde edilen bulgular karşılaştırmalı olarak incelenecektir. ...
Öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimine yönelik eğilimlerini bilişsel ve duyuşsal değişkenler açısından incelemek
Çakıroğlu, Jale; Çetinkaya Aydın, Gamze; Yılmaz Tüzün, Özgül(2016-12-31)
Öğretmen ve öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimine yönelik görüşlerinin, güçlü ve zayıf yanlarının belirlenmesi, uzmanların onlara yönelik tasarlayacağı eğitimleri planlayabilmesi açısından çok değerlidir. Bu bağlamda, ülkemizde öğretmen ve öğretmen adaylarıyla yürütülen FeTeMM araştırmaları için geçerli ve güvenilir ölçme araçlarına ihtiyaç duyulmakta ve bu yüzden ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmaları çok önem kazamıştır (Hacıömeroğlu, & Bulut, 2016). Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı, öğretmen ...
Üniversite öğrencilerinin psikolojik sorunları
Bıçak, B; Erdur Baker, Özgür (2006-02-01)
The main goal of this study was to explore college students' psychological problems by establishing a baseline measure. The measure development process had two phases: in the first phase, two focus groups with 15 university students were conducted. Based on the results of the focus group, 62 items were generated. The second phase included administration of generated 62 item questionnaire to 314 university students. Results of the exploratory factor analysis revealed 5 factors: 1) adjustment and somatic comp...
Öğretmen Adaylarının Afet ile İlgili Kavram Yanılgılarının Tespit Edilmesi
Boz, Yezdan; Erdur Baker, Özgür(2013-12-31)
İyi bir afet eğitiminin verilebilmesi için de ilk basamak öğretmen adaylarının afet ile ilgili kavram yanılgılarının ortaya çıkarılması ile mümkündür. Öğrencilerin on bilgilerini, kavram yanılgılarını dikkate almadan yapılan eğitimin anlamlı öğrenmeye katkıda bulunmadığı açıktır. Bu çalışmanın amacı ise öğretmen adaylarının afet eğitimi ile ilgili kavram yanılgılarının üniversite eğitimi süresince ne gibi değişiklik gösterdiğini de tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, birinci sınıf öğrencilerinden başlay...
Öğretim Dili İngilizce Olan Programlara Kayıtlı Öğrencilerin Akademik Yazma Özyeterlikleri: Akademik Okuma, Akademik Sosyalleşme ve Alan İlgisi Üzerine Bir Modelleme Çalışması
Çapa Aydın, Yeşim(2018-12-31)
Bu çalışmada, Üniversite öğrencilerinin İngilizce akademik yazma özyeterlikleri, İngilizce okumaya yönelik ilgileri, İngilizce akademik okuma özyeterlikleri, akademik sosyalleşme ve seçtikleri bölümün alan ilgisi arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile test edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Ankara ili sınırları içerisinde öğretim dili İngilizce olan İktisadi İdari Bilimler Fakültesine bağlı programlarda eğitimlerini sürdüren lisans öğrencileri oluşturacaktır.
Citation Formats
E. Kondakçı and Y. Boz, “Öğretmen Adaylarının Ders Kitabı Kullanımıyla İlgili Görüşleri ,” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, pp. 212–220, 2006, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/76415.