Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
12. SINIF ÖĞRENCİLERİN ORGANİK KİMYA KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE ÖĞRENCİLERİN ÖZ YETERLİLİKLERİNİN, TUTUMLARININ ve ÜÇ BOYUTLU DÜŞÜNME YETENEKLERİNİN ORGANİK KİMYA BAŞARILARINA ETKİSİ
Date
2013-12-31
Author
Geban, Ömer
Sunar, Sabiha
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
394
views
0
downloads
Cite This
Teknolojik ve sosyolojik gelişmelerin temelini oluşturan bilim ve fen kavramı son 30 yıldır birçok ülkenin ilgi odağı olmuştur. Fen bilimleri eğitimi alanında çocuklar, öğrenciler ve hatta yetişkinlerin bilimsel olaylar ve kavramlar hakkında ne gibi fikirlere sahip olduklarını rapor eden birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmalar birçok kavramın aslında öğretimin hedeflediği şekilde öğrenilmediğini ortaya koymuştur.Fen eğitiminin temel amaçlarından biri de öğrencilerde var olan kavram yanılgılarını ortaya çıkarılıp yok edilmesini sağlamaktır. Çünkü kavram yanılgıları öğrencilerin yeni kavramları öğrenmesinde engel teşkil eder. Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda, organik kimyanın daha iyi anlaşılmasında organik kimyaya özgü kavram ve kuralların öğrenilmesi önemlidir. Organik kimya konuları geçmiş yıllarda üniversiteye giriş sınavı kapsamında bulunmamaktaydı. Fakat son dönemde yapılan değişiklerle organik kimya konuları üniversite sınavı kapsamına dâhil edildiğinden organik kimya konularının öğrenimi ve öğretimi öğrenciler ve öğretmenler açısından daha önemli hale gelmiştir. Ayrıca, organik kimya kavramları soyut ve üç boyutlu düşünme yeteneği gerektirdiğinden daha derinlemesine araştırılmalıdır. Öğrencilerin organik kimya dersini daha iyi anlayabilmesi için üç boyutlu düşünme yeteneğini geliştirmesi gerekmektedir. Daha önceki tecrübelere dayanarak; organik kimyanın başlangıcında öğrencilerin üç boyutlu düşünme gerektiren yorumlamaları anlamakta ve uygulamakta zorluk çek
Subject Keywords
Kimya
,
Yaşam Bilimleri
URI
https://hdl.handle.net/11511/59625
Collections
Department of Secondary Science and Mathematics Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Sucul biofilm bakterilerinin arsenik, nikel ve kadmiyum dirençlerinin belirlenmesi ve moleküler karakterizasyonu
Gözen, Ayşe Gül; Gündüz, Ufuk; Özcengiz, Gülay; Bilgin, Cemal Can; Beklioğlu, Meryem; Gürsel, Mayda; Önde, Sertaç; Yücel, Ayşe Meral; Doğan, Musa; Öktem, Hüseyin Avni; İzgü, Kadri Fatih; Togan, İnci Zehra; Somel, Mehmet; Kalvenas, Jennifer Elizabeth; Coppens, Jan Emma Pieter; Bucak, Tuba; Levi, Eti Ester; Filiz, Nur(2014-12-31)
Sanayileşmedeki aşırı artış, tarımsal ve insan kaynaklı aktiviteler toprakta önemli miktarda ağır metalleride içeren toksik element birikimine sebep olmuştur. Ağır metal ve zehirli element etkisi altında kalan çeşitli mikroorganizmalardan bazıları, çevresel ortamdaki yüksek toksik konsantrasyonlara karşı direnç mekanizmaları geliştirmiştirir. Bu sebeple, bu tür mikroorganizmalar, bu tip elementler içeren toprakların bu toksik maddelerden arındırılmasında ve toprağın temizlenmesinde kullanılabilirler.Bu proj...
Sudaki Çözünürlüğü Az Olan İlaçların Tutuklanabilmesi Amacıyla Mezogözenekli Silika Nanoparçacıklarının Yüzey Aktifleme Çalışmaları
Yılmaz, Ayşen(2013-12-31)
SBA-15 ve MCM 41 silika parçacıkları düzgün, büyük ve düzenli gözeneklere sahiptirler. Bu nedenle amacımız sentez sonrası methodunu kullanarak yüzeyleri aktiflenmiş mezo gözenekli SBA-15 ve MCM 41 parçacıkları sentezlemek ve bunları taşıyıcı materyaller olarak ilaç tutuklanmasında kullanabilmektir. Bu gözeneklerin içine, kolon kanseri tedavisinde de kullanılan celecoxib ilacının yüklenebilmesi amacıyla, gözeneklerin yüzeyi çeşitli organik gruplar, Lüminesan moleküller ve polimerik gruplar ile aktiflendirile...
Emeklilik Sistemini belirleyen bilesenlere ait degiskenligin aktüeryal hesaplamalara olan etkisinin arastirilmasi
Kestel, Sevtap Ayşe; Güner, Zehra Nuray; Danışoğlu, Seza(2013-11-01)
Sosyal güvenlik sistemlerinin dogru kurgulanmasi ve aktüeryal temellere dayandirilmasi, gerek toplumsal dayanismanin desteklenmesi gerekse ekonomik istikrarin saglanmasi yada korunmasi için gereklidir. Sosyal güvenlik sisteminin temel bileseni olan emeklilik sistemlerindeki sorunlar isgücü piyasalarinin olumsuz etkilenmesine yol açtigi gibi sosyal ve ekonomik dengelerin bozulmasina neden olabilmektedir.Emeklilik sistemlerinin aktüeryal modellerindeki en önemli faktör emeklilik birikimlerinin aktif çalisma h...
7-12 yaş grubuna yönelik eğlenceli bilim etkinliklerinin çevrimiçi (online) eğitim materyal ve destek ile sunumu
Gündoğan, Mihraç Banu(2013-12-31)
7-12 yaş grubuna yönelik eğlenceli bilim etkinliklerinin çevrimiçi (online) eğitim materyal ve destek ile sunumu projesi, karma (yüzyüze ve uzaktan) bir uygulama olarak; temel bilimler ekseninde ve İnternet üzerinden; (1) temel kuramlar, görsel sunumlar, belgesel gösterimleri ve ilgili güncel olaylardan oluşan eğitim içeriğini sunmayı (2) Rehber eğitimciler ve öğrencileri bir araya getirerek, uygulama ve atölye çalışmaları yapmayı, bu çalışma sonuçlarını paylaşmayı, tartışmayı, gerçek yaşamla ilişkilendirm...
Çay üretim alanlarından toplanan örneklerde fenolik asit profilinin elde edilmesi
Bayındırlı, Alev; Söyler, Ulviye Betül; Ökmen, Zinet Aytanga(2013-12-27)
Bu çalışma kapsamında hedeflenen 2 farklı çay üretim noktasından elde edilen örneklerde toplam fenolik, fenolik asit ve flavanol ölçümlerinin yapılabilmesidir. Günümüze kadar Türkiye’de yapılan çalışmalar; çay işleme teknolojilerinin geliştirilmesini, antioksidan kapasite değerlerinin hesaplanmasını ve çoğunlukla son tüketim ürünü olan siyah çayın kimyasal yapısını araştırmayı amaçlayan faaliyetlerdir. Yeşil ve siyah çay üretim basamaklarında aroma maddeleri olarak nitelendirilen fenoliklerin içerik ve mikt...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ö. Geban and S. Sunar, “12. SINIF ÖĞRENCİLERİN ORGANİK KİMYA KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ VE ÖĞRENCİLERİN ÖZ YETERLİLİKLERİNİN, TUTUMLARININ ve ÜÇ BOYUTLU DÜŞÜNME YETENEKLERİNİN ORGANİK KİMYA BAŞARILARINA ETKİSİ,” 2013. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59625.