Ailesi Mevsimlik Tarım İşçisi Olan İlköğretim Öğrencilerinin Duygusal Ve Davranışsal Problemleri.urfa İli Örneği.

2013-12-31
Güneri, Oya
Ünlü Kaynakçı, Fatma Zehra
Bu çalışmanın temel amacı mevsimlik tarım işçisi ailelerin okula devam eden çocuklarının davranışsal ve duygusal problemlerini araştırmaktır. Çalışmanın katılımcılarını, Urfa merkez ve ilçelerindeki tarım işçisi ailelerin ilköğretime devam eden çocukları oluşturacaktır. Mevsimlik tarım işçilerinin %53.1 Güneydoğu Anadolu bölgesinde bulunmaktadır. Bölge illeri arasında ise Urfa ili ve ilçeleri mevsimlik tarım işçisi oranında önde gelmektedir. Örneğin Urfa ili merkezdeki nüfusun % 11.7 si mevsimlik tarım işçisi olarak çalışmaktadır. Urfa’nın ilçesi olan Hilvan da ise nüfusun tarım sektöründe çalışan nüfusun neredeyse yarıya yakını (% 41.2) geçimini sağlamak üzere mevsimlik geçici tarım işçisi olarak ülkenin başka bölgelerine göç etmektedir (Benek & Ökten, 2011). Bu çalışmada veri toplama aracı olarak demografik bilgi formu (örn. yaş, cinsiyet, kardeş sayısı, tarım işçisi olarak çalışıp çalışmama durumu, tarım işçisi olarak başka ilde geçirilen süre vb.), Gençler İçin Kendini Değerlendirme Ölçeği (YSR/11- 18) ve Öğretmen Bilgi Formudur (TRF/6-18) kullanılacaktır. Gençler İçin Kendini Değerlendirme Ölçeği (YSR/11- 18) 11-18 yaşları arasındaki gençlerin sorun davranışlarını belirlemeyi amaçlar (Achenbach, 1991c; Achenbach ve Rescorla 2001). Ölçekte aktivite, sosyallik ve akademik başarıyı değerlendiren yeterlik bölümü yer almaktadır. Kullanılacak bir diğer ölçek ise, Öğretmen Bilgi Formudur (TRF/6- 18). Bu ölçek 6-18 yaş grubu öğrencilerin okula uyumunu ve sorun davranışlarını öğretmenlerden elde edilen bilgiler doğrultusunda değerlendirmektedir (Achenbach 1991b, Achenbach ve Rescorla 2001). Ölçekte, öğrencilerin öğrenme, mutlu olma, çalışma durumunu değerlendiren yeterlik bölümü de bulunmaktadır (aktaran, Şimşek, ve ark., 2008). Bu her iki ölçekte Türkçe’ye Erol ve ark. (1995) tarafından uyarlanmıştır. Bu çalışmadan elde edilen bulguların tarım işçisi ailelerin çocuklarının ağırlıklı olarak devam ettikleri okullarda görev yapan okul psikolojik danışmanlarına bu öğrencilerin ruhsağlığı ihtiyaçları hakkında detaylı bilgiler sağlayacağı, bu öğrencilere yönelik olarak sağlanabilecek olan psikolojik hizmetlerin ve ailelere yönelik olarak yürütülecek eğitim programlarının planlanmasına yönelik ışık tutacağı umulmaktadır. Çalışmadan elde edilen sonuçların ayrıca öğretmenlere ve okul yöneticilerine bu öğrencilerin sorunlarına yönelik değerli bilgiler vereceği tahmin edilmektedir.

Suggestions

Soma Maden Faciasının Geride Kalan Ailelere Etkisi
Beşpınar Akgüner, Fatma Umut; Topal, Çağatay(2015-12-31)
Bu çalışma, toplu işçi ölümlerinin, geride kalan aile üyelerinin aile içi ilişkileri ve sosyal çevreleriyle ilişkilerinde yol açtığı dönüşümleri inceleyecektir. Çalışma 13 Mayıs 2014 yılında meydana gelen ve 301 işçinin yaşamını yitirdiği Soma’daki maden faciasına odaklanarak, işçilerin ölümü sonrasında geride kalan ailelerin, akrabalar, diğer madenci aileleri, yerel sosyal çevre, ulusal ölçekte devlet, medya, siyasi partiler, sivil toplum kuruluşları ile sendikalar ve uluslararası ölçekte de sivil toplum k...
60-72 Aylık Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sürdürülebilir Yaşam Çerçevesinde Çevrelerini Nasıl Algıladıklarının İncelenmesi
Olgan, Refika(2013-12-31)
Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının sürdürülebilir yaşam perspektifi açısından çevrelerini ve çevre-insan etkileşimini nasıl algıladıklarının incelenmesidir. Yapılacak olan araştırma kapsamında sürdürülebilir kalkınma için eğitim temelli bir program tasarımı yapılacak ve 60-72 aylık öğrenci grubuna sahip iki okul öncesi eğitim kurumunda uygulaması gerçekleştirilecektir. Tasarlanacak olan sürdürülebilir kalkınma için eğitim kapsamındaki 50 adet etkinlik yapılandırıcı yaklaşım temel alınarak ...
Sınıf İçindeki İletişimin Eğitimde Fırsat Eşitsizliği Yaratmadaki Rolü: Sosyal Bilgiler Derslerinin Konuşma Çözümleme Çalışması
Engin Demir, Cennet; Mercan, Pinar(2016-12-31)
B çalışmada sosyal bilgiler derslerinde cinsiyete ve sosyo-ekomomik ve sosyo-kültürel statüye dayalı iletişim örüntüleri olup olmadığını ortaya çıkarmak ve sınıf içi iletişim örüntülerinin fırsat eşitsizliği yaratmadaki rolünü incelemek amaçlanmaktadır.
Okul öncesi çocuklarının çevre-insan ilişkisi üzerine algıları: Boylamsal takip çalışması
Olgan, Refika(2015-12-31)
Bu çalışma kapsamında, 2012 Güz döneminde 60-66 aylık okul öncesi dönem çocuklarına (N=18) uygulanan sürdürülebilir kalkınma için eğitim programının onların insan-çevre ilişkisi ile ilgili algılarına uygulamayı takip eden sene sonunda etkisinin hangi ölçüde devam ettiğini ortaya koymak amacıyla boylamsal takip çalışması yapılacaktır. Önerilen bu çalışma daha önce 2012 Güz döneminde tamamlanan eğitim programına katılan çocukları kapsayacak ve katılımcıların insan-çevre ilişkisine yönelik algılarını ortaya ko...
Okuma ve Soru Yanıtlama Sürecinde Oluşan Düşünme Süreçleri ve Beyin Aktivasyonları Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Disiplinler Arası bir Çalışma
Cedden, Gülay; Yağcıoğlu, Süha; Eken, Aykut; Çakar, Tuna(2015-12-31)
Bu projenin amacı, okuduğunu anlama kapsamında öğrencilere verilen doğrudan çıkarım ve üst düzey becerileri ölçen açık uçlu ve çoktan seçmeli soruların beyin faaliyetlerini nasıl değiştirdiği incelemektir. Bu anlamda okuduğunu anlamaya yönelik metinlere dayanan ve metin içinde doğrudan verilen bilgilerin ayırt edilmesi ile kapalı anlamların ayırt edilmesine yönelik hazırlanan çoktan seçmeli ve yanıtı sınırlandırılmış açık uçlu sorular uyarıcı olarak kullanılacak, deneysel desende beyin faaliyetleri EEG yö...
Citation Formats
O. Güneri and F. Z. Ünlü Kaynakçı, “Ailesi Mevsimlik Tarım İşçisi Olan İlköğretim Öğrencilerinin Duygusal Ve Davranışsal Problemleri.urfa İli Örneği.,” 2013. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59644.