MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN KİMLİĞİ GELİŞTİRME SÜRECİ VE BU SÜREÇTE ÖĞRETMEN EĞİTİM PROGRAMININ ROLÜ

2016-12-31
Haser, Çiğdem
Arslan, Okan
Öğretmen kimliğinin öğretmenin sınıf içi davranışlarına yön verdiği ve öğretmen eğitimi programlarındaki tecrübelerin öğretmen kimliği üzerinde önemli etkileri olduğu alanyazında sıklıkla dile getirilmektedir. Bu nedenle, bu çalışmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının matematik öğretmen kimlikleri ve geliştirdikleri bu matematik öğretmen kimliklerinde öğretmen eğitim programının etkileri araştırılacaktır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar matematik öğretmen eğitimi programlarının öğretmen adaylarının matematik öğretmen kimliklerini olumlu yönde etkileyecek şekilde yapılandırılmasında etkili olacağı düşünülmektedir.

Suggestions

MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDAKİ DOKTORA ÖĞRENCİLERİNİN ALAN YETERLİKLERİ VE KÜRESEL YETERLİKLER İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ
Haser, Çiğdem(2017-12-31)
Bu çalışmada matematik eğitimi alanındaki doktora öğrencilerinin matematik eğitimi alanındaki araştırmacıların sahip olmaları gereken alana özgü bilgi ve beceriler ile küresel yeterlikler hakkındaki ihtiyaçlarının belirlenmesi hedeflenmektedir. Bu ihtiyaçlar doktora öğrencilerinin kavramaları doğrultusunda ortaya konarak, programlarda dersler dışında doktora öğrencilerin için sağlanabilecek fırsatlar hakkında öneriler sunulacaktır.
MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDAKİ DOKTORA TEZ DANIŞMANLARININ KOLEKTİF VE BİREYSEL DOKTORA PROGRAMLARINI DEĞERLENDİRMELERİ
Haser, Çiğdem(2016-12-31)
Bu çalışmada matematik eğitimi alanındaki doktora programlarının yapısı, etkililiği, geleceği ve doktora öğrencilerinden beklenen araştırma ve araştırmacı kavramaları doktora tez danışmanlarının bakış açılarıyla araştırılacaktır. Bu görüşler kolektif ve bireysel doktora programları temelinde araştırılarak aradaki farklılıklar, doktora tez danışmanlarının değerlendirmeleri doğrultusunda ortaya konarak bu programların geliştirilmesi yönünde öneriler ortaya çıkarılacaktır.
İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmen Adaylarının Sürdürebilirlik Bilincinin İncelenmesi
Öztekin, Ceren; Şen, Mehmet(2017-12-31)
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin ve fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilirliğin üç bileşeni (çevresel, sosyal, ekonomik) ve bu bileşenlerin etkileşimi hakkındaki bilgi ve farkındalık düzeyi ile sürdürebilir kalkınma hakkında ne kadar bilinçli, bilgili olduklarını, tutumlarını ve davranışlarını ortaya çıkarmak üzere planlanmıştır. İki aşamadan oluşan çalışmada öncelikle eğitim alanında sıkça kullanılan çizim tekniğinden faydalanılarak ilköğretim öğrencileri ve fen bilgisi öğretmen adaylarına, s...
Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Yıldırım, Ali; Gülmez, Gülçin(2017-12-31)
Bu projeninamacı, öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışlarının belirlenmesini ve bu davranışların öğrencilerin psikolojik uyumları ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma soruları: · • Öğrencilerde kabul algısını yaratan öğretmen davranışları nelerdir?• Öğrencilerde red algısını yaratan öğretmen davranışlarının nelerdir/• Öğrencilerde kabul-red algısı, psikolojik uyumlarını ne şekilde etkilemektedir?• Öğrencilerde kabul-red algısı, öğrenme süreçlerini n...
ORTAÖĞRETİM VE YÜKSEKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN İNGİLİZCE ÖĞRETMEN EĞİTİMCİLERİNİN MESLEKİ BİLGİ VE YETERLİKLERİ AÇISINDAN BİR PROFİL ANALİZİ
Daloğlu, Ayşegül(2017-12-31)
Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’deki üniversitelerin İngilizce Öğretmenliği bölümlerinde çalışan hizmet öncesi öğretmen eğitimcileri ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda çalışan hizmetiçi İngilizce öğretmeni eğitimcilerinin mesleki gelişim yöntemlerini, ihtiyaçlarını ve görüşlerini inceleyerek ortaya bir “öğretmen eğitimcileri profili” çıkarmaktır. Türkiye'nin çeşitli şehirlerindeki üniversitelerdeki İngilizce Öğretmenliği bölümleri ve bu bölümlerin öğretmenlik deneyimi ve uygulaması dersleri içi...
Citation Formats
Ç. Haser and O. Arslan, “MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMEN KİMLİĞİ GELİŞTİRME SÜRECİ VE BU SÜREÇTE ÖĞRETMEN EĞİTİM PROGRAMININ ROLÜ,” 2016. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59778.