Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
İngilizce Öğretmenlerinin Kullandıkları Mesleki Gelişim Yöntemleri Ve Bu Alandaki İhtiyaçları.
Date
2015-12-31
Author
Seferoğlu, Gölge
Korkmazgil, Sibel
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
3
views
0
downloads
Kapsam Bu çalışma İngilizce öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını, kullandıkları yöntem ve teknikleri, bu alanda yaşadıkları sorunları ve hizmetiçi eğitim konusunda görüş ve önerilerini günümüz öğretmen eğitimi anlayışında değişen paradigmaları göz önünde bulundurup araştırarak ileride yapılacak eğitimler için öneriler sunmak amacıyla yürütülecektir. Çalışma kapsamında 2 farklı veri toplama aracı kullanılacaktır: 1. Geçerlik-güvenirlik ve pilot uygulama çalışmaları yapıldıktan sonra Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı ilk ve orta öğretim kurumlarında çalışan 10000 İngilizce öğretmenine uygulanacak olan anket 2. 20 kadar İngilizce öğretmenine uygulanacak sözlü görüşme formu Toplanan nicel veriler IBM-SPSS ve LISREL programları yardımıyla analiz edilecektir. Yapılan bütün sözlü görüşmelerden elde edilecek nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle çözümlenerek araştırma sorularına cevap bulmak amacıyla anlamlı kavramlara ve ilişkilere ulaşılmaya çalışılacaktır. Yöntem Bu araştırmanın çalışma grubunu Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı ilk ve orta öğretim kurumlarında çalışan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı bu öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını, kullandıkları yöntem ve teknikleri, bu alanda yaşadıkları sorunları ve hizmetiçi eğitim konusunda görüş ve önerilerini günümüz öğretmen eğitimi anlayışında değişen paradigmaları göz önünde bulundurarak araştırmaktır. Beklenilen Sonuçlar İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarının araştırılması, öğretmenlerin bireysel ve kurumsal ihtiyaç, sorun ve görüşlerinin ortaya konması hem genel olarak İngilizce eğitiminin kalitesinin artırılmasında hem de mesleki gelişim programlarının hedeflerinin belirlenerek planlanmasında çok büyük önem taşımaktadır.
Subject Keywords
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/59679
Collections
Department of Foreign Language Education, Project and Design