İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMİNDE ÇEVRİM İÇİ YARDIMCI MENTOR UYGULAMASI

2018-12-31
Bu projenin temel amacı amacı ODTÜ Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören son sınıf öğretmen adaylarının staj derslerinde yaptıkları uygulamaları desteklemek, öğretme kaygısı düzeylerini azaltmak, mevcut kaynakları kullanarak adayların mesleki gelişimlerine ve alan yeterliklerine katkıda bulunmaktır. Çevrim içi mentorluk uygulamasının mevcut okul-tabanlı mentorluk sisteminin eksiklikleri tamamlayıcı bir rol oynayarak, adaylara daha pragmatik ve eğitim sisteminin ihtiyacı olan bir danışmanlık imkanı sağlaması hedeflenmektedir. Söz konusu mentorluk sistemi staj derslerinde okul-tabanlı mentorluk sistemi ile birlikte uygulanacaktır. Karma araştırma desenine sahip bu çalışma kapsamında ÖDTÜ Yabancı Diller Eğitimi bölümü son sınıfta staj yapan öğretmen adayları gittikleri okullarda gerçek sınıf ortamında anlattıkları ders planlarını ve öğretim videolarını çevrim içi olarak Google Drive depolama alanı üzerinden çevrim içi yardımcı mentorlara gönderip ve onlardan dönüt alacaklardır. Ayrıca yardımcı mentorlar adayların staj dersi le ilgili kendilerine sordukları soruları da cevaplandıracaklar. Araştırmadaki nicel veriler SPSS 23 programı ile nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile çözümlenecektir. Projede yer alacak çevrim içi yardımcı mentorlar İngilizce Öğretmenliği bölümü mezunu olup, yüksek lisans yapan ve 2 ile 10 yıl arası öğretim tecrübesine sahip kişiler arasından seçilecektir.

Suggestions

İngilizce Öğretmenlerinin Kullandıkları Mesleki Gelişim Yöntemleri Ve Bu Alandaki İhtiyaçları.
Seferoğlu, Gölge; Korkmazgil, Sibel(2015-12-31)
Kapsam Bu çalışma İngilizce öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını, kullandıkları yöntem ve teknikleri, bu alanda yaşadıkları sorunları ve hizmetiçi eğitim konusunda görüş ve önerilerini günümüz öğretmen eğitimi anlayışında değişen paradigmaları göz önünde bulundurup araştırarak ileride yapılacak eğitimler için öneriler sunmak amacıyla yürütülecektir. Çalışma kapsamında 2 farklı veri toplama aracı kullanılacaktır: 1. Geçerlik-güvenirlik ve pilot uygulama çalışmaları yapıldıktan sonra Türkiye Cumhuriyet...
İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KARİYER PLANLARININ İRDELENMESİ
Kaçar, Işıl Günseli; Ölçü, Zeynep(2014-12-31)
Bu çalışmada İngilizce öğretmen adaylarının hem mesleki hem de kurumsal planları göz önüne alınarak kapsamlı bir çerçevede inceleme yapılması hedeflenmektedir. Adayların mezun olduktan sonra öğretmenlik yapıp yapmayacakları, öğretmenlikleri sırasında mesleki gelişimleri için ne kadar çaba sarf etmeyi planladıklar, mesleki seçimlerinden hoşnutlukları, hangi kurumlarda çalışmayı planladıkları ve hizmet bölgeleri konusundaki tercihleri detaylı bir biçimde incelenecektir. Böylelikle yerel çerçevede bilimsel ver...
Öğrencilerin Bilim İnsanı ve Mühendise Yönelik Algıları ile STEM Mesleklerine yönelik İlgileri
Çakıroğlu, Jale; Çetinkaya Aydın, Gamze; Öztekin, Ceren(2018-12-31)
Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin STEM meslek alanlarına ilgisini ve aynı zamanda mühendislik ve bilim insanlarına karşı algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Öncelikle, öğrencilerin STEM mesleklerine olan ilgisi ölçek yardımıyla incelenecek, daha sonra eğitim alanında sıkça kullanılan çizim tekniğinden faydalanılarak katılımcılardan bir bilim insanı ve bir mühendis çizmeleri istenerek çizimlerini açıklamaları istenecektir. Toplanacak verilerden elde edilen bulgular karşılaştırmalı olarak incelenecektir. ...
ORTAÖĞRETİM VE YÜKSEKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN İNGİLİZCE ÖĞRETMEN EĞİTİMCİLERİNİN MESLEKİ BİLGİ VE YETERLİKLERİ AÇISINDAN BİR PROFİL ANALİZİ
Daloğlu, Ayşegül(2017-12-31)
Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’deki üniversitelerin İngilizce Öğretmenliği bölümlerinde çalışan hizmet öncesi öğretmen eğitimcileri ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda çalışan hizmetiçi İngilizce öğretmeni eğitimcilerinin mesleki gelişim yöntemlerini, ihtiyaçlarını ve görüşlerini inceleyerek ortaya bir “öğretmen eğitimcileri profili” çıkarmaktır. Türkiye'nin çeşitli şehirlerindeki üniversitelerdeki İngilizce Öğretmenliği bölümleri ve bu bölümlerin öğretmenlik deneyimi ve uygulaması dersleri içi...
MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDAKİ DOKTORA ÖĞRENCİLERİNİN ALAN YETERLİKLERİ VE KÜRESEL YETERLİKLER İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ
Haser, Çiğdem(2017-12-31)
Bu çalışmada matematik eğitimi alanındaki doktora öğrencilerinin matematik eğitimi alanındaki araştırmacıların sahip olmaları gereken alana özgü bilgi ve beceriler ile küresel yeterlikler hakkındaki ihtiyaçlarının belirlenmesi hedeflenmektedir. Bu ihtiyaçlar doktora öğrencilerinin kavramaları doğrultusunda ortaya konarak, programlarda dersler dışında doktora öğrencilerin için sağlanabilecek fırsatlar hakkında öneriler sunulacaktır.
Citation Formats
I. G. Kaçar, “İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMİNDE ÇEVRİM İÇİ YARDIMCI MENTOR UYGULAMASI,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59700.