ORTAÖĞRETİM VE YÜKSEKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN İNGİLİZCE ÖĞRETMEN EĞİTİMCİLERİNİN MESLEKİ BİLGİ VE YETERLİKLERİ AÇISINDAN BİR PROFİL ANALİZİ

2017-12-31
Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’deki üniversitelerin İngilizce Öğretmenliği bölümlerinde çalışan hizmet öncesi öğretmen eğitimcileri ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda çalışan hizmetiçi İngilizce öğretmeni eğitimcilerinin mesleki gelişim yöntemlerini, ihtiyaçlarını ve görüşlerini inceleyerek ortaya bir “öğretmen eğitimcileri profili” çıkarmaktır. Türkiye'nin çeşitli şehirlerindeki üniversitelerdeki İngilizce Öğretmenliği bölümleri ve bu bölümlerin öğretmenlik deneyimi ve uygulaması dersleri için anlaşma yaptıkları Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan İngilizce öğretmeni eğitimcilerinden seçilecek olan İngilizce öğretmeni eğitimcilerine ulaşılması hedeflenmektedir. Çalışmada, değişik ülkelerde var olan öğretmen eğitimcisi yeterlik ve profil çerçeveleri, ve daha önce alanyazında var olan araştırmalardan yola çıkılarak yüz yüze mülakatlar aracılığıyla veri toplayarak, bu verilerin nitel ve nicel analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmesiyle gerçekleşecektir. Proje sonunda Türkiye’deki üniversitelerde ve okullarda görev yapan İngilizce öğretmen eğitimcilerinin öğretmen adaylarına nasıl daha faydalı olabilecekleri araştırılıp, öğretmen eğitimi programlarından mezun olan öğretmen adaylarının daha nitelikli öğretmenler olarak yetişmelerine katkı sağlanacaktır. Oluşturulan İngilizce öğretmen eğitimcisi profili, Türkiye'de İngilizce öğretmen eğitimcisi standartları ve yeterlilikleri oluşturulmasına zemin sağlayabilecektir.

Suggestions

İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİMİNDE ÇEVRİM İÇİ YARDIMCI MENTOR UYGULAMASI
Kaçar, Işıl Günseli(2018-12-31)
Bu projenin temel amacı amacı ODTÜ Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören son sınıf öğretmen adaylarının staj derslerinde yaptıkları uygulamaları desteklemek, öğretme kaygısı düzeylerini azaltmak, mevcut kaynakları kullanarak adayların mesleki gelişimlerine ve alan yeterliklerine katkıda bulunmaktır. Çevrim içi mentorluk uygulamasının mevcut okul-tabanlı mentorluk sisteminin eksiklikleri tamamlayıcı bir rol oynayarak, adaylara daha pragmatik ve eğitim sisteminin ihtiyacı olan bir d...
MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDAKİ DOKTORA ÖĞRENCİLERİNİN ALAN YETERLİKLERİ VE KÜRESEL YETERLİKLER İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ
Haser, Çiğdem(2017-12-31)
Bu çalışmada matematik eğitimi alanındaki doktora öğrencilerinin matematik eğitimi alanındaki araştırmacıların sahip olmaları gereken alana özgü bilgi ve beceriler ile küresel yeterlikler hakkındaki ihtiyaçlarının belirlenmesi hedeflenmektedir. Bu ihtiyaçlar doktora öğrencilerinin kavramaları doğrultusunda ortaya konarak, programlarda dersler dışında doktora öğrencilerin için sağlanabilecek fırsatlar hakkında öneriler sunulacaktır.
İngilizce Öğretmenlerinin Kullandıkları Mesleki Gelişim Yöntemleri Ve Bu Alandaki İhtiyaçları.
Seferoğlu, Gölge; Korkmazgil, Sibel(2015-12-31)
Kapsam Bu çalışma İngilizce öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını, kullandıkları yöntem ve teknikleri, bu alanda yaşadıkları sorunları ve hizmetiçi eğitim konusunda görüş ve önerilerini günümüz öğretmen eğitimi anlayışında değişen paradigmaları göz önünde bulundurup araştırarak ileride yapılacak eğitimler için öneriler sunmak amacıyla yürütülecektir. Çalışma kapsamında 2 farklı veri toplama aracı kullanılacaktır: 1. Geçerlik-güvenirlik ve pilot uygulama çalışmaları yapıldıktan sonra Türkiye Cumhuriyet...
İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KARİYER PLANLARININ İRDELENMESİ
Kaçar, Işıl Günseli; Ölçü, Zeynep(2014-12-31)
Bu çalışmada İngilizce öğretmen adaylarının hem mesleki hem de kurumsal planları göz önüne alınarak kapsamlı bir çerçevede inceleme yapılması hedeflenmektedir. Adayların mezun olduktan sonra öğretmenlik yapıp yapmayacakları, öğretmenlikleri sırasında mesleki gelişimleri için ne kadar çaba sarf etmeyi planladıklar, mesleki seçimlerinden hoşnutlukları, hangi kurumlarda çalışmayı planladıkları ve hizmet bölgeleri konusundaki tercihleri detaylı bir biçimde incelenecektir. Böylelikle yerel çerçevede bilimsel ver...
Öğretmen Eğitimi Kapsamında Dijital Öykülerin Tasarlanması, Geliştirilmesi ve Kullanılması: Bir Biçimlendirici Değerlendirme Araştırması
Yıldırım, İbrahim Soner(2015-12-31)
Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması kapsamında 1998 kurulmuş olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE)’nin ana hedefi Bilgi ve İletişim Teknolojileri öğretmenleri yetiştirmektir (YÖK,2007). Bilgi ve İletişim Teknolojileri öğretmenleri öğrencilerine bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) hakkında genel bilgi sunulması, BİT araçlarının kullanımı, bilgiye erişme, analiz etme ve sonuçlarını kullanma gibi becerilerin kazandırılmasının yanında çalıştıkları kurumlarda yeni teknoloji...
Citation Formats
A. Daloğlu, “ORTAÖĞRETİM VE YÜKSEKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN İNGİLİZCE ÖĞRETMEN EĞİTİMCİLERİNİN MESLEKİ BİLGİ VE YETERLİKLERİ AÇISINDAN BİR PROFİL ANALİZİ,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59688.