Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
F@TİH Projesi Kapsamında Geliştirilen ve EBA Üzerinden Yayınlanan e-İçeriklerin Öğretmenler Tarafından Seçilme ve Kullanımına Etki Eden Faktörlerin ve Öğretmen-Öğrenci Kullanım İndexlerinin Belirlenmesi
Date
2013-12-31
Author
Yıldırım, İbrahim Soner
Arslan, Okan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
114
views
0
downloads
Cite This
eğitimde tablet kullanımının birçok avantajı beraberinde getireceği yapılan çalışmalardan da görülmektedir. Bu çalışma kapsamında yapılacak işlerin öğrenme çıktılarını olumlu etkilemesi, öğrencilerin başarısını, motivasyonunu, iletişim becerisini, derse aktif katılımını ve öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen arasındaki etkileşimi artırması beklenmektedir. Ancak tablet bilgisayarlar, bilgisayar ortamı ile daha doğal etkileşim kurma potansiyelini yanında getirse de, diğer teknolojik cihazlarla (kişisel bilgisayarlar, kullanılan tablet bilgisayar işletim sisteminden farklı işletim sistemine sahip tablet bilgisayar ve akıllı telefonlar) olan altyapı farklılıkları ve uygun yazılımlara ait dosyaların düzgün çalıştırılıp kaydedilmesine ilişkin sorunlar oluşabilmektedir. (Oh & Gwizdka, 2010). Tablet Bilgisayarların ve sınıflara kurulan akıllı tahtaların en etkili kullanımında öğretmenlerin oynayacağı rol her zamanki gibi çok önemli olacaktır. Bu yüzden, bu projenin amacı:• F@tih projesi kapsamında Ankara ilinde pilot olarak seçilen uygulama okullarında çalışan öğretmenlerin derslerinde EBA üzerinden yayınlanan içerikleri seçmelerinde ve kullanmalarında etkili olan faktörlerin belirlenmesi;• Öğretmenlerin ve öğrencilerin EBA üzerinden yayınlanan içerikleri kullanma indexlerinin konu alanlarına gore belirlenmesidir.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/59731
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Okuma ve Soru Yanıtlama Sürecinde Oluşan Düşünme Süreçleri ve Beyin Aktivasyonları Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Disiplinler Arası bir Çalışma
Cedden, Gülay; Yağcıoğlu, Süha; Eken, Aykut; Çakar, Tuna(2015-12-31)
Bu projenin amacı, okuduğunu anlama kapsamında öğrencilere verilen doğrudan çıkarım ve üst düzey becerileri ölçen açık uçlu ve çoktan seçmeli soruların beyin faaliyetlerini nasıl değiştirdiği incelemektir. Bu anlamda okuduğunu anlamaya yönelik metinlere dayanan ve metin içinde doğrudan verilen bilgilerin ayırt edilmesi ile kapalı anlamların ayırt edilmesine yönelik hazırlanan çoktan seçmeli ve yanıtı sınırlandırılmış açık uçlu sorular uyarıcı olarak kullanılacak, deneysel desende beyin faaliyetleri EEG yö...
Soma Maden Faciasının Geride Kalan Ailelere Etkisi
Beşpınar Akgüner, Fatma Umut; Topal, Çağatay(2015-12-31)
Bu çalışma, toplu işçi ölümlerinin, geride kalan aile üyelerinin aile içi ilişkileri ve sosyal çevreleriyle ilişkilerinde yol açtığı dönüşümleri inceleyecektir. Çalışma 13 Mayıs 2014 yılında meydana gelen ve 301 işçinin yaşamını yitirdiği Soma’daki maden faciasına odaklanarak, işçilerin ölümü sonrasında geride kalan ailelerin, akrabalar, diğer madenci aileleri, yerel sosyal çevre, ulusal ölçekte devlet, medya, siyasi partiler, sivil toplum kuruluşları ile sendikalar ve uluslararası ölçekte de sivil toplum k...
Farklı Aktörlerin Gözünden Genç İşsizliği Nedenlerini Anlamak:“İşsizlik Yok, İş Beğenmeme var!”
Kalaycıoğlu, Hediye Sibel; Topal, Çağatay(2016-12-31)
Farklı aktörlerin bakış açılarını dikkate alarak genç işsizliğinin nedenlerini anlamak bu projenin amacını oluşturmaktadır. Türkiye genç nüfuslu bir ülkedir ve aynı zamanda genç işsizliğinin yüksek olduğu bir ülkedir. Dünyada gençler arasında işsizlik, coğrafi farklılıklar göstermekle birlikte genelde artış eğilimi içindedir. Yapılan çalışmalar gençlerin yetişkinlerden iki, üç hatta dört kat daha fazla işsizlik oranına sahip olduğunu göstermektedir. Gençlerin ilk kez iş arıyor olmaları, çalışma yaşamına dai...
Erken Çocukluk Döneminde Aktif Öğrenme Ortamlarının Yaratılması
Sevimli Çelik, Serap; Demircan, Hasibe Özlen(2018-12-31)
Bilgisayar, video oyunları, televizyon, apartman hayatı ve okula servis ile ulaşım sonucunda aktif olmayan bir yaşam biçimi sürdüren günümüz çocukları için okul öncesi eğitim kurumları günlük hareketi desteklemede önemli bir role sahiptir. Okul ortamında fiziksel gelişimi desteklenen çocukların ileriki yaşamlarında fiziksel olarak daha aktif ve sağlıklı bir yaşam sürdürdükleri ve spora katılımlarının hareketsiz bir yaşam sürdüren çocuklara oranla daha yüksek olduğu vurgulanmaktadır (Gallahue & Ozmun, 2006)....
Suriyeli kentli mültecilerin kente entegrasyonu- Ankara, Altındağ ilçesi, Önder mahallesi
Işık, Oğuz; Pınarcıoğlu, Mehmet Melih(2018-12-31)
Proje kapsamında yakın dönemde Ankara'ya yerleşmiş bulunan Suriyeli mültecilerin kent ile nasıl entegre olduklarını anlamak üzere Altındağ ilçesi, Önder mahallesinde derinlemesine mülakat tekniği ile bir çalışma yürütülecektir.Projenin amaç, kapsam ve yöntemi ekli dosyada ayrıntısı ile açıklanmaktadır.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
İ. S. Yıldırım and O. Arslan, “F@TİH Projesi Kapsamında Geliştirilen ve EBA Üzerinden Yayınlanan e-İçeriklerin Öğretmenler Tarafından Seçilme ve Kullanımına Etki Eden Faktörlerin ve Öğretmen-Öğrenci Kullanım İndexlerinin Belirlenmesi,” 2013. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59731.