Öğretmenlerin Tasarım Tabanlı Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesinde İnteraktif Videoların Kullanımı

2017-12-31
Tasarım süreci "tasarım zorlukları" olarak adlandırılan problem senaryolarıyla öğretilir (Creating Engagement through Innovation, n.d.). Bu yolla, öğretmenlerin, videoyu izlerken, etkileşimde bulunmaları, katılmaları, yanıt vermeleri ve etkin şekilde katılmaları gerekir (Cherrett, Wills, Price, Maynard, and Dror, 2009). Medina insanlar pasif olarak sunulan öğretim materyallerine maruz kaldıklarında, yaklaşık 10 dakika sonra kişilerin dikkat sürelerinin azaldığını önermiştir. Ayrıca, Renkl ilgili anlamlı detaylara odaklanan ve potansiyel olarak bilişsel yükü arttıran dışşal bilişsel yükü azaltan minimalist açıklamalar kullanmayı desteklemektedir. (Aktaran Kay, 2014). Bu ifadeler göz önüne alındığında interaktif videolar bu senaryoların sunulmasında, öğretmenlerle çift yönlü etkileşim sağlanmasında, yetersiz kaynaklar ve zaman sınırlamaları zorluklarına çözüm olanağı getirmesiyle, izleyenleri aktif tutmasıyla ve dışşal bilişsel yükü azaltmasıyla öğretmenlerin tasarım tabanlı düşünme becerilerinin geliştirilmesinde büyük bir potansiyele sahiptir.

Suggestions

Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Yıldırım, Ali; Gülmez, Gülçin(2017-12-31)
Bu projeninamacı, öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışlarının belirlenmesini ve bu davranışların öğrencilerin psikolojik uyumları ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma soruları: · • Öğrencilerde kabul algısını yaratan öğretmen davranışları nelerdir?• Öğrencilerde red algısını yaratan öğretmen davranışlarının nelerdir/• Öğrencilerde kabul-red algısı, psikolojik uyumlarını ne şekilde etkilemektedir?• Öğrencilerde kabul-red algısı, öğrenme süreçlerini n...
Öğretim Dili İngilizce Olan Programlara Kayıtlı Öğrencilerin Akademik Yazma Özyeterlikleri: Akademik Okuma, Akademik Sosyalleşme ve Alan İlgisi Üzerine Bir Modelleme Çalışması
Çapa Aydın, Yeşim(2018-12-31)
Bu çalışmada, Üniversite öğrencilerinin İngilizce akademik yazma özyeterlikleri, İngilizce okumaya yönelik ilgileri, İngilizce akademik okuma özyeterlikleri, akademik sosyalleşme ve seçtikleri bölümün alan ilgisi arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile test edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Ankara ili sınırları içerisinde öğretim dili İngilizce olan İktisadi İdari Bilimler Fakültesine bağlı programlarda eğitimlerini sürdüren lisans öğrencileri oluşturacaktır.
Öğretmen Eğitiminde Mobil Uygulamalar: Öğretmen Adaylarının Mobil-TPAB Bilgisinin Araştırılması
Baran Jovanovic, Evrim; Altan, Tuğba; Uygun, Erdem; Çilsalar, Hatice(2014-12-31)
Önerilen BAP projesi öğretmen eğitiminde en kritik dönem olan hizmet öncesi öğretmen eğitimi sürecinde yeni çağın gerektirdiği öğretmen bilgi ve becerilerini mobil teknolojiler ve uygulamalar bağlamında incelemeyi hedeflenmektedir. Bu projenin amacı, öğretmen eğitimciler için öğretmen eğitimi programlarına mobil uygulamaları etkili bir biçimde entegre ederek öğretmen adaylarına mobil-TPAB bilgisi kazandıracakları yöntem ve müfredat kaynaklarını araştırmak ve geliştirmektir.
Öğretmen Eğitimi Kapsamında Dijital Öykülerin Tasarlanması, Geliştirilmesi ve Kullanılması: Bir Biçimlendirici Değerlendirme Araştırması
Yıldırım, İbrahim Soner(2015-12-31)
Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması kapsamında 1998 kurulmuş olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE)’nin ana hedefi Bilgi ve İletişim Teknolojileri öğretmenleri yetiştirmektir (YÖK,2007). Bilgi ve İletişim Teknolojileri öğretmenleri öğrencilerine bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) hakkında genel bilgi sunulması, BİT araçlarının kullanımı, bilgiye erişme, analiz etme ve sonuçlarını kullanma gibi becerilerin kazandırılmasının yanında çalıştıkları kurumlarda yeni teknoloji...
Öğrencilerin Bilim İnsanı ve Mühendise Yönelik Algıları ile STEM Mesleklerine yönelik İlgileri
Çakıroğlu, Jale; Çetinkaya Aydın, Gamze; Öztekin, Ceren(2018-12-31)
Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin STEM meslek alanlarına ilgisini ve aynı zamanda mühendislik ve bilim insanlarına karşı algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Öncelikle, öğrencilerin STEM mesleklerine olan ilgisi ölçek yardımıyla incelenecek, daha sonra eğitim alanında sıkça kullanılan çizim tekniğinden faydalanılarak katılımcılardan bir bilim insanı ve bir mühendis çizmeleri istenerek çizimlerini açıklamaları istenecektir. Toplanacak verilerden elde edilen bulgular karşılaştırmalı olarak incelenecektir. ...
Citation Formats
İ. S. Yıldırım, Y. Alkış, and B. Çelik, “Öğretmenlerin Tasarım Tabanlı Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesinde İnteraktif Videoların Kullanımı,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59743.