ÖĞRETİM TEORİSİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: SORU-CEVAP TABANLI ÖĞRETİM TEORİSİ

2017-12-31
Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin öğrenmelerine katkı sağlayabilecek soru sorma ve soru sorulduğunda cevap verme davranışlarına ve bilişsel becerilerine odaklı olarak tasarlanmış bir öğretim kuramının, bir öğretim ortamında etkililiğini bilimsel olarak araştırmaktır. Tasarlanan kuramın öğretim ortamında uygulanması sürecinde karşılaşılan sınırlılıklar ve sağlayacağı olası faydalar, kuramın çalışan ve geliştirilmesi gereken yanları incelenecek ve bulgular çerçevesinde kuram tekrar gözden geçirilecektir.

Suggestions

ÖĞRETMENLERİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ VE YÖNETİCİLERİN KAPSAYICI EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞ VE ALGILARI
Engin Demir, Cennet; Kandemir, Anıl; Göktürk Ağın, Duygun; Akın, Sibel; Çalık, Başak(2018-12-31)
Bu projenin amacı öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve okul yöneticilerinin kapsayıcı eğitime yönelik görüş ve algılarını incelemektir. Araştırma kapsamında veriler Ankara ve İstanbul'un farklı ilçelerinden seçilecek olan okullarda çalışan öğretmenlerden ve Ankara ilinde yer alan Eğitim Fakülteleri'nde okuyan öğretmen adaylarından anket yolu ile ve seçilecek yöneticilerden görüşme yolu ile toplanacaktır. Ankete katılan öğretmenler arasından gönüllü olanlar ile görüşmeler gerçekletirilecektir.
GURBETTE ÖLÜM: AVRUPA’DA YAŞAYAN TÜRKİYELİ GÖÇMENLERİN CENAZE HİZMETLERİNE ULAŞIMI VE ANILAN HİZMETLER ÜZERİNDEN ŞEKİLLENEN ULUS-AŞIRI TOPLUMSAL MEKAN.
Zırh, Besim Can(2015-12-31)
Bu proje Türkiye’den Avrupa’ya giden göçmenlerin geride kalan 50 yıl içerisinde geliştirdikleri cenaze uygulamalarını ve bu uygulamalar ışığında anavatan olarak Türkiye ve yeni-vatanlar olarak Batı Avrupa ülkelerini ulus-aşırı yeni bir toplumsal mekan olarak nasıl ilişkilendirdiklerini incelemeyi amaçlar. Göç çalışmalarında çerçevesinde yeterince ilgi görmemiş bir alan olarak ölüm ve cenaze uygulamalarının göç-mekanda kazandığı yeni biçimler bir yandan oldukça antropolojik bir çalışma alanına değerken; diğe...
Güvencesiz Çalışma Bağlamında Gündelik Yaşama Tanıklık: Ankara Örneği
Ecevit, Mehmet Cihan; Aydın, Mustafa Berkay; Akgün, Recep(2015-12-31)
Bu proje, esnek ve güvencesiz çalışma koşullarına sahip işçilerin çalışma yaşamlarını ve gündelik yaşam pratiklerini konu alan bir belgesel çalışma olarak tasarlanmıştır. Çalışma sonunda elde edilmesi düşünülen belgesel, odak konusu olarak seçilen işçilerle yapılan mülakatlardan ve işçilerin gündelik yaşam örüntülerinin görsel kayıtlarına dayanan sekanslardan oluşacak ve sosyalbilim alanında giderek yaygınlaşan görsel nitelikli araştırma ve sunum biçimlerine bir örnek teşkil edecektir. Aşağıda, literatür ta...
SİYASAL PARTİLER, PARTİ SİSTEMLERİ VE DEMOKRATİKLEŞME: ARAP BAHARI SONRASI ORTADOĞU’DA SİYASAL PARTİLERİN VE PARTİ SİSTEMLERİNİN OLUŞUM SÜREÇLERİ
Tür Küçükkaya, Özlem; Şen, Gülriz(2016-12-31)
Bu çerçevede, bu projenin amacı Tunus ve Mısır örneklerini inceleyerek, Ortadoğu’da demokratikleşme süreçlerinde siyasal partilerin ve parti sistemlerinin doğuş ve oluşum süreçlerini gözlemlemek, bu süreçlerde hangi faktörlerin ön plana çıktığını araştırmak ve hükümet kurulması süreçlerinde demokrasiye ne oranda katkı sağlayabileceklerini analiz etmektir.
ÖĞRETMENLERİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ VE ÖĞRENCİLERİN KİMYA VE BİYOLOJİ DİSİPLİNLERİNİN ENTEGRASYONUNA İLİŞKİN BİLGİLERİ
Geban, Ömer; Arslan, Harika Özge(2015-12-31)
Lise düzeyinde gerek kimya ve biyoloji kavramlarının birbiriyle entegrasyonu araştıran bir çalışmaya gerekse bu entegrasyonun üstbilişsel yetiler ve motivasyon ile olan ilişkilerini inceleyen herhangibir çalışmaya alan yazında rastlanmamıştır. Bu yüzden çalışmanın amacı olarak kimya ve biyoloji öğretmen adayları ve öğretmenlerin kimya ve biyoloji alanlarının kavramsal entegrasyonuna ilişkin bilgileri, bu entegrasyon ile ilgili görüşleri, üstbilişsel yetileri ve motivasyonlarının bilgileri ile olan ilişkiler...
Citation Formats
Z. Yıldırım, B. Çelik, and A. H. Ataş, “ÖĞRETİM TEORİSİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: SORU-CEVAP TABANLI ÖĞRETİM TEORİSİ,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59744.