Öğretmen Adaylarının Çevre Okur Yazarlılıklarının Epistomolojik İnançlarıyla İlişkileri.

2009-12-31
Bu araştırmanın örneklemini Ankara’daki büyük bir üniversitesinin lisans seviyesindeki tüm eğitim fakültesi öğrencleri oluşturmaktadır. Bu çalışma nicel bir çalışma olacaktır. Çalışmaya katılım gönüllülük esasına dayalı olacaktır.Veri toplama süreci 2009 İlkbahar ve 2009 sonbahar dönemini kapsamaktadır.Veriler eğitim fakültesi lisans öğrencilerinden toplanacaktır. Çalışma iki tür anketle elde edilen sonuçlar üzerinden değerlendirilecektir. Bunlar ; “Çevre okur-yazarlığı anketi”, “Epistemoloji anketi” dir. Bunlardan ilki olan çevre okur-yazarlığı anketi Ulusal Çevre Eğitimi ve Yetiştirme Kurumu (National Environmental Education and Training Foundation (NEETF & Roper, 2005) tarafından geliştirilmiştir. Diğer bir anket olan Shommer Epistemoloji anketi 63 soru içermekte olup uzmanları tarafından Türkçeye çevrilmiştir.(Topcu & Yilmaz- Tuzun, 2006). Katılımlar gönüllü olacaktır ve bilgilendirme formu katılımcılara sağlanacaktır. Verilerin değerlendirmesi nicel değerlendirmelerle yapılacak ve veriler regresyon metoduyla ilişkilendirilecektir. Çalışmanın beklenen sonuçları; öğretmen adaylarının çevre tutum ve davranışlarına epistemolojik inançlarının etkisi tespit edilip ,çevre boyutlarının epistemolojik kategorilerle olan ilişkileri saptanmaya çalışılacaktır.Yüksek tutm ve davranışlara sahip bireylerin yüksek epistemolojik inançları olduğu bunun tersi olarakta düşük çevre tutum ve davranışlarına sahip bireylerin düşük epistemolojik inanç seviyelerine sahip oldukları sonucuna varmayı amaçlamaktayız.

Suggestions

Üniversite Öğrencilerinin Çevresel Konular Üzerindeki Etik Uslamlama Örüntüleri.
Yılmaz Tüzün, Özgül(2009-12-31)
Çalışmanın örneklemini Ankara’daki büyük bir üniversitesinin değişik bölümlerinde okuyan öğrencileri oluşturacaktır. Katılımcılar az bir çevre dersini almış olan, ya da halen almakta olan öğrenciler arasından seçilecektir. Bu çalışmada nicel bir araştırma deseni takip edilecektir. Katılımcıların çevresel etik örüntülerini incelemek için kendilerine Axelrod (1994) ve Beringer (1994) tarafından oluşturulmuş ve daha sonra Kortenkamp ve Moore (2001) tarafından daha çevresel bir boyut kazandırılarak geliştirilm...
Öğrencilerin Eğitsel Bilgisayar Oyunu Kullanımına İlişkin Görüşleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği
Bakar Çörez, Ayşegül; Tüzün, Hakan; Çağıltay, Kürşat (2008)
Bu araştırmanın amacı, örgün eğitimdeki derslerde eğitsel bilgisayar oyunu kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma, Ankara ilindeki özel bir İlköğretim okulunun 6. sınıfında Sosyal Bilgiler dersini alan 24 öğrenci ile 9 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemleri kullanılan araştırmanın sonucunda öğrencilerin eğitsel oyun ortamını beğendikleri ve böyle bir ortamın Sosyal Bilgiler dersinde destekleyici olarak kullanılmasının onların derse olan motivasyonlarını a...
Öğretmen Adaylarının Ders İmecesi (Lesson Study) Kapsamında Matematiksel Fark Etme Nitelikleri
Güner, Pınar; Akyüz, Didem (2017-06-01)
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının ders imecesi mesleki gelişim modeli uygulaması kapsamında öğrencilerin matematiksel düşünmelerine yönelik ne fark ettiklerini ve nasıl fark ettiklerini araştırmaktır. Bu doğrultuda, ders imecesi modelinin temel üç adımı olan planlama, dersin öğretimi ve tartışma aşamalarının her birinde öğretmen adaylarının matematiksel fark etme becerileri analiz edilmiştir. Araştırma, özel durum çalışması niteliğinde olup çalışma grubunu ilköğretim matematik öğretmenliği programını...
Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Yazılı Anlatımlarının Değerlendirilmesi
Ulusoy, Mustafa; Altun, Dilek (null; 2017-12-30)
Bu araştırmanın çalışma grubunu Ankara'da bulunan bir üniversitenin Pedagojik Formasyon kursunda öğrenim gören ve 2016 sonbahar döneminde gönüllü olarak araştırmaya katılan 70 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarından "Eğitim Bilimine Giriş" dersindeki notlarını özet, sorular, tepkiler vb. başlıklar altında yazmaları istenmiştir. On dört haftalık süreç boyunca 900 yansıtıcı günlük yazılmış ve içerdikleri düşüncenin kalitesini belirlemek için analiz edilerek sınıflandırılmışlardır. Yans...
The relationship between teachers’ emotional labor and vocational belonging
Çabuk, Deniz; Gökalp, Gökçe; Department of Educational Administration and Planning (2022-9)
The purpose of this study is to examine the relationship between teachers’ levels of emotional labor and vocational belonging. The study is a quantitative study adopting a relational screening model. Participants of the study included 416 primary, middle and high school teachers currently working in public and private schools in Bergama, İzmir. Data were collected through two questionnaires; Emotional Labor Scale and Vocational Belonging Scale. For data analysis, standard multiple linear regression an...
Citation Formats
Ö. Yılmaz Tüzün, “Öğretmen Adaylarının Çevre Okur Yazarlılıklarının Epistomolojik İnançlarıyla İlişkileri.,” 2009. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59748.