Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Genç Öğretim Üyelerinin Üniversitede Eğitim Verme Konusundaki Görüşlerinin Ve Öğrencilerinin Bakış Açılarının İncelenmesi.
Date
2009-12-31
Author
Haser, Çiğdem
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
159
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışma kapsamında ODTÜ Mühendislik Fakültesi'ne bağlı bölümlerde görev yapmakta olan genç öğretim üyelerinin öğretmeyi öğrenme süreçleri incelenerek öğretim sırasında karşılaştıkları zorluklar ve bunlarla başa çıkarken kullandıkları yöntemler, destek aldıkları kişi ya da süreçler ortaya çıkarılacaktır. Öğretilen bilginin doğası, mühendislik eğitiminde genel olarak benimsenen eğilimler ve kurumsal sorumlulukların öğretmeyi öğrenme sürecine etkileri ortaya çıkarılacaktır. Çalışma kapsamında nitel araştırma yöntemlerinden görüşme, gözlem ve döküman incelemesi gerçekleştirilecektir. Bu üç yöntem kullanılarak mühendislik alanında çalışan genç öğretim üyelerinin öğretmeyi öğrenme süreçlerini anlamak amacıyla değişik kaynaklardan veri alınması hedeflenmektedir. Çalışmada veri toplama aracı olarak pilot çalışmaları daha önce yapılmış ve araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan birebir görüşme protokolleri kullanılacaktır. Bu çalışmanın sonucunda mühendislik alanında eğitim verecek olan genç öğretim üyelerinin karşılaştıkları zorlukların giderilmesine katkıda bulunmak amacıyla öneriler getirilecektir. Çalışmanın üniversitede yürütülmekte olan ve genç öğretim üyelerine verilen seminerlerin geliştirilmesine katkıda bulunması ve genç öğretim üyelerinin öğretmeyi öğrenme sürecinde karşılaştıkları zorlukların önceden belirlenip gerekli önlemlerin alınması ile verilen eğitimin kalitesinin arttırılmasına katkıda bulunması beklenmektedir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/59750
Collections
Department of Elementary Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Genç Yetişkin Bireylerin Egzersiz Öz Yeterlik ve Egzersize Bakış Açılarının Cinsiyet ve Egzersiz Davranışı Değişim Basamaklarına göre İncelenmesi
Miçooğulları, Bülent Okan; Cengiz, Cevdet; Aşçı, Fevziye Hülya; Kirazcı, Sadettin (Hacettepe Üniversitesi , 2010-06-01)
Bu çalışmanın amacı, Prochaska ve DiClemente tarafından 1984 yılında egzersiz davranışının açıklanması ve belirlenmesi amacı ile önerilen Kuramlar Üstü Model (KÜM) göz önünde bulundurularak, 18-29 yaşları arasındaki bireylerin egzersiz özyeterliklerinin ve egzersizin olumlu/olumsuz yönlerini algılama düzeylerinin cinsiyet ve egzersiz davranışı değişim basamaklarına göre karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya, 249 erkek Xyaş = 22.59 1.90 ve 257 kadın Xyaş = 21.99 1.77 toplam 506 kişi gönüllü olarak katılmıştır. K...
Familial and psychodynamic factors in the formation and transmission of personality disorder beliefs in young adults
Akıncı, İrem; Gençöz, Tülin; Department of Psychology (2020-11)
The main goal of this study is to investigate the psychodynamic factors (i.e., separation-individuation difficulties, proneness to shame and anger) and related familial dynamics (i.e., perceived parenting practices, role reversal experiences with parents, parental personality disorder beliefs) that contribute to the formation of distorted personality beliefs (i.e., "deprecating", "inflated", and "ambivalent") in young adults. In the first study, the psychometric characteristics of "Relationship with Parents...
EFL instructors’ perceptions about teaching, social, and cognitive presences in online EFL classes after the outbreak of the COVID-19
Sütcü, Halime Feyza; Savaş, Perihan; Department of English Language Teaching (2021-8)
The current study aimed to investigate the EFL instructors’ perceptions about teaching, social, and cognitive presences in online classes after the outbreak of the COVID-19 pandemic within the CoI (Community of Inquiry) framework. Adopting a mixed methods design, the study had two basic tools, which are an online survey having a Likert Scale and online group interviews. In the first phase which was the quantitative stage, 72 EFL instructors participated and filled in the CoI questionnaire, which consists of...
Türkiye’de psikoterapistlerin yaklaşımlarının belirlenmesi: Lacan’ın söylemleri çerçevesinde değerlendirme
Gagua, Neli; Özkan, Aylin; Aydoğ, Sezin; Gençöz, Faruk (null, Türkiye Klinikleri; 2019, 2019-01-01)
Bu çalışmada Türkiye'de çalışan psikoterapistlerle yaklaşımlarını belirleme süreçleri ve diğer terapi yaklaşımları ile ilgili düşüncelerinin kendi terapist kimlikleri ve konumları bağlamında ele alındığı görüşmeler yapılmıştır. Katılımcılar terapist olarak tecrübeleri 1 yıl ile 24 yıl arasında değişen toplam 10 kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın temelinde yer alan soruyla ilişkili temalarla şekillenen yarı yapılandırılmış görüşmeler, eleştirel söylemsel psikoloji kapsamında analiz edilmiş; bu bağlamda ortay...
Üniversite Öğretim Üyelerinin Internet Üzerinden Eğitim Konusundaki Görüşleri
Kılıç, Eylem; Baran, Bahar; Bakar Çörez, Ayşegül; Çağıltay, Kürşat; Konukseven, Erhan İlhan; Yalabık, Neşe; Toroslu, İsmail Hakkı (2006)
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki bazı üniversitelerde görev yapan öğ- retim üyelerinin Internet üzerinden eğitim hakkında görüş ve önerilerini, derslerinde teknolojiyi kullanmalarına ilişkin mevcut durumlarını ve çev- rim içi ders geliştirme tecrübelerini ortaya çıkartmaktır. Araştırma, 2003- 2004 öğretim yılında, Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nden 126, Mersin Ü- niversitesi’nden 108, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi’nden 41 ve Kocaeli Üniversitesi’nden 398 öğretim üyesinin katılımıyla gerçekleştirilmişt...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ç. Haser, “Genç Öğretim Üyelerinin Üniversitede Eğitim Verme Konusundaki Görüşlerinin Ve Öğrencilerinin Bakış Açılarının İncelenmesi.,” 2009. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59750.