Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Odtü.'de Öğretim Üyelerinin Ve Doktora Öğrencilerinin Doktora Yeterlilik Sınavı Alğılarının İncelenmesi.
Date
2010-12-31
Author
Haser, Çiğdem
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
260
views
0
downloads
Cite This
Doktora programının gereklerinden birisi olan yeterlilik sınavı, doktora öğrencilerinin eğitimlerine devam edebilmeleri için başarılı olmaları gereken bir aşamadır. Yeterlilik sınavı, programdan programa değişmekle birlikte, genellikle doktora dersleri bittikten sonra ve tez çalışmasına başlamadan önce alınan bir sınavdır. Uygulamada çeşitlilik göstermekle birlikte, genellikle yazılı sınav, sözlü sınav ve yazılı ödev gibi aşamalar içermektedir. Her programın yeterlilik komitesi bu aşamaların nasıl olacağı ile ilgili kararlar almaktadır. Literatürde doktor programlarının değerlendirilmesi ve doktora yeterlilik sınavı ile ilgili yurtdışında yapılmış çalışmalar bulunmaktadır. Nerad ve Cerny'nin (1997) çalışması, doktora öğrencilerin, yeterlilik sınavının kapsamı ve standartları hakkında net bilgiye sahip olmadıklarını ortaya koymştur. Bu belirsizlik öğrencileri aşırı çalışmaya yöneltmekte ve sınavı aldıktan sonra da bilgilerinin sadece bir kısmını ortaya koyabildikleri için onları hayal kırıklığına uğratmaktadır. Estrem ve Lucas (2003) inceledikleri 59 doktora programının %43'ünün yeterlilik sınavının amacı ile ilgili açıklamalara yer verdiğini görmüştür. Programların %97'si ise sınavın nasıl değerlendirileceği ile ilgili herhangi bir duyuruda bulunmamuştır. Portfolyo değerlendirilmesi ve doktora projesi gibi bazı alternatif değerlendirme yöntemlerine de değinen araştırmacılar özellikle verimli bir şekilde değerlendirme yapılıp yapılmadığının sorgulanması gerektiğini savunmuşlardır. Bu çalışmada ODTÜ'deki değişik bölümlerdeki öğretim üyelerinin ve doktora öğrencilerinin doktora yeterlilik sınavı ile ilgili algılarının incelenmesi hedeflenmektedir. Bu çalışmada ODTÜ'deki çeşitli programlarda doktora öğrencisi olan bireylerin doktora yeterlilik sınavı sürecinde yaşadıkları deneyimleri ve düşünceleri ele alınacaktır. Bu süreçte görev alan öğretim üyelerinin yeterlilik sınavı hakkındaki görüşleri incelenecektir. Sonuç olarak çalışmanın sonuçlarının bölümlere geri bildirim sağlaması ve gelecekteki doktora öğrencilerine de bu sınavla ilgili hazırlayıcı bilgi vermesi düşünülmektedir. Çalışmanın örneklemini ODTÜ'deki çeşitli bölümlerde doktora yeterlilik sınavına hazırlanan ve sınava girmiş olan doktora öğrencileri ile doktora yeterlilik sınavında soru soran veya yeterlilik komitesinde görev alan öğretim üyeleri oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yolu kullanılarak doktora öğrencilerinin ve öğretim üyelerinin yeterlilik sınavı ile ilgili görüşlerinin ortaya çıkartılması hedeflenmektedir. Çalışmada veri toplama aracı olarak pilot çalışmaları daha önce yapılmış ve araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan birebir görüşme protokolleri kullanılacaktır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/59755
Collections
Department of Elementary Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnanç Ve Özyeterlilik Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımını Kullanmaları Üzerine Bir Modelleme Çalışması.
Boz, Yezdan(2011-12-31)
Bu çalışmada, biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile özyeterliklerinin ileride kendi sınıflarında yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını kullanmaları üzerinde ne kadar etkili olduğu tespit edilmeye çalışılacaktır. Bu çalışmanın örneklemini Ankara'daki üniversitelerde ortaöğretim fen ve matematik alanları eğitimi bölümünde okuyan 4. ve 5. sınıf üniversite öğrencileri oluşturacaktır. Ölçme araçları olarak, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği, Öğretmen Özyeterlik Ölçeği ve Epist...
Öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimindeki önemi
Baydar, Cenap; Bulut, Safure (2002-01-01)
Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimi açısından önemini açıklayarak bu alanda yapılacak olan araştırmalara, hizmet öncesi ve hizmetiçi matematik Öğretmen eğitimi ile ilgili çalışmalara katkıda bulunmaktır. Çeşitli araştırmaların sonuçlarına göre öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançları hem matematik öğretimininin etkinliğini hem de kendi Öğrencilerinin aynı konularla ilgili inançlarının oluşmasını etki...
The relationship between teachers’ emotional labor and vocational belonging
Çabuk, Deniz; Gökalp, Gökçe; Department of Educational Administration and Planning (2022-9)
The purpose of this study is to examine the relationship between teachers’ levels of emotional labor and vocational belonging. The study is a quantitative study adopting a relational screening model. Participants of the study included 416 primary, middle and high school teachers currently working in public and private schools in Bergama, İzmir. Data were collected through two questionnaires; Emotional Labor Scale and Vocational Belonging Scale. For data analysis, standard multiple linear regression an...
Öğrenme rotaları temelli öğretimde öğretmen adaylarının matematiksel alan bilgilerini yeniden yapılandırmaları
Yılmaz, Zuhal; Haser, Çiğdem (2018-01-01)
Çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının eşpaylaşım konusu ile ilgili matematiksel alan bilgilerini (MAB) öğrenme rotaları temelli bir öğretim ortamında nasıl yeniden yapılandırdıklarını incelemektir. Bu bağlamda dokuz öğretmen adayı ile bir öğretim deneyi eşpaylaşım öğrenme rotası kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulguları, adayların mevcut kavram yanılgı ve hatalarını düzelttiklerini ve bu yanılgı ve hataların altında yatan sebepleri açığa çıkardıklarını ortaya koymaktadır. Aynı zamanda, ...
Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
Çapa Aydın, Yeşim (2000-01-01)
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Bu çalışma, ODTÜ Eğitim Fakültesi 'ndeki 340 öğrencinin katılımıyla 1998 yılı Bahar döneminde gerçekleştirilmıştır. Araştırmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanları sevrne, saygı, kendine güven alt boyutlarına göre kız ve erkek öğrencilerde anlamlı bir ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ç. Haser, “Odtü.’de Öğretim Üyelerinin Ve Doktora Öğrencilerinin Doktora Yeterlilik Sınavı Alğılarının İncelenmesi.,” 2010. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59755.