Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Öğretmen Adaylarının Evrim Okuryazarlık Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma
Date
2013-12-31
Author
Öztekin, Ceren
Şen, Mehmet
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
1
views
0
downloads
Evrim, bilimsel düşüncenin gelişmesinde en etkili olabilecek konulardan biri olmakla kalmayıp, bilimsel okuryazarlığının temelini de teşkil etmektedir. Dolayısı ile toplumların gelişmişliğinin göstergesi olan bilim okur-yazarlığı için, bireylerin evrim teorisi hakkında en azından genel anlamda bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu nedenle, bilim toplumu olabilmek, gelişimin ve bilimin gerisinde kalmamak için ilköğretim eğitimini tamamlayan her bireyin evrim konusunun temelini kavramış olması gerekmektedir. Türkiye’ de dahil olmak üzere birçok ülkenin öğretim planında yer almasına rağmen, evrimin öğretimi sırasında bir çok problemle karşılaşılmakta ve konun önemi tam olarak kavranamamaktadır. Geleceğin toplumunu oluşturacak evrim okuryazarı bireylerin yetiştirilmesi ve öğrencilerin evrim okuryazarlık düzeylerinin arttırılması için öncelikle geleceğin öğretmenlerinin evrim okuryazarı olmaları gerekmektedir. Önerilen bu araştırmada, evrim öğretimi sırasında karşılaşılan olası problemlerin belirlenmesinde etkili olabilecek ve evrim eğitimi alanında yapılacak çalışmalarda kullanılabilecek geniş kapsamlı, geçerli ve güvenilir bir envanterinin oluşturulması ve kullanılması hedeflenmektedir.
Subject Keywords
Eğitim
,
Evrim
URI
https://hdl.handle.net/11511/59768
Collections
Department of Elementary Education, Project and Design