Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Bilim Tarihi ve Bilim Felsefesi Açısından Atom Modelleri Konusunu Öğretimi

2015-12-31
Bilimin doğası bilim tarihi ile birlikte bilim felsefesi, bilim sosyolojisi ve bilim psikolojisi alanlarının ortak buluşma noktasıdır. Bilim tarihinin, ders programlarında yer alması oldukça önemlidir çünkü bilim tarihi aracılığıyla öğrenciler, bilimsel bilginin nasıl geliştiğini ve tarih, felsefe ve teknolojik bağlamın bu gelişimi nasıl etkilediğini kavrayacaklardır. Buna ek olarak, bilimsel çalışmalarla ilgili somut örnekler görebilecekler ve bilimsel bilgi üretmenin bir süreç işi olduğunu anlayabileceklerdir. Sonuç olarak da öğrenciler bilim hakkında öğrenmeye daha fazla ilgi duyacaklardır. Bu açıdan bilim tarihinin öneminin ve değerinin öğretmenler tarafından anlaşılması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Aynı zamanda, öğretmenlerin bilim tarihi konusunda bilgi ve bakış açılarının geliştirilmesi, öğretimde planlama, uygulama becerilerini arttırma ve öğretim materyaller hazırlayabilmeleri önem arz etmektedir.Bu bilgiler doğrultusunda, ilköğretim fen bilimleri eğitiminde program uygulayıcısı olarak öğretmenlerin bilim tarihi ve felsefini, atom modellerinin öğretimine yansıtmaları ve bu konu hakkındaki görüşleri ele alınacaktır. Ayrıca, ilköğretim fen bilimleri kitaplarında atom modelleri konusunu açıklamak için bilim tarihi ve felsefesi boyutlarıyla nasıl ele aldığı ve bu ünitede yer alan kazanımların bilimin doğasını nasıl ve ne oranda yansıttığı incelenecektir.

Suggestions

Ahlak: Temel Unsurlar, Benlik ve Benlik İmgesi
Özkan, Türker(2014-12-31)
Ahlak, psikoloji literatüründe uzun yıllar boyunca iki kavramla bağdaştırılagelmiştir: adalet/doğruluk (fairness) ve zarar vermeme/şefkat (özen/ilgi -care). Bununla beraber ahlakla uzak ya da yakından ilişkili çeşitli konular (özgecilik, olumlu sosyal davranış, saldırganlık, empati, önyargı vb.) özellikle sosyal psikoloji literatürü içinde sıkça incelenmiştir (Haidt ve Kesebir, 2010). Yıllar içinde hem psikoloji biliminde hem de antropoloji, sinirbilim gibi diğer bilim dallarında meydana gelen gelişme ve de...
Sınıf İçindeki İletişimin Eğitimde Fırsat Eşitsizliği Yaratmadaki Rolü: Sosyal Bilgiler Derslerinin Konuşma Çözümleme Çalışması
Engin Demir, Cennet; Mercan, Pinar(2016-12-31)
B çalışmada sosyal bilgiler derslerinde cinsiyete ve sosyo-ekomomik ve sosyo-kültürel statüye dayalı iletişim örüntüleri olup olmadığını ortaya çıkarmak ve sınıf içi iletişim örüntülerinin fırsat eşitsizliği yaratmadaki rolünü incelemek amaçlanmaktadır.
Toplumsal değişimi anlamak: Toplumsal farklılıkların üniversite öğrencileri tarafından algılanması
Birlik, Nurten; Erdem, Özge(2017-12-31)
Toplumsal ilişkiler yaş, din, ırk, sınıf, cinsiyet gibi toplumsal farklılıklar arasındaki güç ilişkileriyle sürmekte ve eğitim de bu güç ilişkilerinin bir parçası olarak var olan toplumsal ilişkilere ve pratiklere meşruiyet kazandırmaktadır (Ökten, 2009). Eğitimin ve öğrenim görmekte olan bireylerin toplumsal farklılıklara bakışlarının eğitim süreçlerinde değişebileceği varsayılmakta ve özellikle bireylerin toplumsal farklılıklara önyargılı bir şekilde bakmasını önlemek ve toplumsal mutabakatı sağlamak amac...
Kentsel Dönüşümün Mekana Yansıması: Bir Küresel Kent ve Bir Başkent Karşılaştırması
Topal Yılmaz, Aylin; Voyvoda, Ebru(2014-12-31)
Küresel kapitalizmin dünya ölçeğindeki hakimiyeti ve 1980’li yıllarda uygulanmaya başlanan neoliberal politikalarla ulusal ve uluslararası gayrimenkul sektörünce kentsel toprak rantının ve kentsel mekanın kendisinin en önemli sermaye birikim aracı haline geldiği gözlenmektedir. Bu süreç, kent mekanına dönük yoğun ilginin arttığı, küresel kentlerin ve yeni kentsel hiyerarşilerin belirginleştiği bir döneme işaret ederken, büyük kentsel altyapı yatırımları (ulaşım, baraj, vb.) ve büyük kentsel projelerin (alış...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Etik Sorumlulukları Hakkında Algı Ve Görüşlerinin İncelenmesi.
Olgan, Refika(2013-12-31)
Mesleki etik kavramı günümüzde nadiren sorgulanan bir kavramdır. Farklı toplum yapıları ve kültürler göz önüne alındığında, farklı etik kurallarının oluşturulması ve kullanılması mesleki ve kültürel ön yargılara karşı ahlaki bir durumun ortadan kaldırılması demektir (Coombe & Newman, 1997). İşte bu noktada, kişinin erken yaş dönemlerinden itibaren kendi toplumunun geliştirdiği etik kurallar doğrultusunda yetişmesi ve ahlak gelişiminin desteklenmesi, ileriki dönemlerde karşılaştığı ikilemler karşısında probl...
Citation Formats
E. Şahin and S. Demirci, “Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Bilim Tarihi ve Bilim Felsefesi Açısından Atom Modelleri Konusunu Öğretimi,” 2015. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59773.