Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Öğretmenlik Uygulaması Dersi: Öğretmen Adaylarının Algıları
Date
2018-12-31
Author
Kondakçı, Esen
Çapa Aydın, Yeşim
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
287
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması ile bütünleşmelerini, uygulama öğretmenleri ile ilişkileri ve uygulama okulunun uygulama sürecinde sağladığı desteği incelemektir. Ayrıca, öğretmen adaylarının özyeterlik algıları da araştırmaya öncül değişken olarak dahil edilecektir. Veriler, çalışma kapsamında geliştirilen anket ile öğretmen adaylarından toplanacak ve yol analizi ile analiz edilecektir.
Subject Keywords
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/59799
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Öğretim Dili İngilizce Olan Programlara Kayıtlı Öğrencilerin Akademik Yazma Özyeterlikleri: Akademik Okuma, Akademik Sosyalleşme ve Alan İlgisi Üzerine Bir Modelleme Çalışması
Çapa Aydın, Yeşim(2018-12-31)
Bu çalışmada, Üniversite öğrencilerinin İngilizce akademik yazma özyeterlikleri, İngilizce okumaya yönelik ilgileri, İngilizce akademik okuma özyeterlikleri, akademik sosyalleşme ve seçtikleri bölümün alan ilgisi arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile test edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Ankara ili sınırları içerisinde öğretim dili İngilizce olan İktisadi İdari Bilimler Fakültesine bağlı programlarda eğitimlerini sürdüren lisans öğrencileri oluşturacaktır.
Öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimine yönelik eğilimlerini bilişsel ve duyuşsal değişkenler açısından incelemek
Çakıroğlu, Jale; Çetinkaya Aydın, Gamze; Yılmaz Tüzün, Özgül(2016-12-31)
Öğretmen ve öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimine yönelik görüşlerinin, güçlü ve zayıf yanlarının belirlenmesi, uzmanların onlara yönelik tasarlayacağı eğitimleri planlayabilmesi açısından çok değerlidir. Bu bağlamda, ülkemizde öğretmen ve öğretmen adaylarıyla yürütülen FeTeMM araştırmaları için geçerli ve güvenilir ölçme araçlarına ihtiyaç duyulmakta ve bu yüzden ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmaları çok önem kazamıştır (Hacıömeroğlu, & Bulut, 2016). Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı, öğretmen ...
Öğretmen Eğitiminde Mobil Uygulamalar: Öğretmen Adaylarının Mobil-TPAB Bilgisinin Araştırılması
Baran Jovanovic, Evrim; Altan, Tuğba; Uygun, Erdem; Çilsalar, Hatice(2014-12-31)
Önerilen BAP projesi öğretmen eğitiminde en kritik dönem olan hizmet öncesi öğretmen eğitimi sürecinde yeni çağın gerektirdiği öğretmen bilgi ve becerilerini mobil teknolojiler ve uygulamalar bağlamında incelemeyi hedeflenmektedir. Bu projenin amacı, öğretmen eğitimciler için öğretmen eğitimi programlarına mobil uygulamaları etkili bir biçimde entegre ederek öğretmen adaylarına mobil-TPAB bilgisi kazandıracakları yöntem ve müfredat kaynaklarını araştırmak ve geliştirmektir.
Öğretmen Adaylarının Afet ile İlgili Kavram Yanılgılarının Tespit Edilmesi
Boz, Yezdan; Erdur Baker, Özgür(2013-12-31)
İyi bir afet eğitiminin verilebilmesi için de ilk basamak öğretmen adaylarının afet ile ilgili kavram yanılgılarının ortaya çıkarılması ile mümkündür. Öğrencilerin on bilgilerini, kavram yanılgılarını dikkate almadan yapılan eğitimin anlamlı öğrenmeye katkıda bulunmadığı açıktır. Bu çalışmanın amacı ise öğretmen adaylarının afet eğitimi ile ilgili kavram yanılgılarının üniversite eğitimi süresince ne gibi değişiklik gösterdiğini de tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, birinci sınıf öğrencilerinden başlay...
Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Yıldırım, Ali; Gülmez, Gülçin(2017-12-31)
Bu projeninamacı, öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışlarının belirlenmesini ve bu davranışların öğrencilerin psikolojik uyumları ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma soruları: · • Öğrencilerde kabul algısını yaratan öğretmen davranışları nelerdir?• Öğrencilerde red algısını yaratan öğretmen davranışlarının nelerdir/• Öğrencilerde kabul-red algısı, psikolojik uyumlarını ne şekilde etkilemektedir?• Öğrencilerde kabul-red algısı, öğrenme süreçlerini n...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Kondakçı and Y. Çapa Aydın, “Öğretmenlik Uygulaması Dersi: Öğretmen Adaylarının Algıları,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59799.