Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Çocuk Gözünden Dış Mekan Oyun Alanları
Date
2018-12-31
Author
Sevimli Çelik, Serap
Çetken, Hatice Şebnem
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
8
views
0
downloads
Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin 31. Maddesinde belirtildiği üzere çocukların boş zamanlarını istedikleri gibi değerlendirme, dinlenme, oynama ve yaşına uygun eğlenebilecekleri kültürel ve sanatsal etkinliklere katılma hakkı vardır (UNICEF, 2004). Bu madde ile birlikte yetişkinlerin genel inanışlarının aksine oyun çocukların sadece boş zamanlarını değerlendirecekleri bir etkinlik olmanın ötesinde çocukların kendi ihtiyaçları ve istekleri ile birlikte kontrol ettikleri, çocuklar tarafından yönetilen, eğlenceli ve kendiliğinden ortaya çıkan davranışlardır (Anderson-McNamee & Bailey, 2010; Christie, Johnson & Yawkey, 1998). Aynı zamanda oyun, çocukların fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim alanlarını destekleyerek onların sağlıklı birer birey olarak yetişmelerine katkı sağlamaktadır (Ahern, Beach, Leibke, Proud, Spencer, & Strickland, 2011; Ginsburg, 2016; Glesason, 2017; Koçyiğit, Kök, & Tuğluk, 2007; Rivkin, 1995). Bu nedenlerle oyunun yetişkinler tarafından desteklenmesi, çocukların oyun oynaması için fırsatlar sunularak oyun ortamlarının hazırlanması ve oyun oynama haklarının onlara en iyi şekilde sunulması gerekmektedir (Dereli ve Uludağ, 2013). Dış mekân oyun alanları özellikle çocuklara sunacakları farklı materyal ve ekipmanlar, geniş alanlar ve sağlayabilecekleri sınırsız hareket özgürlüğüyle birlikte çocukların gelişimlerini ve oyun oynamalarını en etkili şekilde sağlayabilecek alanlardır. (Burriss K. & Burriss Larry, 2011; Fjørtoft 2004).
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/59803
Collections
Department of Elementary and Early Childhood Education, Project and Design