Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Türkçe tekdilli ve Türkçe-Almanca iki dillilerin Türkçe Devrik Tümce Yapısı Kullanımı
Date
2014-12-31
Author
Sağın Şimşek, Sultan Çiğdem
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
259
views
0
downloads
Cite This
Türkçe’nin göçmen dil olarak konuşulduğu Almanya’da yapılan dilbilimsel araştırmalar, Türkçe’nin içinde bulunduğu iki dilli ortamlardan etkilendiğini ve değişime uğradığını savunmaktadır. Bu düşünce doğrultusunda, bu çalışmanın genel amacı Türkçenin Türkiye’de yaşayan tekdilli çocuklar ile Almanya’da yaşayan Türkçe-Almanca ikidilli çocuklar tarafından nasıl kullanıldığını araştırmaktır. Bu çerçevede çalışmanın esas odak noktası Türkçe devrik tümcelerde kullanılan eylem sonu sözcüklerin Türkçe tekdilli ve Türkçe-Almanca ikidilli öğrenciler tarafından kullanım sıklığı ve işlevlerini araştırmak, dolayısıyla Almanya’da konuşulan Türkçe’nin Türkiye Türkçesi’nden farklı özellikler gösterip göstermediğini araştırmaktır.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/59681
Collections
Department of Foreign Language Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Türkiye’de Sınıfın Yaşanan Kültürel Kodları
Topal Yılmaz, Aylin; Avcı, Özgür(2017-12-31)
Bu araştırma projesi ilişkisel bir sınıf yaklaşımın daha açıklayıcı olacağı, özellikle toplumsal ve kültürel bir değişimin yaşandığı dönemlerde bu tür dinamik analizlerin önemli olduğu savını öne sürüyor. Türkiye’de sınıf kültürünün bir topolojisi çıkarmayı ve bu yapıyı Almanya, Brezilya ve Hindistan’da eşzamanlı olarak yapılması planlanan çalışmalarla karşılaştırmayı amaçlıyor.Bu araştırmada Bourdieu’nun geliştirdiği habitus kavramından yola çıkılarak yapılandırılacak olan görüşme formu kullanılarak kapsam...
Türkiye'de Bölgeler Arası Sektörel İstihdam Farklarının Mekânsal Analizi
Öcal, Nadir; Akçagün, Pelin(2015-12-31)
Bu projenin amacı Türkiye’de sektörel istihdam oranlarının bölgesel yakınsamasını analiz etmektir. Bu çerçevede, sektörel bölgesel istihdamın mekânsal analizi yapılacak ve üç ana sektörün (imalat, tarım ve hizmet) istihdam oranları arasındaki beta yakınsaması incelenecektir. Sektörel istihdamın yakınsamaya konu edilmesinin temelinde emek ve sermaye hareketliliği iktisadi varsayımı yatmaktadır. Buna göre, faktör hareketliliğinin yüksek olması durumunda sermaye ve emeğin mekânsal bir denge kurulana kadar hare...
Türkiye’de Dini Temelli Yardım Kuruluşlarının Toplumsal Cinsiyet Varsayımları
Beşpınar Akgüner, Fatma Umut(2014-12-31)
Bu proje Dini Temelli Yardım Kuruluşlarının kadınlara yönelik yürüttüğü yardımların toplumsal cinsiyet perspektifiyle incelenmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek için , öncelikle, neo-liberal dönemde Dini Temelli Yardım Kuruluşlarına yüklenen rol tahlil edilecektir. Sonrasında, Türkiye’de Dini Temelli Yardım Kuruluşlarının yükseliş nedenlerine değinilecektir. Ardından, Türkiye’de Dini Temelli Yardım Kuruluşlarının kadın yoksulluğunu ele alış biçimi, buna yüklediği anlam ve bu yardım biçiminin Türkiye’deki ka...
Avrupa Birliği’nin Uluslararası Aktörlüğü: Çatışmaları Çözümleme ve Dönüştürme Kapasitesi
Kahraman, Sevilay; Sönmez, Esma Yağmur; Akcalı Yılmaz, Öznur; Tür Küçükkaya, Özlem(2018-12-31)
AB’nin küresel aktörlük iddiasını, dış ilişkilerininin ve ortak dış politikasının önemli bir boyutunu oluşturan çatışmaların çözümü alanında incelemek gereklidir. Lizbon Andlaşması, AB’nin bir dış politika aktörü olarak daha fazla yetkin ve aktif rol üstlenmesine olanak tanıyan yasal dayanak ve ilgili kurumları oluşturmuştur. Bunlardan yola çıkarak, AB'nin Lizbon sonrası çatışma çözümüne yönelik politikalarında değişiklik olup olmadığı, olduysa bu dönüşümün nasıl olduğu, farklı AB politikalarının etkisinin ...
Türkiye'deki Eğitim Politikalarını Anlamlandırmak: Son Değişiklikler Neyi Değiştiriyor?Kim Ne Söylüyor?
Alpan, Başak Zeynep(2015-12-31)
Bu proje, Türkiye’de yakın zamanda ilköğretim alanında yapılan hukuki değişikliklerin eğitimde ve toplumda yarattığı etkileri değerlendirmeyi hedefliyor. 1980’lerin sonlarından başlayarak küreselleşme kavramı, Türkiye’nin de içinde bulunduğu birçok coğrafyada eğitim politikalarını etkiledi. Küreselleşme sürecinin hızlı yayılması ve neo-liberal dönüşüm, okul finansmanı, eğitim sektöründe çalışanların hakları, müfredat geliştirilmesi, özelleştirme ve okul ve çevre ilişkileri gibi birçok alanda kökten değişimi...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Ç. Sağın Şimşek, “Türkçe tekdilli ve Türkçe-Almanca iki dillilerin Türkçe Devrik Tümce Yapısı Kullanımı,” 2014. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59681.