Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öz Yeterlilik Algısı Matematik Kaygısı Ve Matematik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
Date
2010-12-31
Author
Işıksal Bostan, Mine
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
124
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/61448
Collections
Graduate School of Social Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
7. Sınıf Oran ve Orantı Konusunun Anlamlı ve Kapsamlı Olarak Öğretilmesi için Varsayıma Dayalı Öğrenme Rotasının ve ilgili Öğretimsel Etkinlik Dizisinin Geliştirilmesi (Orantısal Düşünme Projesi)
Işıksal Bostan, Mine; Sünker, Seda; Karpuzcu, Seçil Yemen(2019-06-01)
Oran ve orantı konusunda uluslararası ve ulusal alan yazınında yapılan çalısmalar genellikle ögrencilerin bu konuda ne bildiklerini ve hangi kavram yanılgılarına sahip olduklarını belirlemeye ve bu bilgilerini ölçmeye yönelik test gelistirmeye odaklanmıstır. Okullardaki ve ders kitaplarındaki oran ve orantı ögretimini iyilestirmeye ve ögrencilerin bu konuyu anlamlı, kapsamlı ve sıralı bir sekilde ögrenmesini saglayacak ögretim ortamları olusturmaya yönelik bilgi oldukça sınırlıdır. Bu proje kapsamında ...
Examining 7th grade Turkish eco-school students‘ mental models of the greenhouse effect
Arık, İrem; Teksöz, Gaye; Department of Elementary Science and Mathematics Education (2014)
The purpose of this qualitative study is to examine 7th grade Eco-Schools students’ mental models of greenhouse effect. The sample of this study was comprised of 109 7th grade students attending three Eco Schools in İstanbul. The data were collected by a draw-and-write survey. In this survey, students were asked to draw their understandings of the greenhouse effect and explain their drawings. Their source of information was also asked to the students in the survey. As a result of inductive analysis of stude...
7 Sınıf Matematik Ders Kitaplarında Dönüşüm Geometrisi İşlenişinin Öğretim Programları Açısından Değerlendirilmesi
Bulut, Safure; Yavuz, Fatma Derya (2016-12-01)
Bu araştırmanın amacı 7. sınıf matematik ders kitaplarında yer alan dönüşüm geometrisi işlenişlerini 2009 yılı ilköğretim matematik dersi öğretim programını dikkate alarak incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden doküman analizine göre yapılandırılan çalışmada, bu öğretim programının uygulanma sürecinde ücretsiz olarak öğrencilere verilen dört adet 7. sınıf matematik ders kitapları incelenmiştir. Veriler Öğretim, Beceriler ve Ölçme Değerlendirme boyutları temel alınarak oluşturulan kod matrisine yerleşt...
An investigation on 6th grade students' modeling process in the Fermi problems considering the proximity of the problem context to students’ daily lives
Arıcan, Burcu; Sevinç, Şerife; Department of Mathematics Education (2022-4)
The purpose of this study is to investigate the modeling process of 6th grade students in the fermi problems, considering the proximity of the problem context to students’ daily lives. The data were collected from 12 sixth students from public middle schools in different cities in Turkey. In this multiple-case study design, a selection test was applied to 20 students for selecting the case participants. Students' models and explanations were analyzed, and 12 students were selected and formed six groups...
A study on sixth grade students’ spatial reasoning regarding 2D representations of 3D objects
Eryaman, Zeynep; Çakıroğlu, Erdinç; Department of Elementary Science and Mathematics Education (2009)
The main purpose of this study was to investigate the contributions of spatial visualization and spatial orientation tasks regarding 2D representations of 3D objects and isometric drawing to the development of sixth grade students’ spatial reasoning. The study also aimed to investigate students’ performances on spatial tasks during the classes and to explore their views and feelings about the spatial tasks. Data were collected from 24 6th grade students in a private school located in Ankara. The design of t...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
M. Işıksal Bostan, “7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öz Yeterlilik Algısı Matematik Kaygısı Ve Matematik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.,” 2010. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61448.