7. Sınıf Oran ve Orantı Konusunun Anlamlı ve Kapsamlı Olarak Öğretilmesi için Varsayıma Dayalı Öğrenme Rotasının ve ilgili Öğretimsel Etkinlik Dizisinin Geliştirilmesi (Orantısal Düşünme Projesi)

2019-06-01
Işıksal Bostan, Mine
Sünker, Seda
Karpuzcu, Seçil Yemen
Oran ve orantı konusunda uluslararası ve ulusal alan yazınında yapılan çalısmalar genellikle ögrencilerin bu konuda ne bildiklerini ve hangi kavram yanılgılarına sahip olduklarını belirlemeye ve bu bilgilerini ölçmeye yönelik test gelistirmeye odaklanmıstır. Okullardaki ve ders kitaplarındaki oran ve orantı ögretimini iyilestirmeye ve ögrencilerin bu konuyu anlamlı, kapsamlı ve sıralı bir sekilde ögrenmesini saglayacak ögretim ortamları olusturmaya yönelik bilgi oldukça sınırlıdır. Bu proje kapsamında 7. sınıf ögrencilerine oran ve orantı konusunun anlamlı, kapsamlı ve sıralı sekilde nasıl ögretilebileceginin belirlenmesi amaçlanmıstır. Tasarı tabanlı arastırma modeli kullanılan bu çalısmada, Ankara ili Altındag ilçesine baglı bir devlet okulundaki 7. sınıf matematik ögretmeni ve ögrencileri amaçlı olarak seçilmistir. Seçilen ögretmen, proje yürütücüsü, arastırmacı ve bursiyerler (bir doktora ögrencisi ve bir yüksek lisans ögrencisi) tasarı ekibini olusturmaktadır. Tasarı tabanlı olan bu arastırmanın ön hazırlık asaması, ilk (pilot) makro döngüsü ve ön (preliminary) analizlere dayalı düzenlemeler 2016-2017 Egitim Ögretim yılı 1. ve 2. döneminde gerçeklestirilmistir. Bu proje kapsamında, bu arastırmanın 2. döngüsü ve geriye dönük analizleri 2017-2018 Egitim Ögretim yılında gerçeklestirilmistir. Veri toplamanın ilk asamasında ilgili literatürden edinilen oran ve orantı konusunun anahtar ögrenmelerinin kazanılmasını saglayacak araçlar, imgeler, etkinlikler/fikir paylasımı ve muhtemel sınıf içi matematiksel söylemleri içeren varsayıma dayalı ögrenme rotasının ve ilgili ögretimsel etkinlik dizisinin ilk hali gelistirilerek, Altındag ilçesindeki bir 7. sınıfta tasarı ögretim gerçeklestirilmistir. Çalısmanın ilk döngüsü için tasarı ekibi her ders öncesinde ihtiyaçların belirlenmesi, dersin amaçları ve kapsamının netlestirilmesi; her ders sonrasında ise gerçeklestirilen ögretimin olumlu ve olumsuz yönlerinin ve bir sonraki ders/döngü için yapılması gereken düzenlemelerin görüsülmesi amaçlarıyla toplantılar gerçeklestirmistir. Ikinci döngüde de aynı veri toplama süreçleri izlenmistir. Ilk döngü verilerinin ön analizi ve yapılan düzenlemeler sonucunda olusturulan ögrenme rotası ve etkinlik dizisi ikinci döngüde tekrar uygulanarak buradan edinilen deneyimler sonucunda ögrenme rotasına ve etkinlik dizisine son hali verilmistir. Bunun yanı sıra, uygulanan kalıcılık testi ile ögrencilerin ögrenmelerinin kalıcılıgı test edilmistir.

Suggestions

Science teachers’ topic specific pedagogical content knowledge related to human body systems
Kınık, Elif; Öztekin, Ceren; Department of Science Education (2022-2-10)
This study investigated experienced science teachers’ pedagogical content knowledge (PCK) and subject matter knowledge (SMK) about human body systems (HBS) (digestive, circulatory, respiratory, urinary system). Two female experienced science teachers from the same private school participated in the study. A case study, a type of qualitative methodology, is used as a research design. Data were collected from semi-structured pre-interviews including Content Representation (CoRe) questions, VNOS-C questionnair...
Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları
Öztekin, Ceren; Çapa Aydın, Yeşim (2000-01-01)
Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları
Öztekin, Ceren; Çapa Aydın, Yeşim; Yılmaz Tüzün, Özgül (2000-01-01)
Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen adayları- nın biyolojinin temel konularındaki kavram yanılgılarını saptamak ve bu kavram yanılgılarının nedenlerini biyoloji eğitimi alanındaki öğretim üyeleri ile görüşerek belirlemektir. Bu araştırınada, 33 sorudan oluşan Genel Biyoloji Kavram Yanılgısı Testi geliştirilmiş ve 186 biyoloji öğretmen adayına uygulanmıştır. Test; ekoloji, bitki biyolojisi, sindirim sistemi, solunum, boşaitım sistemi, enzim, osmoz ve difüzyon, hücre bölünmesi, sınıflandırma ve besin ağı g...
Kritik Olay İncelemesinin İngilizce Öğretmen Adaylarının Mesleki Gelişimine ve Kimlik Oluşumuna Katkısı
Kaçar, Işıl Günseli (Nobel Akademik Yayıncılık, 2018-01-01)
Şu anda çok sayıda öğretmen eğitimi programının ayrılmaz bir parçası olan yansıtıcı uygulama, öğretmen adaylarının derste meydana gelen olaylar, olayların nedenleri ve amaçlarına ulaşmak için ne yapabileceklerine ilişkin düşünmelerine yardımcı olmaktadır Öğretmen adaylarını kendi öğrettikleri ile ilgili düşündürtmenin bir yolu da onları öğretim süreçleri ile ilgili yansıma yapmaya teşviktir. Kritik olay derste oluşan planlanmamış ve tahmin edilemeyen ve öğretmeni anlamı üzerinde yansıma yapmaya ve uzun vade...
Examining 10th grade students’ problem solving processes in geometry using eye tracking technology
Malcı, Emine; Tokel, Saniye Tuğba; Department of Aerospace Engineering (2021-2-15)
This study examines the problem-solving strategies of 10th-grade high school students and changes in their eye movements during problem-solving in geometry. Eight 10th-grade students participated in this study. Spatial Ability Test (SAT) was applied to evaluate participants' spatial abilities. Participants were asked to solve six geometry problems on the computer and think aloud while solving problems. During problem-solving, participants' eye movements were recorded by an eye tracker. After the problem-sol...
Citation Formats
M. Işıksal Bostan, S. Sünker, and S. Y. Karpuzcu, “7. Sınıf Oran ve Orantı Konusunun Anlamlı ve Kapsamlı Olarak Öğretilmesi için Varsayıma Dayalı Öğrenme Rotasının ve ilgili Öğretimsel Etkinlik Dizisinin Geliştirilmesi (Orantısal Düşünme Projesi),” 2019. Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/95923.