Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Üniversite Öğrencilerinin Nüfus Artışına Yönelik İnançları
Date
2013-12-31
Author
Şahin, Elvan
Teksöz, Gaye
Demirci, Sinem
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
2
views
0
downloads
Tıptaki gelişmeler ve tarımdaki verimlilik sonucunda insan nüfusunda son 50 yılda önemli bir artış yaşanmıştır. Ancak nüfus artışıyla birlikte yeni problemler de gündeme gelmiştir. Tatlı su kıtlığı, doğal kaynakların hızla tükenmesi, hava ve su kirliliğinde artış, ormansızlaşma, çölleşme, fakirlik ve açlık ortaya çıkan sorunlardan sadece bir kısmıdır (Raven & Berg, 2006). Bu eğilimler bilim insanlarını dünyanın taşıma kapasitesi ile ilgili değerlendirmelere ve Sürdürülebilir Kalkınma (SK) sürecine yönlendirmektedir. Ülkemiz sınırları ile çevrilmiş doğal çevremizin taşıma kapasitesinin bir limiti olacağı açıktır ve nüfus artışı ile ilişkilidir (Toros, Ulusoy ve Ergöçmen, 1997). Nüfus artışı karşısında tüketimin artması, alışkanlık ve beklentilerin de değişmesi ile birlikte doğal kaynakların yetersiz kalması ve ekolojik dengenin sarsılması kaçınılmaz bir sonuç olacaktır. Öte yandan, ekonomik gelişmeler ve istihdam açısından nüfus artışının bir çözüm olduğu iddialar arasında yer almaktadır (Alkın, 2000). Güçlü bir sosyal yapının yanı sıra ekonomik kalkınma açısından da genç nüfusa duyulan ihtiyaç nüfus artışının gerekliliğini gündeme getirmiştir. Belirtilen kapsamda, bu çalışma, nüfus artışı ile ilgili ülke gündemindeki tartışmaları göz önünde bulundurarak konu ile yüksek öğretim öğrencilerinin inançlarını belirlemeye ve bu inançların nasıl şekillendiğine ışık tutmayı hedeflemiştir.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/61506
Collections
Department of Elementary Education, Project and Design