İçeriği Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Oyuna Dayalı (itod) Mobil Öğrenme Uygulamaları.

2014-12-31
Bu proje, 2-7 yaş arasındaki çocuklara yönelik, aile içi ve okulöncesi eğitim ve öğretimde kullanılabilecek, içeriği anadilde olan ve teknolojiyle zenginleştirilmiş eğitsel mobil uygulamalar geliştirmeyi hedeflemektedir. Projenin hedef kitlesi öncelikle bu yaş grubundaki öğrenciler ve bu öğrencilerin ebeveynleri olmakla birlikte okulöncesi öğretim kurumlarında görevli öğretmenlerin de uygulama ve değerlendirme aşamalarında sürece dahil olmaları öngörülmektedir. Proje bu kapsamda iki aşamalı olarak düşünülmüştür. İlk aşamada yapılan alanyazın taraması ışığında içerik ve tasarım yapılarak geliştirmeye başlanması, ikinci aşamada ise geliştirmenin tamamlanarak üretilen mobil uygulamaların denenmesi, geri dönüt alınması, gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi öngörülmüştür. Bu aşama sonunda, çıkan sonuçların raporlanması da tamamlanacaktır. Bu proje sonunda ortaya çıkacak olan ürünler asli amacı olmamasına karşın Fatih Projesi’ndeki e- içerik açığını kapatmak için de kullanılabilecektir. Kısaca, bu proje, bir yandan okulöncesi eğitimle ilgili bu açığı kapatmak için kullanılırken bir yandan da teknolojinin bu kadar yaygın olduğu dijital bir dünyaya doğan çocuklarımızın ve bu çocukların ebeveynlerinin güvenle kullanabilecekleri uygulamalar geliştirerek sosyal sorumluluğumuzu yerine getirmek ve topluma hizmet etmek üsthedeflerini de gerçekleştirmeyi mümkün kılacaktır.

Suggestions

Askeri harcama ve ekonomik büyüme ilişkisi: Ortadaoğu ülkeleri ve Türkiye için doğrusal olmayan Panel veri analizi
Öcal, Nadir(2017-12-31)
Bu proje yazında ilk defa yumuşak geçişli panel veri modelleri kullanarak savunma harcamaları ve ekonomik büyüme arasındaki ilişkiyi toplam 11 ortadogu ülkesi için 1988-2014 dönemini kapsayacak şekilde analiz etmeyi amaçlamaktadır. Temel amaç iktisadi büyüme ile savunma harcamaları arasındaki muhtemel doğrusal olmayan yapıyı ortaya çıkarmak ve doğrusal modellerle ulaşılan karmaşık sonuçların nedenlerini ortaya koymaktır.
Eğitimde İnsan Kaynaklarını Geliştirme Programının Değerlendirilmesi
Engin Demir, Cennet; Aksu, Meral; Yılmaz, Elanur(2016-12-31)
Bu çalışmada, ODTÜ Eğitim Bilimleri Bölümü tarafından yürütülmekte olan Eğitimde İnsan Kaynaklarını Geliştirme Tezsiz Yüksek Lisans programının amaçlarına ne derece ulaştığının paydaşların bakış açısından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada elde edilecek olan bulguların, eğitim programın etkililiği, güçlü ve zayıf yönleri, uygulamada karşılaşılan güçlükler ve mezunların kalitesi konularında derinlemesine bilgi sağlayarak, programın gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesine katkıda bulunması beklenmek...
Güvencesiz Çalışma Bağlamında Gündelik Yaşama Tanıklık: Ankara Örneği
Ecevit, Mehmet Cihan; Aydın, Mustafa Berkay; Akgün, Recep(2015-12-31)
Bu proje, esnek ve güvencesiz çalışma koşullarına sahip işçilerin çalışma yaşamlarını ve gündelik yaşam pratiklerini konu alan bir belgesel çalışma olarak tasarlanmıştır. Çalışma sonunda elde edilmesi düşünülen belgesel, odak konusu olarak seçilen işçilerle yapılan mülakatlardan ve işçilerin gündelik yaşam örüntülerinin görsel kayıtlarına dayanan sekanslardan oluşacak ve sosyalbilim alanında giderek yaygınlaşan görsel nitelikli araştırma ve sunum biçimlerine bir örnek teşkil edecektir. Aşağıda, literatür ta...
ÖĞRETMENLERİN, ÖĞRETMEN ADAYLARININ VE YÖNETİCİLERİN KAPSAYICI EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞ VE ALGILARI
Engin Demir, Cennet; Kandemir, Anıl; Göktürk Ağın, Duygun; Akın, Sibel; Çalık, Başak(2018-12-31)
Bu projenin amacı öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve okul yöneticilerinin kapsayıcı eğitime yönelik görüş ve algılarını incelemektir. Araştırma kapsamında veriler Ankara ve İstanbul'un farklı ilçelerinden seçilecek olan okullarda çalışan öğretmenlerden ve Ankara ilinde yer alan Eğitim Fakülteleri'nde okuyan öğretmen adaylarından anket yolu ile ve seçilecek yöneticilerden görüşme yolu ile toplanacaktır. Ankete katılan öğretmenler arasından gönüllü olanlar ile görüşmeler gerçekletirilecektir.
Sürdürülebilir Gıda Tüketimi için Okul Öncesi Öğretmen Adaylarına bir Bakış
Şahin, Elvan; Teksöz, Gaye(2016-12-31)
Okul öncesi öğretmen eğitimi programında yer alan “Anne ve Çocuk Beslenmesi” dersi 2015-2016 Bahar döneminde sürdürülebilirlik için eğitim prensiplerine dayalı olarak revize edilmiştir. Beslenme prensipleri ve anne-çocuk beslenme programları sürdürülebilir gıda tüketimi gereklilikleri göz önüne alınarak öğretmen adaylarına sunulmuştur. Bu çalışmada, bahsedilen dersi tamamlamış olan okul öncesi öğretmen adaylarının beslenme ile ilgili algılarını ve beslenme alışkanlıklarını incelemek, sürdürülebilir gıda tü...
Citation Formats
G. Kaplan, S. Caner, and S. Doğan, “İçeriği Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Oyuna Dayalı (itod) Mobil Öğrenme Uygulamaları.,” 2014. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61856.