Sürdürülebilir Gıda Tüketimi için Okul Öncesi Öğretmen Adaylarına bir Bakış

2016-12-31
Okul öncesi öğretmen eğitimi programında yer alan “Anne ve Çocuk Beslenmesi” dersi 2015-2016 Bahar döneminde sürdürülebilirlik için eğitim prensiplerine dayalı olarak revize edilmiştir. Beslenme prensipleri ve anne-çocuk beslenme programları sürdürülebilir gıda tüketimi gereklilikleri göz önüne alınarak öğretmen adaylarına sunulmuştur. Bu çalışmada, bahsedilen dersi tamamlamış olan okul öncesi öğretmen adaylarının beslenme ile ilgili algılarını ve beslenme alışkanlıklarını incelemek, sürdürülebilir gıda tüketimi bakış açısıyla hazırlanmış beslenme dersi ile ilgili görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Ayrıca, ders sürecinde öğrenciler tarafından üretilmiş olan “sürdürülebilir gıda tüketimi” temalı broşür ve posterler gözden geçirilip revize edildikten sonra çoğaltılılarak farkındalık arttırma amaçlı bölümde sergilenecektir, paylaşılacaktır.

Suggestions

Sürdürülebilir Kırsal Ekonomi ve Yoksulluk: Kırsal Kalkınma Yaklaşımları ve Politikalarına Eleştirel Bir Bakış
Topal Yılmaz, Aylin(2014-12-31)
Bu araştırma projesi kırsal kalkınma yaklaşımları ve politikalarına ilişkin eleştirel bir bakış geliştirme amacını taşıyor. Sürdürülebilirlik kavramı yerel nüfusun ihtiyaçları ve yaşamsallığı kriterlerine yapılan vurguyla kalkınma literatüründe yerini alırken zamanla bir vurgu kaymasına uğrayarak küresel ekonominin ihtiyaçları ve yerel ekonomilerin bunun içinde nasıl yer alabileceği konuları tartışmanın merkezi haline geldi. Bu piyasa uyumlu kırsal kalkınma yaklaşımlarının iki temel amacı olduğu söylenebili...
Güvencesiz Çalışma Bağlamında Gündelik Yaşama Tanıklık: Ankara Örneği
Ecevit, Mehmet Cihan; Aydın, Mustafa Berkay; Akgün, Recep(2015-12-31)
Bu proje, esnek ve güvencesiz çalışma koşullarına sahip işçilerin çalışma yaşamlarını ve gündelik yaşam pratiklerini konu alan bir belgesel çalışma olarak tasarlanmıştır. Çalışma sonunda elde edilmesi düşünülen belgesel, odak konusu olarak seçilen işçilerle yapılan mülakatlardan ve işçilerin gündelik yaşam örüntülerinin görsel kayıtlarına dayanan sekanslardan oluşacak ve sosyalbilim alanında giderek yaygınlaşan görsel nitelikli araştırma ve sunum biçimlerine bir örnek teşkil edecektir. Aşağıda, literatür ta...
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Dış Mekân Oyunlarına Yönelik İnanışlarının İncelenmesi
Erden, Feyza; Yalçın, Fatma(2017-12-31)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenliği lisans programında yeralan ve içeriğinde dış mekan oyunları ile ilgili teorik ve pratik bilgi ve becerileri içeren dersleri alan öğretmen adaylarının dış mekan oyunlarına ilişkin inanışlarındaki değişimi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, Ankara'da bulunan bir devlet üniversitesinin okul öncesi öğretmenliği lisans programında yeralan iki farklı dersin içeriği, dış mekan oyunlarıyla ilgili teorik bilgi ve uygulamayı kapsayacak şekilde yeniden düzenlenmiştir. Ç...
Türkçe tekdilli ve Türkçe-Almanca iki dillilerin Türkçe Devrik Tümce Yapısı Kullanımı
Sağın Şimşek, Sultan Çiğdem(2014-12-31)
Türkçe’nin göçmen dil olarak konuşulduğu Almanya’da yapılan dilbilimsel araştırmalar, Türkçe’nin içinde bulunduğu iki dilli ortamlardan etkilendiğini ve değişime uğradığını savunmaktadır. Bu düşünce doğrultusunda, bu çalışmanın genel amacı Türkçenin Türkiye’de yaşayan tekdilli çocuklar ile Almanya’da yaşayan Türkçe-Almanca ikidilli çocuklar tarafından nasıl kullanıldığını araştırmaktır. Bu çerçevede çalışmanın esas odak noktası Türkçe devrik tümcelerde kullanılan eylem sonu sözcüklerin Türkçe tekdilli ve Tü...
İçeriği Teknoloji İle Zenginleştirilmiş Oyuna Dayalı (itod) Mobil Öğrenme Uygulamaları.
Kaplan, Göknur; Caner, Sonay; Doğan, Sibel(2014-12-31)
Bu proje, 2-7 yaş arasındaki çocuklara yönelik, aile içi ve okulöncesi eğitim ve öğretimde kullanılabilecek, içeriği anadilde olan ve teknolojiyle zenginleştirilmiş eğitsel mobil uygulamalar geliştirmeyi hedeflemektedir. Projenin hedef kitlesi öncelikle bu yaş grubundaki öğrenciler ve bu öğrencilerin ebeveynleri olmakla birlikte okulöncesi öğretim kurumlarında görevli öğretmenlerin de uygulama ve değerlendirme aşamalarında sürece dahil olmaları öngörülmektedir. Proje bu kapsamda iki aşamalı olarak düşünülm...
Citation Formats
E. Şahin and G. Teksöz, “Sürdürülebilir Gıda Tüketimi için Okul Öncesi Öğretmen Adaylarına bir Bakış,” 2016. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59783.