Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Türkiye'deki Eğitim Politikalarını Anlamlandırmak: Son Değişiklikler Neyi Değiştiriyor?Kim Ne Söylüyor?
Date
2015-12-31
Author
Alpan, Başak Zeynep
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
287
views
0
downloads
Cite This
Bu proje, Türkiye’de yakın zamanda ilköğretim alanında yapılan hukuki değişikliklerin eğitimde ve toplumda yarattığı etkileri değerlendirmeyi hedefliyor. 1980’lerin sonlarından başlayarak küreselleşme kavramı, Türkiye’nin de içinde bulunduğu birçok coğrafyada eğitim politikalarını etkiledi. Küreselleşme sürecinin hızlı yayılması ve neo-liberal dönüşüm, okul finansmanı, eğitim sektöründe çalışanların hakları, müfredat geliştirilmesi, özelleştirme ve okul ve çevre ilişkileri gibi birçok alanda kökten değişimi beraberinde getirdi. Benzer şekilde, eğitim politikası sözlüğü, ‘verimlilik’, ‘performans’ ve ‘insani sermaye’ gibi moda sözcüklerle tanıştı ve hükümet ve iş çevreleri, okulların küresel ekonominin gereklerini yerine getirmesi gerektiğinden bahsetmeye başladılar. Birleşmiş Milletler, OECD ve Dünya Bankası gibi uluslarası örgütler tarafından özendirilen küresel eğitim gündemi, insani sermaye, ekonomik kalkınma ve çokkültürlülük üzerine söylemleri kullanarak, akademisyenler, bürokratlar ve sivil toplum örgütleri arasında eğitim politikalarının nasıl olması gerektiğine dair yoğun tartışma yarattı. Yukarıdaki soruya tartışmalı bir cevap yakın zamanda Türkiye Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’den geldi: ‘Çocuklarımızın küresel dünyada ayakta kalmaları ve toplumun ve piyasanın ihtiyaç duyduğu bilgi ve yeteneğe sahip olmaları için yeni bir yasal düzenleme şart’. Bu bağlamda, Türkiye’deki ilköğretimin kapsamlı değişimini getiren -gerçekleşen ya da önerilen- hukuki düzenlemelerin (
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
,
Siyaset Bilimi
,
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/61920
Collections
Department of Political Science and Public Administration, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Türkiye’de Sınıfın Yaşanan Kültürel Kodları
Topal Yılmaz, Aylin; Avcı, Özgür(2017-12-31)
Bu araştırma projesi ilişkisel bir sınıf yaklaşımın daha açıklayıcı olacağı, özellikle toplumsal ve kültürel bir değişimin yaşandığı dönemlerde bu tür dinamik analizlerin önemli olduğu savını öne sürüyor. Türkiye’de sınıf kültürünün bir topolojisi çıkarmayı ve bu yapıyı Almanya, Brezilya ve Hindistan’da eşzamanlı olarak yapılması planlanan çalışmalarla karşılaştırmayı amaçlıyor.Bu araştırmada Bourdieu’nun geliştirdiği habitus kavramından yola çıkılarak yapılandırılacak olan görüşme formu kullanılarak kapsam...
Türkçe tekdilli ve Türkçe-Almanca iki dillilerin Türkçe Devrik Tümce Yapısı Kullanımı
Sağın Şimşek, Sultan Çiğdem(2014-12-31)
Türkçe’nin göçmen dil olarak konuşulduğu Almanya’da yapılan dilbilimsel araştırmalar, Türkçe’nin içinde bulunduğu iki dilli ortamlardan etkilendiğini ve değişime uğradığını savunmaktadır. Bu düşünce doğrultusunda, bu çalışmanın genel amacı Türkçenin Türkiye’de yaşayan tekdilli çocuklar ile Almanya’da yaşayan Türkçe-Almanca ikidilli çocuklar tarafından nasıl kullanıldığını araştırmaktır. Bu çerçevede çalışmanın esas odak noktası Türkçe devrik tümcelerde kullanılan eylem sonu sözcüklerin Türkçe tekdilli ve Tü...
Türkiye Ekonomisinde Cinsiyete Bağlı Mesleksel Katmanlaşmanın Neden Olduğu Eşetsizliğin Boyutu,sonuçları Ve Politika Önerileri.
Erdil, Erkan(2013-12-31)
Çalışmanın temel amacı Türkiye ekonomisinde cinsiyetler arası eşitsizliğin mesleksel katmanlaşma üzerinden incelenmesidir. Buna dayanark inceleme üç ana bölümden oluşcaktır. İlk bölüm, cinsiyete bağlı mesleki katmanlaşma (CBMK) yazını üzerinden konuyu tartışacaktır. Ortodoks/heteredoks, arz yönlü/talep yönlü, ekonomik/sosyolojik görüşlerden oluşan teorik yazın ile farklı CBMK indekslerden oluşan amprik yaın bu bölümde sunulcaktır. İkinci bölüm, 2002- 2010 verileri ile Türkiye ekonomisinde CBMKnın boyutunu...
Türkiye'de Bölgeler Arası Sektörel İstihdam Farklarının Mekânsal Analizi
Öcal, Nadir; Akçagün, Pelin(2015-12-31)
Bu projenin amacı Türkiye’de sektörel istihdam oranlarının bölgesel yakınsamasını analiz etmektir. Bu çerçevede, sektörel bölgesel istihdamın mekânsal analizi yapılacak ve üç ana sektörün (imalat, tarım ve hizmet) istihdam oranları arasındaki beta yakınsaması incelenecektir. Sektörel istihdamın yakınsamaya konu edilmesinin temelinde emek ve sermaye hareketliliği iktisadi varsayımı yatmaktadır. Buna göre, faktör hareketliliğinin yüksek olması durumunda sermaye ve emeğin mekânsal bir denge kurulana kadar hare...
SOSYAL BİLİM DOKTORA ÖĞRENCİLERİNİN ULUSLARARASI YAYIN KALİTESİ VE SAYISININ ARTIRILMASI İÇİN GERİ BİLDİRİM MEKANİZMALARI VE İŞBİRLİKÇİ YAZIM
Can, Gülfidan(2015-12-31)
Bu çalışmanın başlıca amacı Sosyal Bilim Doktora öğrencilerinin uluslararası SSCI indeksinde taranan dergilerde yayın konusunda karşılaştıkları ortak problemleri analiz ederek, bu problemler için destek mekanizmalarının sunduğu geri-bildirim etkinliğini
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
B. Z. Alpan, “Türkiye’deki Eğitim Politikalarını Anlamlandırmak: Son Değişiklikler Neyi Değiştiriyor?Kim Ne Söylüyor?,” 2015. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61920.