Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Sınıf yönetimi derslerinde kullanılmak üzere görsel materyal geliştirme projesi.
Date
2014-12-31
Author
Gökalp, Gökçe
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
228
views
0
downloads
Cite This
Bu projenin amacı, sınıf yönetimi derslerinin daha etkili olması için Türkiye’deki sınıf ortamlarında çekimler yaparak, sınıf yönetimi derslerinde kullanılabilecek ders materyalleri (videolar) geliştirmektir. Bu kapsamda sınıf yönetimi dersinde öğretilen kuramlar göz önünde bulundurularak Ankara’nın değişik semtlerindeki beş okulda öğretmenler ders işlerken çekimler yapılacak, daha sonra bu çekimler araştırmacı ve çekim ekibi tarafından yine sınıf yönetimi derslerinde öğretilen konular göz önünde bulundurularak incelenip gerektiği şekilde düzenlenecektir. Bu işlemlerin sonunda gerçek sınıflarda kullanılan sınıf yönetimi stratejilerini içeren 5-10 dakikalık videolar geliştirilerek bir veri tabanı oluşturulacaktır. Sinif yonetimi derslerinde bu videolar uzerinde öğrencilerle birlikte eleştirel analizler yapılarak onların gördükleri uygulamaları içselleştirmeleri beklenmektedir.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/61940
Collections
Department of Educational Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Sınıf İçindeki İletişimin Eğitimde Fırsat Eşitsizliği Yaratmadaki Rolü: Sosyal Bilgiler Derslerinin Konuşma Çözümleme Çalışması
Engin Demir, Cennet; Mercan, Pinar(2016-12-31)
B çalışmada sosyal bilgiler derslerinde cinsiyete ve sosyo-ekomomik ve sosyo-kültürel statüye dayalı iletişim örüntüleri olup olmadığını ortaya çıkarmak ve sınıf içi iletişim örüntülerinin fırsat eşitsizliği yaratmadaki rolünü incelemek amaçlanmaktadır.
okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin “beden eğitimi ve oyunlar dersi” sonrası fiziksel aktivite ve hareket gelişimi algıları
Hürmeriç Altunsöz, Irmak(2013-12-31)
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin “beden eğitimi ve oyunlar dersi” sonrası fiziksel aktivite ve hareket gelişimi algıları’nın değerlendirilmesidir. Bu araştırmanın örneklemini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği 2. sınıfında okuyan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin fiziksel aktivite ve motor gelişim algıları 2. Yarı yıl başında bir anket aracılığı ile ölçülecek ve Beden Eğitimi ve Oyunlar dersini aldıktan sonra 2. Yarı yılın sonunda yeniden öğrenci...
Okul öncesi çocuklarının çevre-insan ilişkisi üzerine algıları: Boylamsal takip çalışması
Olgan, Refika(2015-12-31)
Bu çalışma kapsamında, 2012 Güz döneminde 60-66 aylık okul öncesi dönem çocuklarına (N=18) uygulanan sürdürülebilir kalkınma için eğitim programının onların insan-çevre ilişkisi ile ilgili algılarına uygulamayı takip eden sene sonunda etkisinin hangi ölçüde devam ettiğini ortaya koymak amacıyla boylamsal takip çalışması yapılacaktır. Önerilen bu çalışma daha önce 2012 Güz döneminde tamamlanan eğitim programına katılan çocukları kapsayacak ve katılımcıların insan-çevre ilişkisine yönelik algılarını ortaya ko...
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Dış Mekân Oyunlarına Yönelik İnanışlarının İncelenmesi
Erden, Feyza; Yalçın, Fatma(2017-12-31)
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenliği lisans programında yeralan ve içeriğinde dış mekan oyunları ile ilgili teorik ve pratik bilgi ve becerileri içeren dersleri alan öğretmen adaylarının dış mekan oyunlarına ilişkin inanışlarındaki değişimi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, Ankara'da bulunan bir devlet üniversitesinin okul öncesi öğretmenliği lisans programında yeralan iki farklı dersin içeriği, dış mekan oyunlarıyla ilgili teorik bilgi ve uygulamayı kapsayacak şekilde yeniden düzenlenmiştir. Ç...
Okuma ve Soru Yanıtlama Sürecinde Oluşan Düşünme Süreçleri ve Beyin Aktivasyonları Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Disiplinler Arası bir Çalışma
Cedden, Gülay; Yağcıoğlu, Süha; Eken, Aykut; Çakar, Tuna(2015-12-31)
Bu projenin amacı, okuduğunu anlama kapsamında öğrencilere verilen doğrudan çıkarım ve üst düzey becerileri ölçen açık uçlu ve çoktan seçmeli soruların beyin faaliyetlerini nasıl değiştirdiği incelemektir. Bu anlamda okuduğunu anlamaya yönelik metinlere dayanan ve metin içinde doğrudan verilen bilgilerin ayırt edilmesi ile kapalı anlamların ayırt edilmesine yönelik hazırlanan çoktan seçmeli ve yanıtı sınırlandırılmış açık uçlu sorular uyarıcı olarak kullanılacak, deneysel desende beyin faaliyetleri EEG yö...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
G. Gökalp, “Sınıf yönetimi derslerinde kullanılmak üzere görsel materyal geliştirme projesi.,” 2014. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61940.