Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
“Alle”deki Ağaç ve Heykeller için Etkileşimli Plaka Sistemi Tasarlanması
Date
2016-12-31
Author
Akman, Sila
Baş Bütüner, Funda
Yoncacı Arslan, Pelin
Barlas, Mehmet Adnan
Sargın, Güven Arif
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
335
views
0
downloads
Cite This
Kültürel peyzaj alanı olarak ODTÜ Kampüsü insan ve doğanın biraradalığı açısından oldukça özel bir ortam sunmaktadır. 1961 yılında Altuğ - Behruz Çinici’nin kazanmış olduğu yarışmayla şekillenmeye başlayan Kampüs peyzajı, referanssız bir bozkır yüzeyinde öncelikle yapılar ve yapısal peyzajla oluşan ve zaman içinde bitkilerle ve insanlarla bir arada gelişen, şekillenen ve var olan bir peyzaj mekânıdır. Sosyal, biçimsel ve ekolojik peyzaj / ortamlar arasındaki bu birliktelik ve etkileşim ODTÜ Kampüsü’nü korunması gereken bir peyzaj alanı yapmaktadır. Koruma için kampüs peyzajının sosyal, fiziksel ve estetik sürdürülebilirliğini sağlamak oldukça önemlidir. Böylesi bir sürdürülebilirlik için de, “alle” peyzajına karakterini veren mevcut elemanları görünür, bilinir, takip edilebilir kılmak ve mekânı kullananlarla elemanlar arasındaki diyaloğu arttırmak gereklidir. Bu noktada, bu araştırma, üniversitenin kuruluşunun 60. yılında, kampüsün esas mekânı olarak adlandırılabilecek allenin şiirsel peyzajını oluşturan 2 önemli mekânsal eleman -ağaçlar ve heykeller- üzerinden etkileşimli bir plaka ve bilgi sistemi oluşturmayı amaçlamaktadır. Akıllı telefonlar üzerinden çalışacak olan bu sistemde, öğrenci/ziyaretçi/kullanıcı her eleman için tasarlanmış dijital etiketli plakalarla bilgi sistemine ve seçilen elemanla ilgili farklı nitelikte bilgilere ulaşabilecektir. Bahsi gecen bilgi paketi, proje kapsamında hazırlanacak olan veritabanında depolanacak ve yine hazırlanacak olan web sitesi ile de uzaktan erişime de olanak sağlayacaktır. Proje kapsamında plakaların tasarımı gerçekleştirilecek ve örnek bir plaka üretilecektir.
Subject Keywords
Mimarlık
URI
https://hdl.handle.net/11511/62038
Collections
Department of Architecture, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Mimarlık Bölümünün Eğitim Ve Araştırma Etkinliklerine İnternet Üzerinden Erişim Ve Sorgulama İmkanı Veren Veri Tabanının Oluşturulması.-Archweb Sitesinin İçerik Yönetim Sistemi Kullanılarak Yeniden Yapılandırılması.
Sargın, Güven Arif(2013-12-31)
Bu proje, ODTÜ Mimarlık Bölümü’nün son on yıl içerisinde yapmş olduğu tüm eğitim ve araştırma etkinliklerini içeren veri tabanının oluşturulması, bu veritabanına internet ortamından erişim ve sorgulama olanakları sağlayan web sitesi ve arama motorunun geliştirilmesi kapsamındaki çalışmaları içerir. Bu veritabanı, Mimarlık Bölümü’nün akademik kadrosunu, araştırma sahalarını, bu güne kadar yapılmış olan ve halen devam etmekte olan eğitim-öğretim, araştıma etkinliklerini tanımlayan ve tanıtan bir arşiv niteliğ...
SOYLULAŞTIRMA 2.0: MAHALLE DÖNÜŞÜMÜNDEKİ POLİTİKALAR VE UYGULAMALAR
Kayasü, Serap; Yetişkul Şenbil, Emine(2017)
Soylulaştırmaya karşılaştırmalı yaklaşımları ele alan bu projede dört Avrupa kentinde (Viyana, İstanbul, Arnhem, Zürih) uygulanan karşılaştırmalı analiz çerçevesi benimsenmektedir. Bu kapsamda projenin yaklaşımını daha önceki soylulaştırma çalışmalarından ayıran temel ele alış birleştirme kuramının kullanılmasını içermektedir. Çok katmanlı proje çerçevesi ölçümler, yorumlar ve uygulamalar olmak üzere üç farklı aşamayı içermektedir.
Ankara Çevresindeki Geleneksel Ahşap İskeletli Konutlarda Kullanılan Yapı Malzemelerinin Teknolojik Özellikleri: Kerpiç ve Sıvalar
Tavukçuoğlu, Ayşe; Saltık, Emine Nevin; Güney, Bilge Alp; Madani, Nigar; Erdil, Meltem(2013-12-31)
Bu araştırma kapsamında:•Ankara'nın Beypazarı ve Güdül ilçelerindeki geleneksel ahşap iskeletli ve yığma taş konut yapılarında kullanılan yerel yapı malzemelerinin performans ve uyumluluk özelliklerinin, •Bu konut yapılarının onarımında kullanılacak malzemelerin fiziksel, mekanik ve bileşim özellikleri ve hammadde niteliklerininbelirlenmesi amaçlanmıştır.Bu çalışmada, Ankara iline bağlı Beypazarı ve Güdül ilçeleri ve bu ilçelere bağlı köylerde geleneksel olarak inşa edilmiş konut yapılarından alınan dış ce...
Demiryolunun Peyzaj ve Kentsel Tasarım Unsuru Olarak Mekânsal Potansiyellerinin Tespiti: Sincan-Kayaş Banliyö Hattı
Çavdar Sert, Selin; Baş Bütüner, Funda; Güneri Söğüt, Gizem Deniz; Aral, Hacer Ela(2016-12-31)
Kente dair mekânsal stratejilerin araç ve hız odaklı yollarla belirlendiği ve gelecekte de bu yönde müdahalelerle şekilleneceği aşikar olan Ankara için, ulaşım altyapılarını sadece mühendislik konusu olmaktan çıkarıp, peyzaj ve kentsel tasarım unsuru olarak ortaya koymak, Ankara kentinin geleceğine dair önemli bir çerçeve olacaktır. Bu bağlamda, bu araştırma, kentin doğu-batı hattında önemli bir şehirci ulaşım çizgisi olan Kayaş-Sincan banliyö hattının kentsel mekân potansiyelini araştırmak, tespit etmek ve...
Mimarlık Eğitiminde Karma Gerçeklik Etkileşimi ve Ciddi Oyun Uygulaması
Sürer, Elif; Gürsel Dino, İpek(2018-12-31)
Bu projede, geleneksel ve dijital mimari yöntemleri arasındaki bilgi akışını etkin kılmak, bu iki farklı düzlemi birleştirmek ve mimarlık öğrencilerine etkin ve motive edici bir ders materyali sağlayabilmek amacıyla karma gerçeklik ve ciddi oyun uygulaması kullanılması planlanmaktadır. Microsoft HoloLens [4] kullanılarak yaratılacak karma gerçeklik ortamı ile iki öğrencinin aynı anda tek bir model üzerinde çalışabilmesi ve tasarımda işbirliği yapabilmesi mümkün olacaktır. Ayrıca, geleneksel yöntemler halen ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Akman, F. Baş Bütüner, P. Yoncacı Arslan, M. A. Barlas, and G. A. Sargın, ““Alle”deki Ağaç ve Heykeller için Etkileşimli Plaka Sistemi Tasarlanması,” 2016. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/62038.