Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Mimarlık Eğitiminde Karma Gerçeklik Etkileşimi ve Ciddi Oyun Uygulaması
Date
2018-12-31
Author
Sürer, Elif
Gürsel Dino, İpek
Ergün, Oğuzcan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
28
views
0
downloads
Bu projede, geleneksel ve dijital mimari yöntemleri arasındaki bilgi akışını etkin kılmak, bu iki farklı düzlemi birleştirmek ve mimarlık öğrencilerine etkin ve motive edici bir ders materyali sağlayabilmek amacıyla karma gerçeklik ve ciddi oyun uygulaması kullanılması planlanmaktadır. Microsoft HoloLens [4] kullanılarak yaratılacak karma gerçeklik ortamı ile iki öğrencinin aynı anda tek bir model üzerinde çalışabilmesi ve tasarımda işbirliği yapabilmesi mümkün olacaktır. Ayrıca, geleneksel yöntemler halen uygulanabilecek, gerçek dünyaya da erişimin karma gerçeklikte mümkün oluyor olması nedeniyle sanaldan gerçeğe, gelenekselden dijitale geçişlerin doğal bir arayüz ile yapılabilmesi mümkün olacaktır. Geleneksel yöntemlerin vidyo materyali olarak da sunulmasının planlandığı bu projede, birinci şahıs (first-person) vidyo çekimine olanak veren, hafif bir gözlük olarak tasarlandığı için vidyo çekimi sırasında kullanıcıların hareketini kısıtlamayan Snapchat Goggles kullanılacaktır [5]. Son olarak da Temel Tasarım dersinin bazı bölümleri senaryolaştırılacak ve bu senaryolar bir oyuna entegre edilecek ve böylelikle eğitimde pekiştirme sağlanabilmiş olacaktır.
Subject Keywords
Mimarlık
,
Çokluortam
URI
https://hdl.handle.net/11511/62144
Collections
Graduate School of Informatics, Project and Design