Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Eymir Gölü taşıma kapasitesi ve ziyaretçi yönetim modeli
Date
2017-12-31
Author
Gözlet, Mehmet Sedat
Khodkar, Ghazal
Özyurt Tarakcıoğlu, Gülizar
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
335
views
0
downloads
Cite This
Eymir Gölü Yönetim Planı kapsamında Faaliyet 2.1.1, Eymir Gölü ziyaretçi kapasitesinin belirlemek ve ziyaretçi planı yapmak olarak tanımlanmıştır. Yönetim Planı tarafından ortaya konan bu faaliyet, Eymir Gölü ve alanının taşıma kapasitesinin bütüncül (fiziksel, sosyal ve ekolojik boyutlar) olarak hesaplanmasını ve bu çalışma sonuçları kullanılarak kullanım-koruma dengesi çerçevesinde ziyaretçi yönetimi planlarının oluşturulmasını gerektirmektedir.
Subject Keywords
Kıyı ve Liman Mühendisliği
URI
https://hdl.handle.net/11511/62134
Collections
Department of Civil Engineering, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İzmir İç Körfezde yaşanan fırtına taşkınlarının araştırılması ve taşkınların önlenmesi için bir öneri: Durgun Dalga Havuzu modeli
Özyurt Tarakcıoğlu, Gülizar; Baykal, Cüneyt(2017-12-31)
Hızla gelişen kıyı kentleri plansız kentleşme ve geri kalan altyapıları ile özellikle doğal afetlere karşı daha kırılgan hale gelmektedirler. Bu kentler arasında yer alan İzmir, Ege Bölgesi’nin en önemli kenti konumundadır. Türkiye’de yaşayanlar arasında İzmir imgesi ile büyük ölçüde özdeşleşen Kordon, Alsancak ve Konak sahili boyunca uzanır. Doldurularak sürekli genişlemiş bir bölge olan Kordon, kıyı duvarları ile denizin yıkıcı etkisinden korunmaktadırlar. Ancak, son yıllarda Kordon civarında şiddetli fır...
Kıyılarda Yenilenebilir Enerji Kaynağı Olarak Osmotik Enerji: İlklim ve İnsan Etkisinin Türkiye’nin Potansiyeline Etkisi
Özyurt Tarakcıoğlu, Gülizar; Korkmaz, Ahmet Berkan (null; 2018-10-30)
Denizler ve kıyı alanları, gelişmekte olan yenilenebilir enerji kaynakları teknolojilerine ev sahipliği yapmaktadır. Deniz ve kıyılardaki bu potansiyelin bir başka değerlendirilme yöntemi ise osmotik enerjidir. Osmotik enerji üretimiise farklı iki konsantrasyona sahip su kaynaklarının özel yarı geçirgen membranlar ile ayrılarak, yoğun çözeltide artan su miktarının sahip olduğu potansiyel enerjinin türbinler aracılığıyla kinetik enerjiye dönüştürülmesiyle meydana gelmektedir. Bu özellik...
Düşey Yüzlü Dalgakıran Müzvarı Çevresindeki Oyulmanın Sayısal ve Fiziksel Modellenmesi
Baykal, Cüneyt(2018-12-31)
Bu proje kapsamına düşey yüzlü (keson tipi) dalgakıranların müzvar (kafa) kısımları çevresinde dalga etkisi altında deniz tabanındaki oyulma süreçleri dalga-yapı-deniz tabanı etkileşimleri özelinde sayısal ve fiziksel modelleme çalışmaları ile araştırılacaktır. Proje kapsamında yapılacak olan modelleme çalışmalarında kullanılacak düşey yüzlü dalgakıran yapısı herhangi bir oyulma koruması ve de taş dolgu yüksek zemin uygulaması yapılmamış tipte bir yapı olarak planlanmaktadır. Fiziksel model deneylerinde yap...
Batı Karadeniz Bölgesi’nde Deprem Kaynaklı Heyelan Riski Analizi
Gülerce, Zeynep(2015-12-31)
Gerçekleştirilmesi planlanan bu projenin hedefi, Batı Karadeniz Bölgesi’nde özellikle Kuzey Anadolu Fay Hattı (KAF) boyunca olacak depremlerden kaynaklanabilecek heyelan (toprak kayması) duyarlılığının belirlenmesi ve bölgenin deprem kaynaklı heyelan riski analizinin yapılmasıdır. Bölgenin topoğrafyası nedeniyle deprem kaynaklı heyelanların görülme olasılığı yüksektir, örneğin 1999 Düzce Depremi sırasında Kaynaşlı Viyadüğü heyelan sebebiyle ağır hasar görmüştür. Batı Karadeniz Bölgesi’nde gelecekteki sismik...
Burkulması Engellenmis Çelik Çaprazların Gelistirilmesi Ve Betonarme Binaların Depreme Karsı Güçlendirilmesinde Kullanımının Arastırılması
Özçelik, Ramazan; Binici, Barış; Topkaya, Cem(2016)
Bu çalısmada Burkulması Engellenmis Çelik Çaprazlar (BEÇÇ’ler) ve mevcut kusurlu betonarme yapıların BEÇÇ’ler ile güçlendirilmesi, deneysel ve sayısal olarak incelenmistir. Eleman bazında yapılan deneylerdeki BEÇÇ tasarımında Burkulmayı Engelleyen Mekanizma (BEM), izolasyon malzemesi ve kalınlığı incelenen ana parametrelerdir. BEM olarak uçları ek profil ve plaka ile güçlendirilen kutu profil+beton, sargılı ve sargısız beton, çok parçalı basınç çubuğu ve prekast paneller (PP’ler) incelenmistir. BEM’i kutu p...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
M. S. Gözlet, G. Khodkar, and G. Özyurt Tarakcıoğlu, “Eymir Gölü taşıma kapasitesi ve ziyaretçi yönetim modeli,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/62134.