Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Grafik Tasarım Ne İçindir
Date
2008-01-01
Author
Özgen Koçyıldırım, Dalsu
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
815
views
0
downloads
Cite This
Grafik tasarım iletişim kurmak içindir: seyirciler, izleyiciler, kullanıcılar, alıcılar, ziyaretçiler, katılımcılar, yoldan geçenler, tüketiciler, müşteriler ve aboneler. Ancak tasarımcıların tüm bu insanlarla ne derece temasa geçtikleri, çarpıcı şekilde değişkenlik göstermektedir. Bazıları kendileri için tasarım yapar. Bazıları başka tasarımcılar için tasarlar. Bazıları bir müşterinin anlayışına göre tasarlar. Bazıları ise çalışmanın hedef kitlesini bulur, bu kitlenin beğenilerini belirler ve hatta bazen tasarıma katkıda bulunmaları için bu kitlenin fikirlerini alır. Konuyu genel kavramlarla ele almaya başlayıp yanıtları ayrıntılarda bulan kitap, farklı alanlarda farklı konulara hizmet eden disiplinlerarası küresel bir dil olan grafik tasarımı bileşenlerine bölerek araştırıyor. Grafik Tasarım Ne İçindir?, amacı "alıcısına" en kapsamlı ve en iyi şekilde hizmet etmek olan tasarımcının, film jeneriklerinden bilgi tasarımına, televizyon yayın tasarımından müziğin görselleştirilmesine, yazı tasarımından kitap tasarımına, yazılım tasarımından reklam tasarımına ve daha fazlasına ulaşabileceği, uluslararası örnekleri ve temsilcileri görebileceği bir başvuru kitabıdır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/70248
Collections
Department of Industrial Design, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
Grafik ve simge tabanlı bilgisayar kullanıcı arabirimi
Çayırcı, Erdal; Neftçi, Sinan; Ünlü, Tayfun(1995-03-01)
Kalem tabanlı ve duyarlıklı ekran özelliğine sahip taşınabilir bilgisayar ortamlarında etkin, kullanıcı ile program arasındaki iletişimi grafik bir yapıda gerçekleştirmeye yönelik, genellikle 2-boyutlu tüm uygulamalarda, öncellikle ise harita ve benzeri kavramların programatik bir yapıda girilmesi ve kullanılması amaçlarına yönelik bir biçimde gerçekleştirilen yazılım ve algoritmalar tanıtılmaktadır.
Investigating the Feasibility of Digitally Created Industrial Design Sketchbooks
Şener Pedgley, Bahar (2014-01-01)
Endüstri ürünleri tasarımcıları ve öğrencileri tasarım fikirlerini oluşturmak, belgelemek, aynı zamanda bu fikirleri başkalarıyla paylaşabilmek için eskiz defteri kullanırlar. Son yıllarda, tasarım süreci giderek sayısal ortamda gerçekleştirilmeye başladı, öyle ki, kağıt-temelli eskiz defterleri tasarım etkinliğini tatmin edici düzeyde belgelemek için yetersiz kalmaya başladı. Bu makale, fiziksel olarak kağıt üstünde oluşturulan endüstriyel tasarım eskiz defterlerinin sayısal olarak hazırlanmasına geçişin e...
Mimari tasarım yönetiminde kullanılabilecek "süreç yönetim modelleri"
Duran, Özge Selen; Tanyer, Ali Murat (null; 2014-11-06)
Mimari tasarım pratiği, işverenlerin taleplerindeki değişiklikler, gelişen teknoloji ve proje sürecinde gittikçe artan farklı katılımcıların projeye katkı gerekliliği (danışmanlar, uzmanlar, ...vb) gibi sebepler ile meslek olarak bir değişime uğramış ve multi-disipliner bir süreç olarak yeni ve ileri düzey tasarım metodolojileri ve proje üretim / dağıtım formatları ihtiyacı ile yüz yüze kalmıştır. Farklı mekan ve zaman dilimlerinde yer alan uzman(lık)ların da proje ekibi ve süreci içerisine dahil...
Türkiye'de Basılı Efemera Çalışmalarının Kurumsallaşması
Gürsel, Bahar; Şans Yıldırım, Ömür(2018-12-31)
Broşürler, el ilanları, kartpostallar, kullanım kılavuzları, posterler, tiyatro programları, davetiyeler, kartvizitler ve müzik notaları gibi gelip geçici belgeler "basılı efemera" olarak adlandırılmaktadır. Kelime manası "bir günden fazla dayanmayan" olan ve Türkçe'de genellikle "ıvır zıvır" olarak tanımlanan efemera ve tarihiyle ilgili, özellikle Anglo-Amerikan üniversite ve araştırma kurumlarında, uzun yıllardır sistemli ve bilimsel bir şekilde çalışma ve eğitimler yapılmaktadır. Ülkemizde ise, çok sayıd...
Elektronik Öğrenme Tasarım İlkelerinin EEG Verileri ile Doğrulanması: Deneysel Çalışma
Yıldırım, İbrahim Soner; Özkurt, Tolga Esat(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı çoklu ortam, bitişiklik, kanal, fazlalık, tutarlılık ve kişileştirme ilkeleri kullanılarak üniveriste lisans düzeyindeki Fizik dersine yönelik tasarlanan elektronik öğrenme materyallerinin etkilliğinin EEG verileri vasıtasıyla dikkat, ilgilenme, ilgi, heyecan duyma, alaka, rahatlama ve gerilim düzeyleri üzerinden doğrulamaktır. Deneysel araştırma deseninin kullanılacağı çalışmada, her bir tasarım ilkesi için deney ve kontrol gruplarında bulunan toplam 30 öğrenciden EEG cihazı ile verile...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
D. Özgen Koçyıldırım,
Grafik Tasarım Ne İçindir
. 2008.