Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Öğretmen Sorularının Yapısı İle Öğrencilerin Bilişsel Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Date
2016-09-30
Author
Özkan, Gülşah
Öztekin, Ceren
Günel, Murat
Yılmaz Tüzün, Özgül,
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
220
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmada Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımının uygulandığı sınıftaki öğretmen sorularının yapısı (kapalı uçlu ve üst bilişsel soru tipleri) ile ünite sonunda öğrencilerin öğrenme ama çlı yazma aktivitesinde sergiledikleri bilişsel beceriler (gözlemler, ölçümler, karşılaştırmalar, analojiler, açıklamalar, iddialar, neden - sonuç ilişkileri, tümevarımlar, tümdengelimler, deneysel tasarımlar ve argümantasyon) arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışma, Ankara ilinde gerçekleşen ATBÖ yaklaşımının merkeze alındığı boylamsal mesleki gelişim programına katılan bir öğretmen ve 24 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma “Elektriğin İletimi” ünitesinde uygulanmıştır. Araştırmada öğretmen soruları, uygulam anın video kaydı alınması ve transkript edilmesi ile incelenmiştir. Öğretmen soru yapıları ise Grasser and Person’s (1994) tarafından geliştirilen Hmelo - Silver'in (2003) revize ettiği taksonomi ile incelenmiştir. Ünite sonunda öğrencilerden elektrik konusu ile ilgili öğrenme amaçlı yazma aktivitesi olarak mektup yazmaları istenmiştir. Öğrenci yazmaları Grimberg ve Hand (2009) tarafından geliştirilen ve metin analizi (text analysis) adı verilen bir araç ile analiz edilmiştir. Yapılan yüzeysel analiz öğretmenlerin soru yapısının sınıf söylemini değiştirdiğini göstermekle birlikte analiz devam etmektedir.
Subject Keywords
Öğrenme amaçlı yazma
,
Soru yapısı
,
Bilişsel beceriler
,
Atbö
,
Elektrik
URI
https://hdl.handle.net/11511/71569
https://www.academia.edu/28891998/Ecevit_T_Yalaki_Y_ve_K%C4%B1ng%C4%B1r_S_2016_Eyl%C3%BCl_S%C4%B1n%C4%B1f_%C3%B6%C4%9Fretmeni_adaylar%C4%B1n%C4%B1n_bilimin_do%C4%9Fas%C4%B1_ve_%C3%B6%C4%9Fretimi_ile_ilgili_g%C3%B6r%C3%BC%C5%9Flerinin_geli%C5%9Ftirilmesi_XII_Ulusal_Fen_Bilimleri_ve_Matematik_E%C4%9Fitimi_Kongresi_Karadeniz_Teknik_%C3%9Cniversitesi_Trabzon
Conference Name
12. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi (28 - 30 September 2016 )
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Teachers' perceptions of constraints on improving student thinking in high schools
Akan (Özkan), Şule; Yıldırım, Ali; Department of Educational Sciences (2003)
The aim of this study is to investigate teachers' perceptions of constraints on improving student thinking skills in schools, and to find out whether there are differences in teachers' perceptions of constraints in terms of subject area, educational background, teaching experience, gender, geographical area, and school location. A survey design was used in this study. The questionnaire used in the study was developed by making use of the related literature, and it was administered to 522 teachers working in...
Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Yazılı Anlatımlarının Değerlendirilmesi
Ulusoy, Mustafa; Altun, Dilek (null; 2017-12-30)
Bu araştırmanın çalışma grubunu Ankara'da bulunan bir üniversitenin Pedagojik Formasyon kursunda öğrenim gören ve 2016 sonbahar döneminde gönüllü olarak araştırmaya katılan 70 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarından "Eğitim Bilimine Giriş" dersindeki notlarını özet, sorular, tepkiler vb. başlıklar altında yazmaları istenmiştir. On dört haftalık süreç boyunca 900 yansıtıcı günlük yazılmış ve içerdikleri düşüncenin kalitesini belirlemek için analiz edilerek sınıflandırılmışlardır. Yans...
Finansal, Ekonomik ve Çevresel Süreçlere Ait Atlamalı Stokastik Hibrit Sistemler: Tanımlama, Optimizasyon ve Optimal Kontrol
Weber, Gerhard Wilhelm; Aydin, Nadi Serhan; Savku, Emel; Özmen, Ayşe; Karimov, Azar; Köksal, Ece; Öz, Hacer(2015-12-31)
Geçtiğimiz yıllarda yürütülen araştırma projesi bilimsel anlamda genişletilerek ve derinleştirilerek ekonomi, finans, sigorta sektörü, çevre koruma ve sürdürülebilir kalkınma alanlarında kullanılması öngörülen Atlamalı Stokastik Türevsel Denklemlerin (SHSJs) tanımlanması ve optimal kontrolüne yönelik bütünleşmiş bir bilimsel yaklaşım uygulanacaktır.Markov değiştirmeli ve daha ileri düzey yapıya sahip SHSJs’ler ile ilgili çalışmalar yürütülecek olup, aşağıda belirtilen başlıklar projenin özel ilgi alanına gi...
The Relationship between parent-child characteristics and child outcomes: mediator role of emotion-related socialization behaviors
Gölcük, Merve; Kazak Berument, Sibel; Department of Psychology (2020)
The purpose of the current study was to investigate the mediator role of emotion-related socialization behaviors (supportive and non-supportive reactions) in the relationships between child temperamental characteristics (anger/frustration and perceptual sensitivity), maternal personality traits (Agreeableness and Openness-to- experience), maternal autonomous-related self-construal and the child outcomes of emotion regulation and theory of mind. In addition, the study aimed to examine the cross-lagged relati...
Teachers' perceptions of self-initiated professional development: a case study on Başkent University English languge teachers
Karaaslan, A. Dilşad; Yıldırım, Ali; Department of Educational Sciences (2003)
The purpose of this study was to investigate perceptions of self-initiated professional development of English language teachers at English Language School of Başkent University. Within this framework, teachers̕ attitudes towards their professional development, their perceptions of major professional development activities, and the factors that hinder change and growth in teachers were investigated. The data collection instrument used was a questionnaire administered to 110 English language teachers at Başk...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
G. Özkan, C. Öztekin, M. Günel, and Ö. Yılmaz Tüzün, “Öğretmen Sorularının Yapısı İle Öğrencilerin Bilişsel Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi,” presented at the 12. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi (28 - 30 September 2016 ), Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, Türkiye, 2016, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/71569.