Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Türev konusunda uygulanan matematiksel modelleme yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve öz-düzenleme becerilerine etkisi
Date
2010-01-01
Author
Özturan Sağırlı, Meryem
Kırmacı, Uğur Selamet
Bulut, Safure
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
356
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı orta öğretim öğrencilerinin akademik başarısına matematiksel modelleme yöntemi ile öğretimi yapılan türev konusunun etkisinin incelenmesi olup, yarı-deneysel yöntem kullanılmıştır. Bu amaçla araştırmacılar tarafından iki adet başarı testi geliştirilmiş olup bu testler Doğu Anadolu Bölgesinin orta ölçekli bir ilinde yer alan Fen Lisesi’ nde on ikinci sınıfta öğrenim gören iki şubedeki toplam 37 öğrenciye ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin akademik başarıları açısından anlamlı fark olup olmadığını tespit etmek için Mann-Whitney U Testi kullanılmış ve veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, matematiksel modelleme yöntemi ile öğrenim alan öğrencilerin akademik başarısının arttığını göstermiştir.
Subject Keywords
Matematiksel model
,
Matematiksel modelleme
,
Gerçek hayat problemleri
URI
https://hdl.handle.net/11511/72070
https://dergipark.org.tr/en/pub/erzifbed/issue/6021/80652
Journal
EÜFBED-Fen Bilimler Enstitüsü Dergisi
Collections
Department of Secondary Science and Mathematics Education, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Kıkırdak Doku Mühendisliğine Yönelik Kontrollü Büyüme Faktör Salım Sistemi İçeren İskele Tasarımı
Tezcaner, Ayşen; Keskin, Dilek; Bat, Erhan(2018-12-31)
Bu projenin amacı kıkırdak doku rejenerasyonu için bFGF ve TGF-β1 yüklü polimerik nanoküreler ve ATDC5 hücreleri içeren dimetakrilat polietilen glikol (PEG)/fibroin hidrojel temelli kıkırdaksı doku konstrüktü hazırlamaktır. Büyüme faktörleri poli(laktik asit-ko-glikolik) asit nanokürelerin içine hapsedilme aşamasında biyolojik aktivitelerini kaybetmelerinin engellenmesi ve nanokürelerden salım kinetiklerin kontrol edilmesi için farklı moleküler ağırlıklara (Mw) sahip poli (2-etil-2-oksazolin) (PEtOx) ile b...
Endüstri 4.0 için süreç modelleme tabanlı karar destek sistemi
Koçyiğit, Altan; Şener, Umut; Kayabay, Kerem; Eren, Pekin Erhan; Gökalp, Mert Onuralp; Topcu, Aybüke Kübra(2018-12-31)
Endüstri 4.0 kapsamında akıllı üretim sistemlerinde karar destek amacıyla kullanılmak üzere iş süreci modellerini girdi olarak alıp otomatik olarak eniyileme veya makina öğrenimi problemi oluşturmak üzere bir yaklaşım önerilecektir. Bu yaklaşımı desteklemek üzere yöntem ve araçlar geliştirilecektir. Geçerleme amacıyla, geliştirilen yaklaşım, yöntem ve araçlar seçilen bir kuruluşta modellenen süreçler üzerinde uygulanacaktır.
An investigation of elementary gifted students’ modeling competencies through engineering-based model eliciting activities
Karataş Aydın, Firdevs İclal; Işıksal Bostan, Mine; Department of Elementary Education (2022-9)
The aim of this study is to investigate the cognitive modeling competencies of elementary gifted students when they are engaged in engineering-based model eliciting activities. In this study, the case study method was employed. Participants of the study are 19 elementary gifted students between the ages of 9 and 12 who attend at the Science and Art Center in Ankara. Purposive sampling method was used to determine the participants. Six groups received three engineering-based model eliciting activities develo...
"Schwarzschild-de Sitter" uzay-zamanında Rölativistik Burgers denklem modelinin sonlu hacim yöntemleriyle teorik ve nümerik olarak incelenmesi
Okutmuştur, Baver(2016-12-31)
Bu proje, yakın zamanda yapılmış çalışmaların geometri (uzay-zaman ve metrik) değiştirilerek benzer bulgular elde edilmesi, uygulanan tekniklerin genellenebilir olmasının sorgulanması ve bulunacak modelin özgün özeliklerinin incelenip ortaya çıkarılması fikirlerini amaçlamaktadır. Tüm bunların teorik ve nümerik olarak yapılması öngörülmektedir. Bunun için öncelikle “Schwarzschild-de Sitter” uzay-zamanında rölativistik Euler sistemlerinin yazılabilmesi gerekmektedir. Söz konusu Euler sis...
Towards the non-ergodic ground motion models of Turkey: Assessment of systematic site, source and path effects
Önder, Fatih Mehmet; Gülerce, Zeynep; Özacar, Atilla Arda; Department of Civil Engineering (2022-8)
Ground Motion Models (GMMs) and their standard deviations (σ) are the most significant contributors of the median ground motions and their variability that are estimated in Probabilistic Seismic Hazard Analysis (PSHA). Most of the GMMs used in the current practice were derived from the datasets that include recordings from multiple sites attenuating from different seismic sources; therefore, the standard deviation of these GMMs includes the spatial and temporal variability of ground motions based on the erg...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
M. Özturan Sağırlı, U. S. Kırmacı, and S. Bulut, “Türev konusunda uygulanan matematiksel modelleme yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve öz-düzenleme becerilerine etkisi,”
EÜFBED-Fen Bilimler Enstitüsü Dergisi
, pp. 221–247, 2010, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/72070.