Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk KonusundaKavram Yanılgılarının Belirlenmesi

2015-09-12
Demirci, Sinem
Şen, Mehmet

Suggestions

Pre-service Science Teachers' Approaches to Classroom Assessment
Çayır, Ayşenur; Sungur, Semra; Department of Science Education (2022-9-2)
The main focus of this study to examine Turkish pre-service science teachers’ approaches to classroom assessment, their conceptions of assessment, and the link between their apporaches to and conception of assessment. For the purpose of the study, a mixed method research design was used. In quantitative part, 676 pre-service science teachers, who enrolled 12 universities in six regions of Turkey, participated. The adapted version of Approaches to Classroom Assessment Inventory was administered to participan...
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sezgiye Ters Fizik Problemleri ve Bilimsel Tartışma (Argümantasyon) Kavramlarına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi
Çetin, Ali; Aydın Şengüleç, Özlem; Özdemir, Ömer Faruk; Azar, Ali (2017-09-16)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genetik Okuryazarlık Düzeylerinin Ve Genetik Okuryazarlılığa Yönelik Tutumlarının Saptanması.
Öztekin, Ceren(2012-12-31)
Genetik okuryazarlık kavramı dünyada ve ülkemizde yeni gelişen bir çalışma alanıdır ve dolayısıyla bu alanda yapılan çalışma sayısı azdır (Acra, 2006; Bowling, 2007; Bowling ve ark., 2008 ve Moskalik, 2007). Aynı şekilde ülkemizde de genetik okuryazarlık üzerine yapılan çok az sayıda çalışma bulunmaktadır (Cebesoy ve Tekkaya, 2011, 2012). Bu çalışmada öngörülen genetik okuryazarlık ölçme envanteri ve genetik okuryazarlığa yönelik tutum ölçeğinin geliştirildiği ve kullanıldığı bu denli kapsamlı bir çalışma i...
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Dostu Davranışlarının Değer-İnanç-Norm Teorisine Göre Açıklanması: İklim Değişikliği Örneği
Öztekin, Ceren(2013-12-31)
Sürdürülebilir bir gelecek doğal kaynakların korunması ve tüketilmeden kullanılmasını gerektirmektedir. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde nüfus artışı, ormanların yok edilmesi ve kentleşme gibi birçok problemlerden dolayı doğa tahrip edilmekte, doğal kaynaklar büyük bir hızla tüketilmektedir. Mevcut yaşam kalitesinin yükseltilmesi ve gelecek kuşakların da en az bizim kadar kaliteli yaşayabilmelerine olanak yaratılması için insan-çevre etkileşiminin gözden geçirilmesi gerekmektedir. Bu etkileşimin en ön...
Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Öğretmenleri Ve İlköğretim Öğrencilerinin Yer Bilimleri Konusundaki Kavramsal Bilgilerinin Ve Tutumlarının Ölçülmesi Ve Ontolojik Açıdan Değerlendirilmesi.
Ertepınar, Hamide(2011-12-31)
Bu çalışmanın amacı üç boyutludur. Birinci aşamada ilköğretim öğrencilerinin yer bilimleri konusundaki kavramsal bilgileri, ikinci aşamada ilköğretim fen bilgisi öğretmenlerinin yer bilimleri konusundaki kavramsal bilgileri, yer bilimlerinin öğretilmesine yönelik görüşleri ve ontolojik düzeyleri ölçülecektir. Üçüncü aşamada fen bilgisi öğretmen adaylarının jeoloji dersini almadan önce ve aldıktan sonraki kavramsal değişimleri araştırılacak ve ontolojik düzeyleri seçilen bir grup ile araştırılacaktır. Birçok...
Citation Formats
S. Demirci and M. Şen, “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk KonusundaKavram Yanılgılarının Belirlenmesi,” 2015, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://ufek.metu.edu.tr/kitaplar/ufek2015_ozetler.pdf.