Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Satış Tutundurma Faaliyetlerinin Tüketicilerin Marka Tercihlerine Etkileri ve Bir Uygulama
Date
2017-01-01
Author
Uçar, Burcu
Gökalp Yavuz, Fulya
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
207
views
0
downloads
Cite This
Küreselleşen dünyada cep telefonu sektöründe hızlı gelişmeler yaşanırken, cep telefonu üreten firmalar kıyasıya bir rekabet içerisine girmiştir. Günümüzde çok fazla cep telefonu marka ve modeli bulunmaktadır. Cep telefonu işletmeleri yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmek ve pazar payından büyük dilimi alabilmek için satış tutundurma faaliyetlerine ağırlık vermelidir. Ayrıca bu faaliyetleri etkileyen faktörleri belirleyip, tüketicilerin marka tercihlerini etkileyen faktörlere yönelik çalışma yapmaları gerekmektedir. Bu çalışmada, satış tutundurma faaliyetleri incelenmiş ve bu faaliyetlerin marka tercihleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Anket çalışması ile veri toplanarak, tüketicilerin kullandıkları markaya olan bakış açıları ve marka tercihlerinde öne çıkan faktörler incelenmiştir. Faktör analizi sonucunda, kavramsal olarak tutarlı dört adet faktör elde edilmiştir. Bu faktörler, satış tutundurma faaliyetleri, imaj ve marka kişiliği, kullanım ve fonksiyonel özellikler, görünüm ve duygular olarak gruplanmıştır.
Subject Keywords
Satış promosyonu
,
Marka yönetimi
,
Marka seçimi
,
Tüketici davranışı
URI
http://ticaret.edu.tr/uploads/dosyalar/215/3232F20ITU20Sosyal20Bilimler20Dergisi20Bahar20Sayisi.pdf
https://hdl.handle.net/11511/73544
Journal
İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Collections
Department of Statistics, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Algılanan marka otantikliği ölçeğinin Türkçe geçerlemesi
İpek, İlayda; Duman, Sumeyra; Genç, Furkan; Kılıç, Betül; Dikkaya, Dilay (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2020-6)
Son yıllarda artan rekabet koşullarının etkisi ile birlikte, marka otantikliği hem pazarlama araştırmacıları hem de uygulamacıları arasında önemli bir yer teşkil eden bir kavram olarak gösterilmektedir. Buna bağlı olarak, tüketicilerin markalarla olan bağları ve marka otantikliğini nasıl algıladıkları konularına verilen önem giderek artmasına rağmen, Türkiye bağlamında marka otantikliği üzerine yapılan ampirik çalışmaların sayısı oldukça kısıtlıdır. Marka otantikliğinin kültüre özgü bir kavram olmasına...
Dışa açık büyüme modelinde sanayi politikalarının gelişimi: Türk imalat sanayiinin yapısı ve rekabet gücü (1980-2011)
Baştav, Leyla (2012-12-1)
Çalışmanın amacı dışa açık büyüme rejiminin benimsendiği 1980 yılı sonrasında Türk sanayi politikalarının, özellikle imalat sanayiinin izlediği gelişim sürecinin, dış ticaret ile ihracatın yapısının incelenmesi ve bu çerçevede diğer ülkelerle karşılaştırmalar yapılarak yeni politika önerileri getirilmesidir. Neoliberal görüş karşısındaki Yapısalcılara göre piyasalarda her zaman tam rekabetçi yapı bulunmamakta, devletin müdahale ve yönlendirmesi gerekmektedir. Türkiye’de 1980 sonrası sanayi politikalarında y...
Tedarik zinciri yönetimi verimlilikleri açısından Türk ve Bulgar KOBİ’lerinin karşılaştırılması
Bayraktar, Erkan; Tatoglu, Ekrem; Zaim, Selim (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2009-12-1)
Artan küresel rekabet koşulları, teknolojik gelişmeler ve bilişim sistemlerinin daha yaratıcı kullanımı, firmaların tedarik zinciri yönetimi (TZY) uygulamalarını, başarı için kritik öneme sahip bir hale getirmiştir. Günümüzdeki rekabet, firma bazından çıkıp tedarik zincirleri arasındaki yoğun bir mücadeleye dönüşmüştür. Bu çalışmada KOBİ ölçeğindeki firmaların TZY uygulamalarına ilişkin faaliyetlerini değerlendirme amacıyla bir anket geliştirilmiştir. Ankete katılan 156 Türk ve 95 Bulgar KOBİ’sinden birinci...
İnsan kaynakları yönetiminde ‘Yenilikçilik’: Çokuluslu Amerikan şirketlerinin Türkiye’deki politika ve uygulamaları
Sayım, Kadire Zeynep (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2009)
Bu makalede çokuluslu şirketlerin doğrudan sermaye yatırımı yaptıkları ülkelerdeki yönetimsel politika ve uygulamaları yönünden ‘yenilikçiliği’ irdelenmiştir. Bu amaçla Amerikan sermayeli firmaların merkezlerinde geliştirip Türkiye’de faaliyet gösteren şirketlerine aktardıkları insan kaynakları (ĐK) yönetimi alanındaki ‘yenilikçi’ politika ve uygulamaları araştırılmıştır. Yönetimsel politika aktarımında en önemli etkenler olan ulusal iş sistemleri ve bu bağlamda ülkeler arasındaki ‘üstünlük’ ve iş sist...
İnsan kaynakları yönetiminde ‘Yenilikçilik’: Çokuluslu Amerikan şirketlerinin Türkiye’deki politika ve uygulamaları
Sayım, Kadire Zeynep (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2009)
Bu makalede çokuluslu şirketlerin doğrudan sermaye yatırımı yaptıkları ülkelerdeki yönetimsel politika ve uygulamaları yönünden ‘yenilikçiliği’ irdelenmiştir. Bu amaçla Amerikan sermayeli firmaların merkezlerinde geliştirip Türkiye’de faaliyet gösteren şirketlerine aktardıkları insan kaynakları (İK) yönetimi alanındaki ‘yenilikçi’ politika ve uygulamaları araştırılmıştır. Yönetimsel politika aktarımında en önemli etkenler olan ulusal iş sistemleri ve bu bağlamda ülkeler arasındaki ‘üstünlük’ ve iş sistemini...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
B. Uçar and F. Gökalp Yavuz, “Satış Tutundurma Faaliyetlerinin Tüketicilerin Marka Tercihlerine Etkileri ve Bir Uygulama,”
İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, pp. 543–568, 2017, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://ticaret.edu.tr/uploads/dosyalar/215/3232F20ITU20Sosyal20Bilimler20Dergisi20Bahar20Sayisi.pdf.