”Kararı Kendiniz Verin!” Erken Yirminci Yüzyıl Amerikan Tütün Reklamcılığında Doğulu Kadın ve Erkeğin Tasviri

2019-11-01
Amerika’nın en popüler Türk sigarası şirketleri yirminci yüzyılın başında Birleşik Devletler tütün endüstrisinde etkili rakipler haline geldi. Bu şirketler, ürünlerinin tanınırlığını ve itibarını artırmak için abartılı bir şekilde canlı ve renkli reklamlar ve sigara paketlerinden faydalandı. Türk tütününün geldiği toprakları çarpıcı bir biçimde anımsatmak amacıyla, mübalağalı bir Oryantalizm bağlamında Doğulu kadına dair önyargılı ve yanlış tasvirleri sıklıkla kullandı. Bu makale, 1900’lü yılların başlarında ticari reklamcılığın, modern Batı toplumlarında kalıcı bir biçimde etkisi görülen olumsuz etnik ve toplumsal cinsiyet stereotiplerinin gelişimine nasıl katkıda bulunduğunu açıklayacaktır. Aynı zamanda, müşterek görsel belleğin oluşumu ve şekillenmesi için grafik tasarım ve illüstrasyonların hazırlanması sırasında egzotizmden yararlanmanın önemine de değinecektir.
Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi

Suggestions

A “Historical Project”: Doubling Indl Exhibition Catalogue
Mutlu Tunca, Gülru (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2013-12-1)
İtalyan mimarlık tarihçisi ve eleştirmeni Manfredo Tafuri, 1968 yılında yayınlanan Mimarlık Teorileri ve Tarihi adlı kitabı ile dönemin mimarlık söyleminde yeni bir çığır açmıştır. Mimarlık disiplinini ideolojinin eleştirisi olarak yorumladığı kuramı ile mimarlık eleştirisini politik ve Marksist bir zemine oturtan devrimci anlayışla Amerikan eleştirel söyleminin 1968 sonrası kurumsallaşmasında mutlak etkisi olmuştur. Bu bağlamda çalışma, bahsedilen düşünsel etkileşimi ve mimarlık söyleminde meydana gelen il...
The Domination of the Tablighi Jamaat in the Semi-Competitive Religious Market in Kyrgyzstan: A Religious Market Approach
Bozbey, İzzet Ahmet; Aydıngün, Ayşegül; Department of Area Studies (2023-2-13)
This thesis examines the factors contributing to the Tablighi Jamaat’s strong presence and influence in the post-Soviet Kyrgyzstan from the point of view of religious economies approach. The historically and politically unique position of Kyrgyzstan among other Central Asian Republics alongside the Tablighi Jamaat’s itinerary modus operandi that sets it apart from competing Islamic organizations and movements will be discussed as possible factors.
Gayrimenkul yatırım ortakları'nın ticari taşınmaz kiralarını belirleyen faktörlerin İstanbul örneğinde coğrafi bilgi sistemleri ve bulanık mantık yöntemleri ile mekansal analizi
Erol, Işıl; Ayşegül, Buket(2010)
1980’lerden bu yana hizmetler sektörü istihdama ve Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’ya yaptığı katkılar nedeniyle Batı ekonomilerinin en hızlı gelişen sektörü haline gelmiştir. Hizmetler sektöründeki büyümeye bağlı olarak, metropoliten alanlardaki ofis alanına olan talep ve ofis alanı inşaatı/arzı belirgin bir şekilde artış göstermiştir. Akademik literatürde ofis piyasası dinamiklerini inceleyen çok sayıda çalışma mevcuttur. Bu çalışmaları iki ana grupta toplamak mümkündür. Đlk gruptaki çalışmalar, ofis alanına ol...
Nation-building among five rings: Nationalism and Olympics in early republican Turkey
Yavuz, Yavuz; Tokluoğlu, Ayşe Ceylan; Department of Sociology (2021-9)
The main objective of this research is to explore the role of international sports during the nation-building process of the early years of Republican Turkey. Sports, due to their competitive and emotive characteristics, provide suitable platforms for the revealing of nationalist sentiments. While sport is a modern construct, it is possible to trace references to pre-modern leisure activities in terms of the creation of narratives around sports. International sports events establish spaces of encounter for ...
Uluslararası İlişkiler Disiplini ve Niteliksel Yöntem: Türkiye’de Göç Çalışmaları Örneği
Göçer Akder, Derya; Şenyuva, Özgehan (2021-09-01)
Bu çalışma Türkiye’de Uluslararası İlişkiler (Uİ) Disiplini’nin niteliksel yöntemle kurduğu ilişkiyi göç alanında Türkiye’deki Suriyelilerle ilgili yürütülen çalışmalar örneği bağlamında irdelemektedir. Türkiye’de Suriyelilerin sayısının dört milyona yakın olması ve ülkenin hemen her yerinde bulunmaları nedeniyle Uİ disiplininde pek kolay görülmeyen yöntemsel çeşitliliğe zemin hazırlayan bir durum ortaya çıkmıştır. Konunun önemi ve popülerliği nedeniyle her gün artan sayıda makale, rapor, anal...
Citation Formats
B. Gürsel, “”Kararı Kendiniz Verin!” Erken Yirminci Yüzyıl Amerikan Tütün Reklamcılığında Doğulu Kadın ve Erkeğin Tasviri,” Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi, pp. 321–336, 2019, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/74933.