Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Matematik öğretmen adaylarının Riemann toplamıyla ilgili kavramsal anlayışları
Date
2017-09-27
Author
Cansu Kurt, Ümmügülsüm
Erbaş, Ayhan Kürşat
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
135
views
0
downloads
Cite This
URI
http://bilmat.org/calisma_grubu/wp-content/uploads/2017/09/ozet2017.pdf
https://hdl.handle.net/11511/79720
Conference Name
3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı, 17 - 19 Mayıs 2017
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Matematik öğretmen adaylarının olasılık kavramları ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi
Bulut, Safure; KAZAK, SİBEL; Kazak, Sibel (1999-12-01)
Matematik öğretmen adaylarının olasılık kavramları ile ilgili yeterliklerinin incelenmesi
Bulut, Safure; Kazak, Sibel; YETKİN ÖZDEMİR, İFFET ELİF (1999-03-20)
An investigation of pre-service mathematics teachers' semiotic representations and modeling routes in a mathematical modeling activity
Çetinbaş, Merve; Çetinkaya, Bülent; Department of Mathematics Education (2022-9-1)
This study aimed to examine the characteristics of pre-service mathematics teachers' mathematical modeling processes in terms of semiotic representations and the modeling routes varying within the scope of these characteristics. Participants were 13 pre-service teachers studying at a state university in Ankara and enrolled in an elective course entitled “Mathematical Modeling for Teachers.” Data were collected through a technology-integrated mathematical modeling activity. The pre-service mathematics teache...
Matematik öğretmen adaylarının türevin geometrik yorumu ile ilgili bilgileri
Kula Wassınk, Fulya; Topbaş Tat, Emel; Bulut, Safure; Çetinkaya, Bülent (2007-09-01)
Matematik öğretmen adaylarının olasılık başarısı, olasılık ve matematiğe yönelik tutumlarının cinsiyete göre incelenmesi
Bulut, Safure; Kazak, Sibel (2002-01-01)
Bu çalışmanın amacı Ankara'da bulunan üç üniversitedeki Ortaöğretim Matematik Eğitimi Programlarındakayıtlı olan 4. sınıfmatematik öğretmen adaylarının olasılık başarısını, olasılığa ve matematiğe yönelik tutumlarını einsiyete göre incelemektir. Hipotezler Mann-Whitney U testi veya Pearson korelasyonu kullanılarak test edilmiştir. Analizler sonucunda, matematik öğretmen adaylarının olasılık başarı ortalamaları arasında istatistikselolarak erkekler lehine anlamlı bir fark bulunmuş iken, matematik dersine yön...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ü. Cansu Kurt and A. K. Erbaş, “Matematik öğretmen adaylarının Riemann toplamıyla ilgili kavramsal anlayışları,” Türkiye, 2017, p. 129, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://bilmat.org/calisma_grubu/wp-content/uploads/2017/09/ozet2017.pdf.