Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi
Date
1999-01-01
Author
Yıldırım, Ali
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
1687
views
0
downloads
Cite This
Bu makalede sosyal bilimlerde giderek daha yaygın biçimde kullanılmaya başlanan nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim alanında yapılan araştırmalara getirdiği önemli katkılar tartışılmaktadır. Bu kapsamda nitel araştırma yöntemlerinin ortaya çıkışı, geleneksel olarak kullanılagelen nicel araştırma yöntemlerinden ayrılan özellikleri, nitel araştırmada kullanılan başlıca bilgi toplama yöntemleri ve bu yöntemlerle ortaya çıkarılan sonuçların uygulamada nasıl kullanılabileceği İncelenmektedir. Nitel araştırma yöntemlerinin temel özelliklerinden olan doğal ortama duyarlılık, araştırmacının katılımcı rolü, bütüncül yaklaşım, algıların ortaya konması, araştırma deseninde esneklik ve tümevarımcı analiz tartışılmakta ve eğitim alanında bu özellikleri taşıyan araştırmaların potansiyel önemi gündeme getirilmektedir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/80803
http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5326
Journal
Egitim Ve Bilim-Education And Science
Collections
Department of Educational Sciences, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Locational Choice Criteria of Private Theater Spaces: The Case of Ankara
Yazıcı, Tutku Gizem; Büyükcivelek, Ahmet Burak; Department of City Planning (2023-3-24)
With the recognition of the importance of creative and cultural industries in the development of cities, studies on the location criteria of the creative class and indirectly related occupations have increased. However, both the creative industries and the creative class differ in terms of their motivations for location, so there is a need for studies based on the dynamics of different sectors and professions. Theaters show different characteristics within the cultural industries regarding their production ...
Formel Yaklaşımlar ile İzleme ve Sürüm Değerlendirme Sistemlerinin Geliştirilmesi
Aydın Göl, Ebru(2020-07-01)
Bu projede sistem izleme ve sürüm değerlendirmede kullanılan ölçütlerin formel dillerde ifade edilmesi ve bu ölçütlerin değerlendirme ve izleme sistemlerinin başarılarını en iyileştirecek şekilde otomatik olarak üretilmesi üzerine metotlar geliştirilmiştir. Geliştirilen metotlar ile etiketli sistem izlerini yüksek başarım ile tanımlayan sinyal zamansal mantık formülleri üretilmiştir. Bu formüllerden gerçek zamanlı olarak sistem izleme yapılmasını sağlayan çevrimiçi izleme algoritması geliştirilmiştir. ...
Özel Bir Okuldaki Öğrencilerin Vatandaşlık Bilgileri ve Vatandaşlık Kavramlarına Ait Algıları: Karşılaştırmalı Uluslararası Bir Bakış
Akar, Hanife (2016-12-01)
Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin vatandaşlık bilgisi ile demokrasi ve vatandaşlığa yönelik tutumları ile ilgili betimsel bir çerçeve oluşturulmak istenmiştir. Bu bağlamda, Ankara ilinde özel bir okuldaki öğrencilerin kavramsal bilgileri ve tutumları bir durum olarak incelenerek uluslararası karşılaştırmalı bir bakış oluşturulmaya çalışılmıştır. Çalışmada IEA 1999 öğrenci anketi uyarlanarak 196 katılımcıdan veri toplanmıştır. Genel olarak, ortaokula giden Türk öğrencilerinin yasaların işlevlerini, serbe...
The vulnerabilities and resilience strategies of gifted students in the face of bullying
Aslan, Halil; Erdur Baker, Özgür; Department of Educational Sciences (2023-3)
The purpose of this study was to explore resilience and vulnerabilities of gifted students in the face of bullying. For this purpose, qualitative methodology was preferred. The data of the study were gathered via semi-structured interviews with 13 gifted students (10 females and 3 males). The gifted students were interviewed separately, and the transcribed data were analyzed by using thematic analysis method. The codes and themes that emerged from the data were shaped regarding the research questions a...
Verimli Enerji Hasatı ve Hassas Algılama Uygulamaları İçin Nanoanten Geometrilerinin Benzetimleri ve Optimizasyonları
Ergül, Özgür Salih(2017-12-31)
Nanometre ölçeğinde imal edilen ve enerji hasatı, biyo-algılama ve optik görüntüleme gibi çeşitli uygulamalarda kullanılabilen nanoantenler, son yıllarda nanoteknoloji alanındaki gelişmelere paralel olarak bilimsel ve teknik literatürde artarak önemkazanmaktadır. Ancak literatürde, nanoanten geometrilerinin incelenmesi üzerine tam ve kapsamlı bir çalışma bulunmamaktadır. Gerekli benzetim sayılarının çok yüksek olmasına ek olarak, nanoanten benzetimlerindeki modelleme yetersizlikleri (mükemmel iletk...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Yıldırım, “Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi,”
Egitim Ve Bilim-Education And Science
, pp. 7–17, 1999, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/80803.