Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Geleneksel Öğretim Metodunun ODTÜ Öğrencilerinin Mekanik Dersindeki Kavram Yanılgılarına Etkisi
Date
2001-01-01
Author
Eryılmaz, Ali
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
129
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışma Batı'da bu alanda yapılan araştırmaların Türk üniversite öğrencileri ile yapılmış bir tekrarı niteliğindedir. Çalışmanın amacı üniversitelerde yaygın olarak kullanılan geleneksel öğretim yönteminin, birinci sınıf öğrencilerinin mekaniğe giriş dersindeki kavram yanılgılarına etkisini araştırmaktır. Türkçe çoktan seçmeli sorulardan oluşan Mekanik Kavram Yanılgısı Testi, öntest olarak 946 ve sontest olarak 506 üniversite birinci sınıf öğrencisine mekaniğe giriş dersinde uygulandı. İstatistiksel analizler hem önteste hem de sonteste giren 435 öğrenci üzerinde yapıldı. Cinsiyet farkının olup olmadığı bağımsız t-testi, geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerinin kavram yanılgılarına etkisinin olup olmadığı bağımlı t-testi ve öğrencilerin kavram yanılgıları ile fizik derslerindeki başarıları arasında bir ilişki olup olmadığı ise ilişki analizi ile incelendi. İstatistiksel sonuçlar aşağıdaki farkların ya da ilgilerin anlamlı olduğunu gösterdi: 1. Erkek öğrenciler kız öğrencilerden daha az kavram yanılgısına ve daha fazla fizik başarısına sahipler. 2.Öğrencilerin kavram yanılgıları ile fizik derslerindeki başarıları (öğrencilerin mekaniğe giriş dersindealdıkları not ile ölçülmüştür) arasında anlamlı bir ilişki var. Öğrencilerin kavram yanılgıları azaldıkça fizik derslerindeki başarıları artıyor. 3.Geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerinin kavram yanılgılarına bir istatistiksel etkisi olduğu bulunmuştur. Yalnız bu etki pratikte yeterli olmaktan uzaktır. Bulgular diğer ülkelerdeki bulgular ile karşılaştırıldıktan sonra bu kavram yanılgılarını azaltmak ya da yok etmek için fizik derslerinde neler yapılabileceği tartışılmıştır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/80819
Journal
Eğitim ve Bilim Dergisi
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
ODTÜ Öğrencilerinin Mekanik Konusundaki Kavram Yanılgıları
Eryılmaz, Ali (2000-01-01)
Bu çalışma, yurtdışında bu alanda yapılan araştırmaların Türk üniversite öğrenci leri ile yapılmış bir tekrarı niteliğindedir. Çalışmanın amaçları; (i) üniversite öğrencilerinin mekaniğe giriş dersindeki kavram yanılgılarını (misconceptions) ölçecek bir testin düzenlenmesi ve geliştirilmesi, ve (ii) ODTÜ birinci sınıf öğrencilerinin mekaniğe giriş konusundaki kavram yamlgılarının taranmasıdır. 46, Türkçe çoktan seçmeli sorudan oluşan mekanik kavram yanılgısı testi ön test olarak 946 ve son test olarak 506 ü...
Geleneksel ve Alternatif Öğretmen Yetiştirme Programları Bağlamında Öğretmen Yeterlikleri Üzerine Bir İnceleme
Seferoğlu, Gölge; Taner, Gülden(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı MEB okullarında çalışan öğretmenlerin mesleki niteliklerini incelemektir. Çalışmanın odak grubunu, MEB okullarında en çok üç yıldır görev yapan eğitim fakültesi mezunları ile alternatif yollardan mesleğe başlayan öğretmenler oluşturacaktır. Mesleki yeterlik tanımları ışığında, MEB bünyesinde görevli öğretmenlerden kendilerini bir öğretmen olarak çeşitli açılardan değerlendirmeleri, eğitim geçmişlerinin etkinliği ve aldıkları eğitimin mesleki başarıları üzerindeki rolü hakkında yorum yapm...
A Narrative inquiry into early career English language teacher identities
Taşdemir, Hanife; Seferoğlu, Gölge; Department of English Language Teaching (2021-3-19)
This narrative inquiry aims to investigate the professional identities of early career English language teachers in the Turkish state school context. It explores the ways language teacher identities are constructed through personal histories and professional experiences in learning communities. The early career English language teachers’ views regarding teaching, teachers, students, and the language and the affective dimension of their job are examined. The study additionally looks into the influences of th...
The effects of traditional playground equipment design in children's developmental needs
Metin, Pınar; Gürsu, Hakan; Department of Industrial Design (2003)
In this research, concept of play and types of outdoor playgrounds were explored in the light of the relevant literature. A field study was conducted in order to determine the attributes of traditional type playground equipment in children̕s developmental needs. Kurtulus Park of Ankara was determined as the research area whereas, 70 children, aged between 6 to 12, were randomly selected and observed. Data on age, sex, favourite type of playground equipment and play behaviour of the child were collected by m...
Üç Aşamalı Elektrokimya Kavram Testinin Geliştirilmesi
Şen, Şenol; Yılmaz, Ayhan; Geban, Ömer (2018-06-01)
Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin elektrokimya konusundaki kavramsal anlamalarını belirlemek amacıyla üç aşamalı bir kavram testi geliştirmek, güvenirlik ve geçerlik çalışmalarını yapmaktır. Çalışmaya 268 lise öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin, yaşları 16-20 arasında değişmektedir. Çalışmada üç aşamadan oluşan 29 soruluk bir test kullanılmıştır. Kapsam ve görünüş geçerliği için uzman görüşü alınmıştır. Madde analizlerini yapmak için testin toplam puanlarına göre alt %27 ve üst %27’lik gruplar belir...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Eryılmaz, “Geleneksel Öğretim Metodunun ODTÜ Öğrencilerinin Mekanik Dersindeki Kavram Yanılgılarına Etkisi,”
Eğitim ve Bilim Dergisi
, pp. 72–77, 2001, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/80819.