Mühendislik Eğitimi ve Akreditasyonda Uluslararası Yaklaşımlar

2005-01-01
Yaman, Yavuz
Gümrah, Fevzi
ODTÜlü Mezunlarla İletişim Dergisi

Suggestions

Mühendislik Programlarının Akreditasyonunda Yeni Yaklaşımlar
Dursunkaya, Zafer (1999-10-22)
Mühendislik Öğrencilerinin STEM Eğitimi Odaklı Öğretim Süreçlerindeki Deneyimleri
Karahan, Engin (2018-06-15)
Mühendislik Öğrencilerinin STEM Odaklı Öğretim Modülü Tasarımlarının İncelenmesi
Karahan, Engin (2020-12-01)
Mühendislik Problemlerinin Çözümü İçin Yapay Bağışıklık Sistem Yaklaşımı, Artificial Immune System Approach To Solving Engineering Problems
Kalınlı, Adem; Karaboğa, Derviş (null; 2002-06-04)
An analysis of the problem-based instruction in engineering education
Ateş, Özlem; Eryılmaz, Ali; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2009)
The main aim of this study was to analyze the implementation of problem-based instruction in electrical-electronics engineering education from the perspectives of tutors and students. Secondary aim of the study was to compare engineering students’ motivation and their use of learning strategies who received their first year curriculum in problem-based learning (PBL) format, in comparison to those who received their curriculum in a conventional lecture format. A multi-method research design that incorporated...
Citation Formats
Y. Yaman and F. Gümrah, “Mühendislik Eğitimi ve Akreditasyonda Uluslararası Yaklaşımlar,” ODTÜlü Mezunlarla İletişim Dergisi, pp. 38–39, 2005, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/81724.